درخواست 15 بیت کوین برای گروگان گیری

درخواست 15 بیت کوین برای آزادی پسر بچه 13 ساله که در آفریقای جنوبی ربوده شده است

ربایندگان یک پسر بچه 13 ساله در آفریقای جنوبی مقدار قابل توجه 15 بیت کوین (BTC) را که حدود 120,000 دلار ارزش دارد، برای آزادی او درخواست کرده اند. پلیس محلی گزارش کرده است پس بچه ای به نام Kathlego Marite در نزدیکی خانه اش در شهر Witbank در حال بازی با دوستانش بوده که خودروی باند تبهکار سه نفری، در کنار او ترمز می زند. شاهدان گفته اند که مرد رباینده پسر بچه را به داخل ماشین کشیده و یادداشتی درباره درخواستش در صحنه به جا گذاشت. گفته می شود که در این یادداشت “غیر قابل مذاکره” تهدید می شود که در صورتی که درخواست آن ها برآورده نشود، آن پسر بچه کشته خواهد شد و اولین ضرب العجل نیز دوشنبه پیشرو اعلام شده است.

رسانه محلی از جانب پلیسی به نام Brigadier Leonard Hlathi می گوید که خانواده این پسر بچه ” از این اتفاق شوکه شده اند” :

آن ها حتی نمی دانند بیت کوین چیست. آن ها به شدت آشفته هستند و با نگرانی از خودشان می پرسند که “پسر ما کجاست؟”

این مورد، اولین درخواست پول ارز رمزپایه برای آزادی گروگان در تاریخ این کشور است.

اواخر سال گذشته Pavel Lerner، مدیر عامل صرافی ارز رمزپایه EXMO، پس از این که 1 میلیون دلار به بیت کوین به باندی که او را در زمان ترک محل کارش در کی اف اوکراین ربوده بودند، پرداخت کرد، آزاد شد. در همان ماه، شخصی دیگر در طی تلاش برای بمب گذاری در آلمان یادداشتی از طریق سرویس پستی DHL فرستاد که در آن 10 میلیون یورو به بیت کوین درخواست کرده بود.

همچنین گفته می شود که بیت کوین محبوبیت زیادی را در بین مجرمان فضای سایبری کسب کرده و این افراد درخواست های خود را به بیت کوین مطرح می کنند. متاسفانه در کنار مزیت های فراوانی که استفاده از ارز های رمزپایه دارد، شاهد این هستیم که در مواردی هم این کوین ها مورد سو استفاده قرار می گیرند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments