تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) | آیا رالی صعودی شروع شده است؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) | آیا رالی صعودی شروع شده است؟

افزایش اخیر قیمت بیت کوین با نزدیک شدن به محدوده مقاومت دو ماهه خود، فرصت هایی را برای تغییر روند ایجاد کرده است. برای تکمیل این موضوع، جهش بالای حمایت خط روند چهار ماهه (سفید، خط چین) قدرت خرید کوتاه مدت را تقویت کرده است.

با 20 EMA (قرمز) و 50 EMA (فیروزه‌ای) که پشتیبانی فوری ارائه می‌دهند، خریداران می‌توانند در روزهای آتی قیمت را به فراتر از مقاومت 24.6 هزار دلاری برسانند.

هر حرکت صعودی در میانگین متحرک 20 و 50 روزه می‌تواند قبل از تغییر مسیر، موجب افزایش قیمت بیت کوین شود. در زمان انتشار، بیت کوین با 2.32 درصد افزایش در 24 ساعت گذشته، با 23870 دلار معامله شد.

چارت روزانه بیت کوین 

در 40 روز گذشته، بیت کوین یک احیای کانال بالا (سفید) را نشان داده است. نزدیک به 32 درصد بازگشت سرمایه در این مرحله به بیت کوین کمک کرده تا در بازه زمانی روزانه به بالاتر از میانگین متحرک 20 و 50 روزه برسد. 

چارت روزانه بیت کوین 

در زمان نگارش این مقاله، BTC شاهد افزایش حجم خرید بود زیرا خریداران از مرز 23.8 هزار دلار عبور می کردند. همچنین EMA 20 و EMA 50 در آستانه یک تقاطع صعودی بودند. این شکست می تواند مسیر را برای رشد پایدار BTC هموار کند.

📮بسته شدن بالاتر از ناحیه مقاومت 24.6 هزار دلاری سکه می تواند مسیری را به سمت مقاومت 25.9 هزار دلاری در نزدیکی خط روند بالای کانال ایجاد کند. همچنین حجم خرید اخیر از فشار فروش کوتاه مدت فراتر رفته است. هر گونه برگشتی از خط روند بالا می تواند با مشاهده یک الگو ادامه یابد و این در حالتی است که خرس ها تسلط بازار را در دست داشته باشند. 

بررسی شاخص ها

نوسان شاخص قدرت نسبی (RSI) با این حرکت گاوها به منطقه اشباع خرید رسیده است. نزدیک شدن به بالای 61.5 اکنون برای افزایش شانس بهبود پایدار در کوتاه مدت حیاتی است.

بررسی شاخص ها

جالب اینجاست که OBV پس از کاهش قیمت در چند هفته گذشته، واگرایی صعودی را با قیمت تکرار کرد. علاوه بر این، خطوط DMI یک فرصت خرید را نشان داد. با این حال، ADX یک ضعف در روند را نشان می دهد.

جمع بندی

برخورد خط روند پایینی در کانال صعودی، با حمایت میانگین متحرک 20/50 در نمودار میتواند منجر به یک رالی در قیمت بیت کوین شود. بدین ترتیب اهداف همان طور که مورد بحث قرار گرفت باقی خواهند ماند.

با این وجود، سرمایه گذاران باید عوامل کلان اقتصادی موثر بر احساسات گسترده تر را در نظر بگیرند. این تحلیل تکنیکال به آنها کمک می کند تا شانس یک شرط بندی سودآور را افزایش دهند.

منبع: ای ام بی کریپتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments