بیت کوین بهتر از طلا است

مدیر صندوق سرمایه گذاری : بیت کوین از هر نظر از طلا بهتر است

وبسایت مارکت واچ در3 اردیبهشت گزارش کرد که مدیر صندوق سرمایه گذاری Pfeffer Capital، جان پفر در بیست و سومین کنفرانس سرمایه گذاری Sohn  گفت است که بیت کوین اولین کاندید قابل قبول برای جایگزین شدن با طلا است و از فلزات گران بها “از هر نظر” بهتر می باشد.

آقای پفر با حضور در برنامه Fast Money شبکه سی ان بی سی دیروز پیش بینی خود درباره این که قیمت بیت کوین “کمتر از 90,000 نخواهد بود و احتمالا تا 700,000 دلار می رسد” را تایید کرد و گفت که دارایی های ارز رمزپایه به طور کلی باید به عنوان “سرمایه گذاری پر خطر” به حساب بیاید، ممکن است به صفر برسند و ممکن است خیلی بیشتر ارزش پیدا کنند.

او توضیح داد که به گفته او “خط پایین” تخمین زده شده اش 90,000 دلار، همچنان باقی می ماند اگر شبکه بیت کوین “برابر با شمش طلای هلدینگ ها، در حدود 1.5 تریلیون دلار از کل ارزش آن در مقایسه با 150 میلیارد دلار یا مقدار امروزی آن شود”.

او گفت که قیمت بیشتر در سطح صد ها هزاران، دست یافتنی است اگر که بیت کوین تبدیل به یک ارز ذخیره بزرگ شود که او احتمالی کمی به این اتفاق داد ولی همچنان امکان پذیر است. او با یک تخمین عددی برای سناریو دوم در سخنرانی اش در روز گذشته گفت که اگر شبکه بیت کوین 25 درصد از ذخایر خارجی را جابجا کند، ارزش شبکه می تواند به 6.4 تریلیون دلار برسد.

طلا، مفهوم بدون پیچیدگی و انتخاب درستی است. ما در حال سفر به فضایی هستیم، جامعه دیجیتال همچنان از فلز زردی به عنوان نگهداری از سرمایه به صورت غیر مستقل استفاده می کند و از نظر برخی جنبه ها می خواهیم با یک فناوری بهتری این کار را انجام دهیم و بیت کوین اولین کاندید است و خواهیم دید که کار می کند یا خیر.

او تاکید کرد که او نمی گوید که شاید بتوان بیت کوین را برای “پرداخت پول قهوه” در کشور های توسعه یافته استفاده کرد ولی در برخی کشور هایی که ارز های داخلی شان سقوط کرده است، بیت کوین برای استفاده های روزمره مهم می شود.

زمانی که او خواسته شد تا یک بازه زمانی مشخص کند، پفر گفت که رسیدن به 90,000 دلار، “فقط 10 برابر قیمت فعلی بیت کوین” می تواند تا چند سال آینده با ورود موسسات خصوصی سرمایه گذاری محقق شود.

چشم انداز آقای پفر موضع برادران دوقلوی وینکل واس را در سال 2016 یادآوری می کند که بیت کوین را به عنوان روش برای حفاظت از ارزش دارایی “بهتر از طلا در نقش طلا” می دانستند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments