چگونه از بازار خرسی ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنیم؟

چگونه از بازار خرسی ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنیم؟ | معرفی 4 روش پولساز در بازار نزولی

اکوسیستم ارز دیجیتال در حال تجربه مرحله ای از سقوط تاریخی قیمت است که بهترین برچسب یعنی “زمستان رمز ارزها” را دارد.

این زمستان بازار ارزهای دیجیتال کنونی از نظر تکنیکالی پس از آن شروع شد که بیت کوین و برخی آلتکوین های اصلی در نوامبر گذشته به بالاترین حد خود (ATH) رسیدند. از زمان ثبت این موفقیت، کاهش تدریجی قیمت وجود داشته است، که اخیراً بیت کوین را به محدوده 20000 دلار رساند، که پایین ترین سطحی است که در حدود 18 ماه پیش مشاهده شده است.

به طور کلی زمستان های کریپتو زمانی را رقم می زند که سرمایه گذاران از ترس لیکویید شدن و انحلال، برای انجام معاملات خود در این فضا بسیار محتاط می شوند.

پیدایش بازار خرسی

در حالی که زمستان های کریپتو یک پدیده جهانی است، هنوز هم تعدادی از سرمایه گذاران یا معامله گران هستند که از بازارها دور نیستند. با این حال، مدیریت سرمایه‌گذاری‌ در طول زمستان کریپتو به مهارت بسیار خاصی نیاز دارد که همه آن را ندارند، و به همین دلیل، برخی از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری نسبتا محتاطانه باید در سراسر جهان اتخاذ شوند. برخی از این موارد در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

کسب درآمد از بازار خرسی ارزهای دیجیتال

کسب درآمد از بازار خرسی ارزهای دیجیتال

شما با استفاده از روش های زیر می توانید در بازار نزولی هم درآمد داشته باشید و سود کسب کنید:

هودل کردن (HODLING): اصطلاحی است که نشان می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را به یک کیف پول انتقال دهید و آن دارایی نگه دارید تا زمانی که به سود برسید.

این روش به هیچ وجه خطری برای سرمایه گذاران ندارد، با این حال، سکه ها/توکن ها همچنان در معرض خطر کاهش ارزش قرار دارند، زیرا تقریباً هر دارایی دیجیتال تحت تأثیر منفی در زمستان کریپتو قرار می گیرد. با توجه به این واقعیت که شخص حتی زمانی که محافظت از طریق هودل را انجام می دهد باز هم ضرر می کند و باعث می شود این استراتژی چندان عالی نباشد. دو گزینه در حال حاضر بهترین کیف پول ها برای هودل کردن تراست ولت و متامسک هستند.

️معرفی 5 ابزار برای تشخیص پایان بازار خرسی

با این حال، اگر در واقع تعدادی سکه در دست دارید، منطقی است که با قرار دادن این وجوه در استخرهای نقدینگی شروع به ییلد فارمینگ کنید تا سود بیشتری کسب کنید. شما می توانید از هر یک از استیبل کوین ها، بیت کوین، اتریوم و هر آلتکوین دیگری در این راه استفاده کنید.

استیک کردن: استیکینگ یک استراتژی سرمایه گذاری عجیب و غریب است که در آن یک دارنده توکن دارایی های دیجیتال خود را عمدتا در یک پلتفرم اثبات سهام (PoS) قفل می کند تا در ازای آن پاداشی کسب کند. پاداش‌های شرط‌بندی را می‌توان در قالب نماد دیگری که قفل شده بود پرداخت کرد، اما درآمد بر اساس مدل نرخ درصد سالانه (APR) تخمین زده می‌شود. به عنوان مثال Pancakeswap دارای انواع سکه های مختلف است که می توان با گذاشتن توکن Cake به دست آورد.

در طول دوره‌های نوسانات شدید و سقوط بازار مانند زمستان کریپتو، استیکینگ استراتژی بهتری است، با این حال، همه پلتفرم‌های خارج برنامه مناسبی برای این نوع سرمایه‌ گذاری ندارند.

در صورت تمایل به استیکینگ، توصیه می شود پلتفرم های معتبری مانند پنکیک سواپ را برای بالاترین APR در بازار بررسی کنید.

🔴در بازار نزولی ارزهای دیجیتال چه باید کرد؟

ییلد فارمینگ: ییلد فارمینگ یک استراتژی تجاری است که اگر به روش درست و با پلتفرم مناسب انجام شود، می تواند بسیار سودآور باشد. این فرآیند جمع آوری توکن ها در قالب پاداش برای ارائه نقدینگی به یک پروژه با قرار دادن یک جفت توکن خاص در یک استخر است.

در ییلد فارمینگ کاربر یک جفت توکن را در یک استخر نقدینگی سپرده می‌کند و از طریق یک توکن از پیش تعریف‌ شده، پاداش کسب می‌کند. تعداد انبوهی از جفت های مختلف وجود دارد که دارای سطوح مختلف ریسک هستند. جفت‌هایی با ریسک کمتر متشکل از استیبل کوین‌ها در فاز زمستانی کریپتو ترجیح داده می‌شوند، زیرا سکه‌های پایدار معمولاً از افت قیمت مصون هستند. جفت‌های استیبل کوین در پلتفرم‌های مختلف در دسترس هستند، اما برخی نسبتاً بیشتر از رقبای اطراف پرداخت می‌کنند. به عنوان مثال APR برای جفت USDT-BUSD و USDC-USDT در پلتفرم Nomiswap به میزان 6-7 برابر بیشتر از جفت های مشابه در Pancakeswap است. به طور کلی اگر مقایسه این دو شاخص میانگین APR برای جفت های معمولی در Nomiswap بیشتر باشد، با این حال مقدار کل جفت ها به طور قابل توجهی کمتر است. APRها معمولاً در  DEXهای متوسط ​​به دلیل رقابت کمتر در استخرهای ییلد فارمینگ در مقایسه با همتایان محبوب تر، بالاتر است.

ییلد فارمینگ به طور کلی می تواند به عنوان فنی ترین روش های سرمایه گذاری در نظر گرفته شود، زیرا تا حد زیادی جدید است، و بسیاری از سرمایه گذاران هنوز نمی دانند که چگونه پیچیدگی های اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) را هدایت کنند. با این حال، APR های پیوست شده می توانند بسیار زیاد باشند، و همراه با این واقعیت که استخرهای ییلد فارمینگ تحت سلطه استیبل کوین هایی مانند BUSD/USDT وجود دارد، خطر درگیر در این سرمایه گذاری بیشتر به حداقل می رسد.

با توجه به آنچه گفته شد، باید توجه داشت که تجارت در استیبل کوین مصونیت از خطر نیست، زیرا سقوط بی سابقه استیبل کوین ترا، UST چشمان بسیاری را باز کرد و به این ترتیب، فقط دارایی هایی با سال ها سابقه پایداری باید پذیرفته شوند.

تریدینگ: در یک بازار نزولی که ما هستیم، معامله گران معمولاً به معاملات فیوچرز فروش (Short) متوسل می شوند، یک سیستم معاملاتی که در آن سرمایه گذار اوراق قرضه می کند، آن را در بازار آزاد می فروشد و انتظار دارد بعداً آن را با پول کمتری بازخرید کند. این استراتژی می تواند بسیار سودآور باشد اما به مهارت زیادی نیاز دارد و بسیار وقت گیر است.

به طور توافقی، تمایل به معامله با نوسانات در طول دوره‌های کاهش قیمت طولانی‌ مدت ممکن است وجود داشته باشد در حالی که این می‌تواند نتیجه دهد، اما معامله‌گران بی‌ تجربه بهتر است که ریسک نکنند.

معامله‌گران باید به کانال‌های تلگرام یا سایر راه‌هایی که سیگنال‌های معاملاتی ارسال می‌کنند مشکوک باشند، زیرا اکثر آنها با وعده های دروغین سرمایه بسیاری از افراد را به سرقت می برند.

بهترین پلتفرم ها برای معاملات بایننس، OKX و کوین بیس هستند. دومی تقریباً تمام نقدینگی و جفت‌های معاملاتی بایننس را در اختیار دارد، اما مزایای مستقل متعددی مانند برنامه ارجاع نامحدود و کاهش کارمزد را نیز ممکن می‌سازد. در نتیجه، اگر Binance به دلایلی در کشور شما مسدود شود، اولین انتخاب خواهد بود.

جمع بندی 

یک بازار نزولی می تواند ترسناک به نظر برسد، اما استراتژی هایی وجود دارد که می تواند به افراد کمک کند تا از سبد دارایی خود محافظت کنند. درک و ارزیابی نحوه عملکرد سهام های مختلف در دوره های گذشته بازارهای نزولی می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا بینش بیشتری در مورد چگونگی حفظ یک سبد متوازن کسب کنند. تنوع و ذخایر نقدی باید در این مواقع اولویت اصلی سرمایه گذاران باشد.

📣اگر روش دیگری در مورد نحوه محافظت از دارایی خود در بازار نزولی در نظر دارید، می توانید در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments