سیستم پرداخت با دست آمازون

سیستم پرداخت با اسکن دست توسط آمازون در حال آزمایش است

ظاهرا آمازون در حال کار بر روی سیستم پرداختی است که ضرورت به همراه داشتن کارت های بانکی و پول نقد را از بین می برد. کافی است تا فقط از دست خود برای پرداخت ها استفاده کنید.

این خرده فروش قدرتمند جهانی، در حال آزمایش اسکنر هایی است که امکان تشخیص دست افراد را به منظور پرداخت هزینه خرید از فروشگاه ها را داراست. آمازون امیدوار است که بتواند این اسکنر ها در سوپرمارکت های Whole Foods خود تا اوایل سال آینده میلادی نصب کند.

برخلاف اسکنر های اثرانگشت که در تلفن های هوشمند در دسترس است، کاربران در استفاده از این سیستم آمازون نیازی به لمس کردن سطح اسکنر ندارند؛ به جای آن از تصویر و موقعیت عمق برای اسکن دست خریداران استفاده می شود و سپس مشخصات آن ها با حساب کاربری شان در Amazon Prime مطابقت داده می شود و می توانند با اعتبار کردیت کارت خود که قبلا اطلاعات آن را وارد کرده اند، هزینه خرید ها را بپردازند.

این اسکنر به میزان یک ده هزارم درصد ضریب خطا دارد ولی مهندسان آمازون امیدوارند تا میزان ضریب خطا را به یک میلیونیوم درصد برسانند.

یکی از سخنگو های آمازون از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و گفته که “ما درباره شایعات و گمانه زنی ها اظهار نظر نمی کنیم”.

این می تواند اولین تلاش آمازون برای بازسازی سبک خرید باشد. این کمپانی پس از این که Amazon Go، فروشگاه های زنجیره ای که فروشنده ندارند، را عرضه کرد، توجه بسیاری را بدست آورد. این سرویس که در سال 2016 معرفی شد، به مشتریان این امکان را می داد تا هزینه خرید خود را در گیت کنترل تردد فروشگاه از طریق تلفن همراه خود پرداخت کنند و از فروشگاه خارج شوند.

با این حال، دولت قوانینی را به تصویب رسانده که فروشگاه هایی که ز این قبیل که پول نقد قبول نمی کنند، مسدود شوند و دلیل این موضوع را این چنین بیان کرده اند که مشتریان کم بضاعت یا افراد نوجوان که حساب بانکی، کارت بانکی یا تلفن هوشمند ندارند، نمی توانند از این فروشگاه ها استفاده کنند. در پاسخ به این نگرانی اما آمازون اوایل امسال گفته بود که قرار است در این فروشگاه ها پول نقد هم بپذیرد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments