رالی بهبودی و افزایش قیمت ارزها

اصلاح شدید بازار کریپتو: آیا سقوط قیمت ارزها به پایان رسیده است؟

با کاهش شدید ترس از رکود در ایالات متحده، بازار کریپتو به شدت بهبود یافت. بیت کوین و اتریوم پیشتاز بهبود بازار هستند.پس از حمام خون آلت کوین ها در روز دوشنبه، 5 آگوست، بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال در حال بهبودی خوبی است، به طوری که قیمت بیت‌کوین به بالای 55400 دلار با 8 درصد از پایین‌ترین سطح دیروز و سایر ارزهای دیجیتال بین 5 تا 10 درصد افزایش یافت.

  • با کاهش ترس از رکود با افزایش قوی شاخص مدیران خرید (PMI) ، بازار آتی ایالات متحده بهبودی قوی را نشان می دهد.
  • پس از سقوط 13 درصدی دوشنبه سیاه، شاخص نیکی 225 بازگشت.
  • با روی آوردن سرمایه گذاران به پناهگاه های امن کریپتو، بیت کوین و اتریوم پیشتاز بهبود بازار ارزهای دیجیتال هستند.

پس از سقوط عظیم 13 درصدی در روز دوشنبه، 5 آگوست، شاخص نیکی 225 ژاپن با افزایش بیش از 10 درصدی در ساعات اولیه معاملاتی روز سه‌شنبه به شدت بازگشت. به لطف بهبود قوی در بازار آتی ایالات متحده، امیدی به بازار تاریک ایجاد شد.

خرید و فروش تتر پی98

دلایل اصلی افزایش قیمت بازار کریپتو

با وجود افزایش لیکویید شدن معامله گران اهرمی، بازار کریپتو به طور قابل توجهی پس از سقوط روز دوشنبه بهبود یافته است. بازار کریپتو به رهبری بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، حجم معاملات را در 24 ساعت گذشته افزایش داده است. به عنوان مثال، بیت کوین افزایش بیش از 90 درصدی در میانگین حجم مبادلات روزانه را به حدود 93 میلیارد دلار ثبت کرد. در نتیجه، ارزش کل بازار کریپتو در روز سه شنبه بیش از 4 درصد افزایش یافت و به حدود 2 تریلیون دلار رسید.

چارت 12 ساعته لیکویید شدن پوزیشن ها
چارت 12 ساعته لیکویید شدن پوزیشن ها

بازگشت سهام آسیا و بهبود شاخص ها

پس از ثبت بدترین عملکرد یک روزه خود در چند دهه اخیر، بازار سهام آسیا در روز سه‌شنبه در شاخص نیکی با 225 وبا کمک نظریه داو بازگشت. موج صعودی مشابهی در بازارهای سهام اروپا و آمریکا پیش بینی می شود که زیان قابل توجهی را در روز دوشنبه ثبت کردند.در نتیجه، بازار کریپتو با بازگشت عمومی سهام از چشم‌اندازی صعودی برخوردار بوده است.

مقایسه شاخص نیکی و تاپیکس
مقایسه شاخص نیکی و تاپیکس

افزایش ترس خریداران

پس از لیکویید شدن سنگین ارزهای دیجیتال در 48 ساعت گذشته، سرمایه گذاران کریپتو ترس از تسلیم شدن بیشتر در هفته‌های آینده را به تصویر کشیده است. علاوه بر این، هر دو شاخص ترس و طمع بیت کوین و اتریوم ترس شدید از تسلیم شدن بیشتر ارزهای دیجیتال را به تصویر می کشند.

شاخص ترس و طمع کریپتو
شاخص ترس و طمع کریپتو

با این حال، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بلندمدت سقوط اخیر کریپتو را به‌عنوان یک رویداد خرید و فروش تعبیر کرده‌اند. به عنوان مثال، ETF اسپات اتریوم ایالات متحده یک جریان نقدی خالص در حدود 49 میلیون دلار ثبت کرد.

جریان نقدی ETF های اتریوم
جریان نقدی ETF های اتریوم

افزایش نقدینگی جهانی

بازار ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی از چشم انداز افزایش نقدینگی جهانی به رهبری چین، ژاپن و ایالات متحده سود برده است. چهارشنبه گذشته، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نرخ بهره پایه خود را 25 واحد افزایش داد که بالاترین نرخ بهره از سال 2008 است.

افزایش نقدینگی جهانی
افزایش نقدینگی جهانی

بدهی ملی آمریکا اخیرا برای اولین بار در تاریخ به بالای 35 تریلیون دلار رسید. از فردا، فدرال رزرو آمریکا بازپرداخت ماهانه 30 میلیارد دلاری خزانه خود را آغاز می کند و بدین ترتیب نقدینگی را به بازار وارد  می کند.

بازیابی بازار کریپتو امید از دست رفته سرمایه گذاران را زنده کرد!

بازار سهام ژاپن در روز سه‌شنبه به شدت بازگشت کرد و دو شاخص برتر نیکی و تاپیکس هر کدام ۱۲ درصد رشد کردند. بازگشت مجدد در بازار فیوچرز ایالات متحده مانع از سقوط آزاد دیگر در بازار ژاپن و همچنین بازار کریپتو شد. تومو کینوشیتا، استراتژیست بازار جهانی در توکیو گفت:

با رشد مجدد سهام ژاپنی، بقیه بازارهای آسیایی احتمالاً امروز با هم بازگشت خواهند داشت. از آنجایی که شدت کاهش قیمت سهام ژاپن در دیروز بسیار بیشتر از اروپا و ایالات متحده بود، فعالان بازار اکنون متوجه می شوند که اصلاح بازار دیروز ژاپن بیش از حد بوده است.

سرمایه‌گذاران کریپتو از این فرصت استفاده کردند و بسیاری از آن‌طور که توسط JPMorgan پیش‌بینی شده بود، برخی ارزها را در کف قیمت خریدند. بیت کوین 3 درصد افزایش یافته است و بالاتر از سطح حمایت حیاتی خود یعنی 54000 دلار است. از پایین ترین سطح دیروز که زیر 50000 دلار بود، قیمت بیت کوین بیش از 10 درصد پوشش داده شد زیرا تریدرهای با تجربه بازار مانند مایکل سیلر به نظریه هولد کردن بیت کوین ها اعتماد کردند.

مقایسه عملکرد قیمت بیت کوین و اتریوم
مقایسه عملکرد قیمت بیت کوین و اتریوم

افزایش ارزش ین باعث از بین رفتن معاملات حمل و نقل ژاپنی شد و در سه جلسه معاملاتی گذشته یک آشفتگی بزرگ در سهام جهانی ایجاد کرد. این منجر به ترس و به سرعت رکود اقتصادی ایالات متحده شد.

نرخ بهره فدرال رزرو به زودی کاهش می یابد؟

پیش از این گزارش هایی از نشست اضطراری فدرال رزرو برای بانک مرکزی آمریکا برای مداخله در میان فروپاشی بازار جهانی و اعلام کاهش نرخ بهره منتشر شده بود. با این حال، علیرغم اینکه روز دوشنبه اینطور نبود، بازار ایالات متحده بهبودی قوی را تجربه کرد زیرا ترس از رکود ایالات متحده تا حد زیادی کاهش یافت و PMI به 51.4 رسید و نرخ اشتغال در مسیر بهبود قرار گرفت.

کاهش نرخ بهره فدرال رزرو
کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

بنابراین احتمال مداخله اجباری فدرال رزرو در این مرحله بعید به نظر می رسد. با این حال، انتظار کاهش 50 واحدی نرخ بهره در ماه سپتامبر به 100 درصد افزایش یافته است.در میان بهبود اخیر بازار کریپتو، بیت‌کوین و اتریوم همچنان گزینه‌های ترجیحی سرمایه‌گذاران هستند زیرا ثابت می‌کنند که دارایی‌های امنی در فضای کریپتو هستند.

آیا سقوط قیمت ارزها به پایان رسیده است؟

از منظر تکنیکال، بازار کریپتو بدترین شرایط را پس از فروش دیروز تجربه کرده است. اگرچه آگوست و سپتامبر برای بازار کریپتو نزولی تلقی می‌شوند، اما احتمال وقوع رویداد مشابه دیروز کمتر است، بنابراین به بازگشت اجتناب‌ناپذیری در سه ماهه چهارم اشاره می‌کند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments