خطر سقوط قیمت شیبا و سایر آلت کوین ها با ظهور صلیب طلایی در نمودار شاخص دلار آمریکا (DXY)

خطر سقوط قیمت شیبا و سایر آلت کوین ها با ظهور صلیب طلایی در نمودار شاخص دلار آمریکا (DXY)

قیمت شیبا اینو و سایر آلتکوین‌های محبوب در معرض خطر سقوط هستند، چرا که رویداد صلیب طلایی در نمودار شاخص دلار آمریکا ظاهر شده و در حال تکمیل است. 

بنجامین کوون، تحلیلگر رمز ارز اخیراً دیدگاه جالبی را از طریق توییتر به اشتراک گذاشته است که پیامدهای بالقوه ای را برای بازار ارزهای دیجیتال نشان می دهد. Cowen اشاره کرد که شاخص دلار آمریکا (DXY) یک صلیب طلایی در نمودار خود تشکیل داده است. این الگوی تکنیکال اغلب با یک روند صعودی قابل توجه همراه است.

صلیب طلایی زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک کوتاه‌ مدت از میانگین متحرک بلند مدت در نمودار قیمت دارایی عبور کند. تحلیل Cowen نشان می‌دهد که دلار آمریکا ممکن است در آستانه یک رالی صعودی قابل توجه باشد، که پیامدهای احتمالی آن برای چشم‌ انداز مالی گسترده‌ تر، از جمله ارزهای دیجیتال، خواهد بود.

صلیب طلایی در شاخص دلار آمریکا

به گفته Cowen، با افزایش سرعت دلار آمریکا، سرمایه از بازارهای دیگر، از جمله فضای کریپتو، دور می شود. با این حال، او همچنین پیش‌ بینی می‌کند که قبل از تحقق کامل چنین تغییری، یک اصلاح جزئی در شاخص دلار رخ دهد، که می‌تواند منجر به افزایش موقت قیمت‌ ارزهای دیجیتال شود.

یکی از جنبه های مهم که توسط تجزیه و تحلیل Cowen آشکار شد، تأثیر بالقوه بر آلتکوین هایی مانند شیبا اینو (SHIB) و کاردانو (ADA) است. Cowen معتقد است که دامیننس بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال احتمالاً حتی در این دوره همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد و به طور بالقوه نقدینگی را در بیت کوین متمرکز می کند و آلت کوین ها را آسیب پذیر می کند.

این اولین بار نیست که Cowen در مورد بازار کریپتو ابراز نگرانی می کند. در ماه سپتامبر، او با اشاره به کاهش قابل توجه نقدینگی به یک رکود قریب الوقوع اشاره کرد. کوئن انتظار دارد که این روند تا زمانی ادامه یابد که اقدامات تسهیل کمی، طبق سیاست فدرال رزرو ایالات متحده، به طور بالقوه وارد عمل شود، سناریویی که او معتقد است ممکن است تا تابستان 2024 محقق نشود.

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments