علت بالا رفتن قیمت بیت کوین چیست؟

علت بالا رفتن قیمت بیت کوین چیست؟ بررسی 3 فاکتور اصلی برای بیت کوین 48 هزار دلاری

گاوهای بیت کوین در پی یک رکورد جدید در سال گذشته هستند. کوین تلگراف توضیح می دهد که پشت حرکت قیمت بیت کوین چیست.

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 2.56 درصد افزایش یافته و در 9 فوریه به 48200 دلار رسیده است. تحلیل تکنیکال، صندوق‌ های قابل معامله در بورس بیت‌ کوین (ETF) و داده‌ های درون زنجیره‌ ای نشان می‌ دهند که بیت کوین این قدرت را دارد که پس از تایید ETF بیت کوین، دوباره به بالای 49000 دلار برسد.

سیگنال خرید قوی در اندیکاتور SuperTrend بیت کوین

نمودار ماهانه بیت کوین نشان می دهد که اندیکاتور SuperTrend هنگامی که از قرمز به سبز برگشت و در 8 فوریه به زیر 44600 دلار رسید، یک سیگنال صعودی به نمایش گذاشت.

این شاخص در حالی که روند BTC را دنبال می کند، مانند میانگین های متحرک، نمودار را پوشش می دهد. همچنین میانگین دامنه واقعی را در محاسبات خود لحاظ می کند، که به معامله گران کمک می کند روندهای بازار را شناسایی کنند.

اندیکاتور SuperTrend در چارت ماهانه بیت کوین
اندیکاتور SuperTrend در چارت ماهانه بیت کوین

تاییدیه های قبلی این اندیکاتور به ترتیب با افزایش 1336، 19384 و 713 درصدی بیت کوین در سال های 2013، 2017 و 2021 همراه بود.

بر اساس این اندیکاتور، تا زمانی که شاخص سبز است و زیر قیمت باقی می‌ماند، حرکت قیمت به نفع معامله‌ گرانی است که با تمایل به صعودی شدن روند، برای سرمایه گذاری در بیت کوین اقدام کرده اند.

روند رو به رشد ETF اسپات بیت کوین 

با صعود قیمت بیت کوین به بالای 47000 دلار در 9 فوریه، سهام بیت کوین ETF به طور متوسط تقریباً 4 درصد افزایش یافت.

بر اساس داده های کوین گلس، ETF صندوق Global X Blockchain & Bitcoin Strategy بیشترین رشد را داشته و طی 24 ساعت گذشته 6.6 درصد افزایش داشته است.

عملکرد ETF بیت کوین
عملکرد ETF بیت کوین

از نظر ورود نقدی ETF اسپات بیت کوین، صندوق BlackRock’s iShares Bitcoin Trust با مجموع 3.23 میلیارد دلار تا 8 فوریه بر اساس داده های بلومبرگ، جایگاه برتر خود را در جریان ورودی صندوق حفظ کرده است.

صندوق بیت کوین Fidelity Wise Origin با ورودی 2.8 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. Bitwise Bitcoin ETF و ARK 21Shares Bitcoin ETF به ترتیب با 696 و 695 میلیون دلار در مجموع ورودی‌ ها تا 8 فوریه سوم و چهارم هستند.

نکته کلیدی که باید به آن توجه کرد این است که مجموع ورودی ها برای ETF های بیت کوین در 9 روز متوالی بیشتر از جریان خروجی خالص از Grayscale Bitcoin Trust بوده است.

این افزایش در قیمت سهام ETF بیت کوین و جریان خالص مثبت زمانی اتفاق می افتد که انتظار می رود حرکت قیمت بیت کوین منجر به رشد صعودی شود.

حمایت بیت کوین در سطح 42500 دلار

داده های IntoTheBlock نشان میدهد که بیت کوین در نزدیک منطقه تقاضای 42500 دلاری سطح حمایت قوی دارد. چارت IOMAP که اطلاعات آدرس‌ هایی را نشان می‌ دهد که دارایی را در محدوده قیمتی خاصی خریداری کرده‌ اند، نشان می‌ دهد که این سطح در محدوده قیمتی 41526-42942 دلار قرار دارد، جایی که تقریباً 1.01 میلیون BTC قبلاً توسط تقریباً 2.61 میلیون آدرس خریداری شده بود.

چارت IOMAP بیت کوین
چارت IOMAP بیت کوین

هنگام مشاهده نمودار روزانه BTC/USD، متوجه خواهید شد که میانگین متحرک نمایی 50 روزه در حال حاضر به عنوان یک خط دفاعی قوی برای گاوها عمل می کند.

از نظر تحلیل تکنیکال، شاخص قدرت نسبی مسیر صعودی خود را حفظ کرد و قدرت قیمت در عدد 71 از تسلط خریدار در بازار حمایت کرد.

چارت روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

عوامل دیگری که باعث صعود بیت کوین در سال 2024 می شود شامل هجوم سرمایه گذاران نهادی و رویداد هاوینگ پیش بینی شده در آوریل است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
عادل
عادل
3 ماه قبل

نگهداری بیت کوین تو کیف پول مخصوص خودش بهتره یا تو بقیه ولتام اوکیه؟؟

ناهید
ناهید
3 ماه قبل

اتریوم هم قراره خوب خودشو بکشه بالا بعد این همه مدت طلسم رو قفلی قیمتش

نارنجی
نارنجی
3 ماه قبل

با این طمعی که بازار بخاطر هوینگ پیدا کرده بیت کوین خیلی بیشترم بالا میره