5 ارز برتر هفته

5 ارز برتر هفته (16 اسفند) | قیمت کدام ارزها این هفته افزایش می یابد؟

اگر بیت کوین (BTC) بتواند 41000 دلار را برای حمایت برگرداند، ارزهای ریپل (XRP)، مونرو (XMR)، نیر (NEAR)، و ویوز (WAVES) می‌توانند خریداران را جذب کنند.

بیت کوین (BTC) در 4 مارس به زیر 40000 دلار سقوط کرد و در طول آخر هفته زیر این سطح معامله شد.

اگرچه قیمت بیت کوین در چند روز گذشته بی‌ثبات بوده است، داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران نهادی از دسامبر 2021 به تدریج بیت کوین را از طریق سهام Grayscale Bitcoin Trust یا (GBTC) جمع‌آوری می‌کنند. یکی دیگر از نشانه های مثبت برای بیت کوین این بوده است که مدیران صندوق ها از این شرایط وحشت زده نشده و دارایی های خود را در GBTC رها نکرده اند. این امر نشان می‌دهد که آنها احتمالاً در بلندمدت نظر صعودی نسبت به این کوین دارند.

بلومبرگ اینتلیجنس در گزارش چشم انداز بازار کریپتو در 4 مارس اعلام کرد که در صورت ادامه سقوط بازارهای سهام ایالات متحده، بیت کوین ممکن است تحت فشار باقی بماند، ولی در کل آنها انتظار رشد بازار ارز دیجیتال را دارند. از سوی دیگر، اگر الگوهای گذشته تکرار شوند و بازار سهام بهبود یابد، بیت کوین می تواند با سرعت بیشتری افزایش پیدا کند.

اگرچه بازار کریپتو با بادهای مخالف شدیدی روبروست، آلت کوین های ذکر شده نشانه هایی از رشد را نشان می دهند. در ادامه مقاله نمودار 5 ارز دیجیتال برتر را که می توانند از افزایش مجدد بیت کوین سود ببرند را مطالعه می کنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 4 مارس به زیر میانگین متحرک سقوط کرد و این نشان می دهد که خرس ها در حال تلاش برای به دست آوردن کنترل بازار هستند. گاوها سعی کردند با بالا کشیدن قیمت به بالای میانگین متحرک در 5 و 6 مارس، فروشندگان را به دام بیاندازند، اما شکست خوردند.

چارت روزانه بیت کوین

اگر قیمت زیر میانگین های متحرک باقی بماند، خرس ها سعی خواهند کرد جفت BTC/USDT را به خط حمایت کانال صعودی بکشند. خریداران احتمالاً از این سطح به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد. بازگشت قوی از این حمایت نشان می دهد که این جفت می تواند چند روز دیگر در کانال باقی بماند.

اگر قیمت از سطح فعلی بالاتر رود و از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (40474 دلار) عبور کند، این دیدگاه نزولی کوتاه مدت باطل خواهد شد و نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین تر است. در ادامه گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به سمت خط مقاومت کانال سوق دهند. حرکت بعدی احتمالاً پس از شکسته شدن این جفت در بالا یا پایین کانال آغاز می شود.

نمودار 4 ساعته بیت کوین

20-EMA در نمودار 4 ساعته کاهش یافته است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی است که نشان می دهد فروشندگان کنترل بازار را در دست دارند. اگر قیمت به زیر 38000 دلار برسد، این جفت ممکن است به 37000 دلار و سپس به 35500 دلار کاهش یابد.

عکس این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای 20-EMA برسد، خرید قوی در سطوح پایین تر را پیشنهاد می کند. حرکت صعودی می تواند پس از شکست این جفت و بسته شدن قیمت بالای میانگین متحرک 50 ساده افزایش یابد. این مورد می تواند راه را برای حرکت احتمالی به 45000 دلار باز کند.

ریپل (XRP)

ریپل (XRP) در چند روز گذشته تلاش کرده است از خط روند نزولی بالاتر برود، اما خرس‌ها همچنان موضع خود را حفظ کرده‌اند. یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها تسلیم نشده اند و سعی می کنند از SMA 50 روزه (0.72 دلار) دفاع کنند.

چارت روزانه ریپل

میانگین متحرک مسطح و RSI نزدیک به نقطه میانی نکته مثبتی برای گاوها و خرس ها نیست. اگر خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی هل داده و حفظ کنند، احتمالاً مومنتوم افزایش می یابد و جفت XRP/USDT می تواند تا 0.91 دلار افزایش یابد.

شکست قیمت و بسته شدن بالاتر از این سطح می تواند مسیر را برای تست مجدد مقاومت روانی 1 دلار باز کند. برعکس، اگر قیمت سقوط کند و به زیر 0.69 دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها دوباره کنترل را در دست دارند. سپس این جفت می تواند به 0.62 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته ریپل

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت در حال حاضر بین 0.80 تا 0.70 دلار محدود شده است. اگر خریداران قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، جفت می‌تواند مقاومت را در 0.80 دلار به چالش بکشد. شکست قیمت و بسته شدن آن بالاتر از این سطح می تواند نشان دهنده برتری گاوها باشد. این جفت می تواند ابتدا تا 0.85 دلار و سپس به 0.91 دلار صعود کند.

برخلاف این نظریه، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک پایین تر بیاید، نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال فروش در رالی هستند. در ادامه این جفت می تواند به 0.70 دلار کاهش یابد. اگر این سطح شکست بخورد، فروش می تواند شتاب گرفته و جفت به 0.62 دلار کاهش یابد.

نیر پروتکل (NEAR)

پروتکل نیر (NEAR) بین میانگین های متحرک چند روز گذشته قرار گرفته است. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال فروش در رالی و در SMA 50 روزه (11 دلار) هستند در حالی که گاوها با کاهش به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (10 دلار) خرید می‌کنند.

چارت روزانه ارز نیر

RSI نزدیک به نقطه میانی است و متحرک نمایی 20 روزه صاف شده است که نشان دهنده تعادل بین گاوها و خرس ها است. اگر قیمت از سطح فعلی برگشته و به بالای 12 دلار برسد، نشان می دهد که خریداران در حال بازگشت و افزایش فشار خرید ارز نیر هستند. سپس جفت NEAR/USDT می‌تواند تا 14 دلار افزایش یابد و در آنجا احتمالا دوباره با مقاومت شدید فروشندگان مواجه شود.

برخلاف این فرض، اگر قیمت شکسته شود و کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بماند، نشان می دهد که خرس ها کنترل کننده بازارند. این جفت پس از آن می تواند به حمایت قوی در 8 دلار سقوط کند.

نمودار 4 ساعته نیر

جفت پس از شکست از خط روند نزولی شتاب صعودی را به دست آورد، اما رالی با مقاومت قوی در 12 دلار مواجه شده است. فروشندگان قیمت را به زیر 20-EMA رساندند، اما خریداران موفق شدند از 50-SMA دفاع کنند.

اگر خریداران قیمت را بالاتر از 20-EMA فشار داده و حفظ کنند، گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا مانع بالای 12 دلار را برطرف کنند. از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر 50-SMA برسد، فروش می تواند تشدید شود و این جفت به 9.50 دلار کاهش یابد.

مونرو (XMR)

رمز ارز مونرو (XMR) در چند هفته گذشته در یک کانال نزولی در حال تصحیح بوده است. گاوها در حال خرید شیب تا 134 دلار و تلاش برای ایجاد یک الگوی پایه هستند.

نمودار روزانه مونرو

این منجر به تثبیت قیمت بین 134 تا 188 دلار در چند روز گذشته شده است. متحرک نمایی 20 روزه (164 دلار) مسطح شده است و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر خریداران قیمت را بالای 188 دلار کشانده و حفظ کنند، این تعادل به نفع خریداران تغییر خواهد کرد. این امر یک الگوی کف دوقلو را تکمیل می کند که هدف آن 242 دلار است. با این حال، بعید است که این کار آسان باشد، زیرا انتظار می‌رود که خرس‌ها دفاعی قوی در خط مقاومت کانال ایجاد کنند. برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 155 دلار برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد جفت XMR/USDT را به 134 دلار برسانند.

نمودار 4 ساعته مونرو

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که گاوها قیمت را به بالای خط روند نزولی فشار دادند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند یعنی خرس ها به شدت از این سطح دفاع می کنند. میانگین متحرک در حال کاهش است و RSI درست زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 155 دلار سقوط کند، روند کوتاه مدت می تواند به نفع خرس ها باشد. در مقابل، نزدیک شدن به بالای خط روند نزولی می تواند چشم انداز افزایش احتمالی به مقاومت 188 دلار را بهبود بخشد.

ویوز (WAVES)

ارز ویوز (WAVES) یک الگوی کف دوقلو در 8 دلار تشکیل داد و ناگهانی به 21 دلار افزایش یافت. میانگین های متحرک یک متقاطع صعودی را تکمیل کرده اند و RSI در منطقه خرید بیش از حد است که نشان می دهد گاوها دست بالا را دارند.

نمودار روزانه ارز ویوز

فروشندگان در 20 دلار چالش سختی را ایجاد می‌کنند، اما یک نکته مثبت این است که خریداران مبارزه را رها نکرده اند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، نشان می دهد که گاوها در حال خرید در کاهش هستند و این امر امکان تست مجدد 21 دلار را افزایش می دهد.

اگر گاوها قیمت را به بالای 21 دلار کشانده و حفظ کنند، جفت WAVES/USDT می تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت 24 دلار و سپس 27 دلار افزایش یابد. اگر خرس ها جفت را به زیر 16 دلار بکشند و حفظ کنند، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل می شود.

تمودار 4 ساعته ارز ویوز

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که اصلاح از 21 دلار، RSI را از سطوح بسیار زیاد خرید به پایین‌تر از نقطه میانی کشیده است. گاوها نزول را تا سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% در 16 دلار خریداری کردند و قیمت را به بالای 20-EMA رساندند.

اگر قیمت بالاتر از 20-EMA باقی بماند، گاوها تلاش خواهند کرد تا این جفت را به بالای مقاومت سربار 21 دلار برسانند. برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت با عجله از پوزیشن خود خارج شوند و این امر می تواند جفت را به 14 دلار و سپس 13 دلار بکشاند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments