بیت کوین

نشست فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره بر بیت کوین تاثیری نگذاشت

فدرال رزرو برای اولین بار در سال های اخیر نرخ بهره را افزایش داده است. فدرال رزرو تصمیم گرفت برای اولین بار از سال 2018 نرخ بهره را افزایش دهد.

این بانک با افزایش 25 واحدی نرخ ها مطابق با انتظارات بازار، از بانک انگلستان پیروی کرده است.

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال، در حال حاضر با قیمت 41104 دلار معامله می شود. برترین ارز دیجیتال بازار عمدتاً پس از کاهش حدود 1.5 درصدی تحت تاثیر اخبار، ضررهای خود را جبران کرده است. برای آگاهی از تغییرات لحظه ای نرخ ها به لیست قیمت ارز دیجیتال مراجعه کنید.

به دلیل تورم افزایشی فدرال رزرو تحت فشار فزاینده ای قرار دارد تا قیمت های مصرف کننده را تحت کنترل نگه دارد.

دارایی‌های ریسکی، مانند بیت‌کوین، با برنامه محرک بی‌سابقه بانک مرکزی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا عملکرد های قابل توجهی از خود نشان دادند. با این حال، فدرال رزرو اکنون به شدت حمایت خود را به منظور تحت کنترل درآوردن تورم نشان میدهد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بانک مرکزی ترازنامه خود را در جلسه آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) کاهش خواهد داد. بانک مرکزی هنوز در مورد زمان بندی تصمیم گیری نکرده است.

به گفته پاول، فدرال رزرو به خطرات ناشی از فشار افزایشی بیشتر بر تورم توجه دارد. بانک مرکزی قصد دارد تا در طول سال 2022 نرخ بهره را “به طور پیوسته” افزایش دهد و یک موضع فوق العاده سخت را در این باره اتخاذ کند.

پاول اضافه کرد که تورم بسیار بالاتر از هدف فدرال رزرو باقی مانده است و به اختلالات طولانی مدت عرضه اشاره کرد. به گفته رئیس فدرال رزرو، فدرال رزرو به تطبیق سیاست خود با محیط اقتصادی در حال تغییر ادامه خواهد داد.

پاول می‌گوید که احتمال رکود « بالا نیست». فدرال رزرو معتقد است که اقتصاد ایالات متحده به اندازه کافی قوی است که بتواند «شرایط مالی بسیار سخت تری را تحمل کند».

منبع: یوتودی

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments