تاخیر در آلت سیزن 2024

چرا آلت سیزن شروع نمیشود؟ آیا پیش از پایان سال 2024 شاهد آلت سیزن خواهیم بود؟

تغییر شرایط بازار که یک جو نزولی ایجاد می کند به پتانسیل آلت سیزن آسیب می رساند. بیت کوین به دلیل افزایش تقاضای تولید شده توسط لانچ موفقیت آمیز ETF بیت کوین، حمایت بازار را دریافت کرده است.

  • آلت سیزن می تواند به دلیل افزایش سریع تسلط بیت کوین زودتر به پایان برسد.
  • از بین 50 آلتکوین برتر به غیر از استیبل کوین ها، تنها هشت مورد از بیت کوین در سه ماه عملکرد بهتری داشته اند.
  • تسلط بیت کوین اکنون به بالاترین سطح از زمان سقوط بازار کریپتو در مارس 2021 رسیده است، زمانی که بیت کوین 70 درصد تسلط داشت.
خرید و فروش تتر پی98

آیا آلت سیزن به پایان رسیده است؟

آلت سیزن که به آن فصل آلت‌کوین نیز می‌گویند، دوره‌ای در بازار ارزهای دیجیتال است که در آن آلت‌کوین‌ها به طور قابل‌توجهی از بیت کوین بهتر عمل می‌کنند. این پدیده در درجه اول با مشاهده دو شاخص کلیدی شناسایی می شود: تسلط بیت کوین و عملکرد قیمت آلت کوین ها.

تسلط بیت کوین به درصدی از کل سرمایه بازار ارزهای دیجیتال که توسط بیت کوین نگهداری می شود، اشاره دارد. در طول آلت سیزن، این تسلط کاهش می یابد زیرا سرمایه گذاران سرمایه خود را از بیت کوین به آلت کوین های مختلف منتقل می کنند. کاهش قابل توجه در تسلط بیت کوین نشان می دهد که آلت کوین ها سهم بیشتری از بازار را به دست می آورند.

📌 آلت سیزن 2024 کی شروع میشود و چرا به تعویق افتاده است؟

عملکرد آلت کوین ها در آلت سیزن گذشته

این کاهش در دامیننس بیت کوین آخرین بار در ژانویه امسال مشاهده شد، زمانی که تسلط BTC به شدت از 54٪ به 50٪ کاهش یافت. با این حال، از آن زمان، تسلط روند صعودی را نشان داد و در ماه گذشته دامیننس یا همان تسلط بیت کوین به 55 درصد رسید.

این بیشترین تسلط بیت کوین بر بازار کریپتو از زمان سقوط در مارس 2021 است، زمانی که همان تسلط از 70 درصد به 40 درصد در چند روز کاهش یافت.

چارت مارکت کپ بازار کریپتو
چارت مارکت کپ بازار کریپتو

در کنار کاهش تسلط بیت کوین، آلت کوین ها معمولاً افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه می کنند. این افزایش قیمت آلت‌کوین ها که اغلب از رشد بیت‌کوین پیشی می‌گیرد، سیگنال واضحی از شروع آلت سیزن است. سرمایه گذاران با تنوع بخشیدن به پرتفوی یا سبد خرید خود به آلتکوین و افزایش قیمت آنها به دنبال بازده بالاتر هستند.

به طور کلی، زمانی که 75 درصد از 50 آلتکوین برتر، به استثنای استیبل کوین ها، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین در یک دوره سه ماهه داشته باشند، فصل آلت کوین فعال و موفق در نظر گرفته می شود.

با این حال، در 90 روز گذشته، تنها هشت ارز دیجیتال توانسته اند از بیت کوین بهتر عمل کنند. حتی شور و شوق میم کوین و هیاهوی تبلیغاتی پیرامون تایید ETF اتریوم نیز نتوانست آلت کوین ها را بالا ببرد. شما میتوانید هرروز لیست ارزهای پر سود و زیان را در استوری های پیج اینستاگرام پی 98 مشاهده کنید.

برترین ارزهای بازار کریپتو
برترین ارزهای بازار کریپتو

آلت سیزن چیست؟

فصل آلتکوین ها و به صورت کلی آلت سیزن دوره ای در بازار ارز دیجیتال است که قیمت ارزهای دیجیتال نسبت به بیت کوین صعود چشمگیر تری را تجربه میکند. در سال 2017 که آلت سیزن شروع شد، الت کوین ها به شدت مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفتند و بسیاری از پروژه های ارز دیجیتال شروع به ارائه  عرضه اولیه سکه کردند.

چه عواملی روی وقوع آلت سیزن تاثیر دارد؟

بازار کریپتو، یک صنعت نوظهور و درحال تکامل است و ممکن است این عوامل تاثیر گذار روی آلت سیزن 2024 روی آلت سیزن سال های آینده تاثیر کمتری داشته باشد و عوامل جدیدی تعیین کننده آلت سیزن بشوند، اما در فصل آلت کوین 2024 عوامل زیر روی شروع آلت سیزن تاثیر دارد:

1️⃣نسبت رشد قیمت اتریوم به بیت کوین

اتریوم، پیشتاز آلت کوین ها است و اگر ارزش قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین پیشی بگیرد روی دیگر آلت کوین ها هم تاثیر گذاشته میشود.

2️⃣اندیکاتور totall 2 

این اندیکاتور نشان میدهد کل ارزش بازار الت کوین چقدر است و با استفاده از همین اندیکاتور میتوانیم متوجه جریان ورودی پول به بازار آلت کوین شویم.

3️⃣دامیننس بیت کوین

هرچه تسلط یا دامیننس بیت کوین بیشتر شود، علاقه سرمایه گذاران نسبت به آلت کوین ها هم کمتر میشود و پول خود را از سرمایه گذاری روی آلت کوین ها خارج میکنند و روی بیت کوین سرمایه گذاری میکنند. در مقابل هر چقدر دامیننس بیت کوین پایین تر باشد اتریوم و بقیه آلتکوین ها پامپ می شوند.

4️⃣دامیننس تتر

میزان دامیننس تتر میزان ورود و خروج سرمایه از بازار ارزهای دیجیتال را نشان میدهد. وقتی تسلط تتر افزایش یابد به این معنی است که سرمایه گذاران، سرمایه خود را رو استیبل کوین ها میبرند که نشان دهنده یک بازار خرسی یا نزولی است. کاهش دامیننس تتر اما نشان دهنده سیگنال گاوی یا یک چرخه صعودی است.

علت شروع نشدن آلت سیزن چیست؟

بازار آلت کوین ها و به صورت کلی بازار کریپتو، اخیرا اشباع شده است، معرفی پروژه های جدید، ایردراپ های ارز دیجیتالی تلگرام، شت کوین ها و میم کوین ها همه و همه دست به دست هم داده اند تا الت سیزن شروع نشود، وقتی بازار اشباع شود عرضه از تقاضا پیشی میگیرد.

📌 آیا آلت سیزن 2024 نزدیک است؟

رقابت بین سرمایه گذاران بر سر آلت کوین ها افزایش یافته است و نقدینگی سرمایه گذاران روی ارزهای متغییر و نه فقط آلت کوین های اصلی پراکنده میشود. رقابت ارزهای دیجیتال بر سررشد قیمت باعث میشود قیمت ها افزایش پیدا نکند و داینمیک بازار آلت کوین ها تضعیف شود.

برخی میم کوین های عرضه شده به بازار عمدتا فاندامنتالی هم ندارند و فقط برای ایجاد هیجان در بازار کریپتو عرضه میشوند، این میم کوین ها برای سودگیری در بازه زمانی کوتاهی طراحی شده اند و نمیتوانند در بازار تثبیت شوند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments