ارز لوم نتورک (Loom Network) چیست؟ | معرفی توکن LOOM و بررسی ویژگی های منحصر به فرد آن

لوم نتورک (Loom Network) چیست؟ ارز LOOM ارزش سرمایه گذاری دارد؟

لوم نتورک (Loom Network) یک پلتفرم تعامل پذیر چند زنجیره ای است که به دیگر بلاک چین های اصلی مانند اتریوم، بایننس چین و ترون متصل است. در حال حاضر یکی از بزرگترین چالش هایی که بسیاری از انواع  ارز های دیجیتال با آن روبرو هستند، زمان تراکنش است. این لحظات بین تکمیل خرید و تأیید شبکه ممکن است از چند دقیقه تا چند روز طول بکشد. به همین دلیل است که تعدادی از راه‌حل‌ها، با نام مستعار راه‌حل‌های «لایه 2» برای کمک به حذف تراکنش‌ های کوچک‌ تر از بلاکچین اصلی برای کمک به سرعت بخشیدن به تراکنش ها ارائه شده‌اند. یکی از آنها شبکه Loom نام دارد که بر روی زنجیره شبکه اتریوم ساخته شده است و می‌خواهد به حل برخی از مشکلات مقیاس پذیری بلاک چین کمک کند. در این مقاله با ارز loom و ویژگی های آن آشنا میشویم تا ببینیم آیا ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر.

ارز لوم نتورک (Loom) چیست؟

زنجیره های جانبی اساساً بلاک چین های کوچکی هستند که به یک شبکه بلاک چین بزرگتر مانند اتریوم مرتبط هستند. توسعه این زنجیره‌های جانبی، پیشنهاد اولیه Loom است که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند بسته به هدف هر برنامه، شبکه‌های بلاک چین متمرکز خاص خود را ایجاد کنند. توسعه‌دهندگان میتوانند به جای تکیه بر ویژگی‌های اولیه اتریوم، زنجیره‌های جانبی سفارشی‌سازی‌شده را بر اساس  الزامات امنیتی، تمرکززدایی و مقیاس‌پذیری تغییر دهند.

ارز لوم نتورک مقیاس پذیری لایه 2 را ساخته است که متکی به تغییر در پروتکل پایه اتریوم نیست، بلکه ساختاری در بالای اتریوم ایجاد می کند که امکان ساخت برنامه های سریع را فراهم می کند. این راه حل های لایه 2 بر اساس مکانیسم های اثبات سهام و زنجیره های جانبی هستند.

لوم چندین نوع زنجیره جانبی مانند زنجیره پلاسما، برنامه غیر متمرکز زنجیره ای، بازی های زنجیره ای و زنجیره اجتماعی را توسعه داده است.

🔺دلیل پامپ 70 درصدی ارز Loom چیست؟ ارز لوم نتورک رکورد قیمت 6 ساله خود را شکست!🔺

بنیانگذاران ارز لوم چه کسانی هستند؟ (تاریخچه توکن Loom)

بنیانگذاران ارز لوم چه کسانی هستند؟ (تاریخچه توکن Loom)

ارز لوم در سال 2017 راه اندازی شد و توسط (CEO) فعلی متیو کمپبل، (CTO) فعلی لوک ژانگ و (CMO) فعلی جیمز دافی تاسیس شد. 

📍 در طراحی بلاک چین، مفهومی به نام مقیاس پذیری سه گانه وجود دارد که در آن شبکه بلاک چین تنها می تواند دو مورد از سه گزینه زیر را به حداکثر برساند: مقیاس پذیری، تمرکز زدایی یا امنیت. پروتکل پایه اتریوم در حال حاضر تمرکز بر تمرکز زدایی و امنیت را به عنوان ویژگی های اصلی خود انتخاب کرده است و مقیاس پذیری با احتیاط برای نسخه بعدی (اتریوم 2.0 ) توسعه می یابد.

در حال حاضر لوم نتورک به توسعه دهندگان امکان داشتن مقیاس پذیری را میدهد، در حالی که به جای منتظر ماندن برای (اتریوم 2.0 )، برخی از جنبه های امنیت و تمرکز زدایی را نادیده میگیرد.

  • دسامبر 2017 – CryptoZombies منتشر شد.
  • مارس 2018 – لوم نتورک راه اندازی شد.
  • اوایل سال 2019 – لوم اعلام کرد که قصد دارد زنجیره پلاسما خود را بسازد تا با ترون، ایاس (EOS) و Cosmos Hub سازگار باشد.
بنیانگذاران ارز لوم چه کسانی هستند؟ (تاریخچه توکن Loom)

ارز Loom چه ویژگی های منحصر به فردی دارد؟

ارز دیجیتال لوم نتورک خودش را مثل ایاس برای اتریوم می‌داند زیرا ایاس یک قرارداد هوشمند و برنامه غیر متمرکز بسیار مقیاس پذیر یا سریع است که از اثبات سهام (dPOS) نیز برای حفظ شبکه خود استفاده می کند. Loom با استفاده از dPOS به عنوان مکانیزم اجماع نظر در زنجیره‌های جانبی خودش به توسعه دهنده‌ها امکان می‌دهد برنامه های غیرمتمرکزی بسازند که زمان اجرای تراکنش‌های آنها کمتر از 1 ثانیه است که این زمان در زنجیره اصلی اتریوم 15 ثانیه است. بعلاوه کارمزد تراکنش‌ها هم بسیار کم و حتی صفر است.

🔺لوم نتورک محبوب‌ ترین روش یادگیری کد نویسی را برای مبتدیان با استفاده از سالیدیتی به نام CryptoZombies را طراحی کرده که یک دوره آموزش کدنویسی تعاملی است. کاربران در کریپتو زامبیز یک بازی جمع آوری آیتم‌های کریپتو را یاد می‌گیرند که مانند کریپتو کیتیز می باشد اما در آن به جای گربه‌ها، زامبی‌ها حضور دارند.

ارز دیجیتال لوم نتورک برای نشان دادن ارزش و قابلیت تکنولوژی زنجیره‌های جانبی خودش، چندین بازی بلاک‌ چین طراحی کرده که محبوب‌ ترین آن Zombie Battlegrounds است و در حال حاضر Relentless نام دارد. این بازی به بازیکنان امکان می‌دهد کارت‌های کمیاب را جمع آوری کرده و با هم رقابت کنند. استفاده از بلاک چین به نفع این بازی بوده چون کارت ها و آیتم های درون بازی ویژگی‌های زیر را دارند:

  • بطور قابل اثباتی کمیاب هستند.
  • به هر پلتفرم، صرافی یا حساب دیگری قابل انتقال هستند.
  • کاملاً متعلق به کاربر است.
چگونه ارز دیجیتال لوم نتورک تولید می شوند؟

چگونه ارز دیجیتال لوم نتورک تولید می شود؟

در واقع توکن های لوم توکن های ERC20 هستند که در شبکه اتریوم ایجاد شده اند. سقف تولید توکن‌های لوم ثابت و 1 میلیارد عدد است که حدود 55-65 درصد از آن در گردش است و مابقی آن به کمپانی، تیم توسعه دهنده و مشاوران تعلق گرفته است. برخلاف خیلی از تیم‌ها، تیم لوم ICO برگزار نکرد و جذب سرمایه آن به صورت خصوصی انجام شد.

ارز Loom را از کدام صرافی ها می توان خریداری کرد؟

توکن‌های لوم را می‌توان از صرافی‌های اصلی ارز دیجیتال خریداری کرد. 

برخی از این صرافی ها عبارت است از:

  • صرافی بایننس 
  • کوکوین 
  • بیترکس 
  • گیت

بهترین کیف پول های ارز Loom

هر کیف پولی که با توکن های ERC20 سازگار باشد از ارز دیجیتال لوم نتورک پشتیبانی می کند و می توانید از آن برای خرید و فروش و نگهداری توکن Loom استفاده کنید. 

در جدول زیر برخی از کیف پول های ارز لوم نتورک (Loom) که به صورت سخت افزاری، نرم افزاری و تحت وب ارائه شده اند ذکر کردیم، تا شما برای ذخیره و نگهداری آن بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نام کیف پولنوع کیف پولرابط کاربریامنیت
لجرسخت افزاریسخت⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
ترزورسخت افزاریسخت⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
متامسکنرم افزاری – موبایلمتوسط⭐️⭐️⭐️
تراست ولتنرم افزاری – موبایلآسان⭐️⭐️⭐️⭐️
اتمیک ولتنرم افزاری – موبایلآسان⭐️⭐️⭐️⭐️
مای اتر ولتنرم افزاری – موبایلمتوسط⭐️⭐️⭐️

کاربرد توکن های لوم چیست؟

مهم‌ترین کاربرد توکن‌های لوم، استیکینگ در زنجیره پلاسما است. زنجیره پلاسما بلاک چینی متصل به اتریوم است که از اثبات سهام استفاده می‌کند بنابراین برای ایمن سازی شبکه به جای ماینر از اعتبارسنج استفاده می‌کند.

اعتبارسنج‌های زنجیره پلاسما توکن های لوم را در شبکه، قفل یا استیک می کنند و برای پردازش تراکنش‌ها از سخت افزار یا نرم افزارهایی خاص استفاده می‌کنند و به عنوان پاداش، توکن لوم دریافت می‌کنند.

در دو ماه اول پس از انتشار توکن‌های لوم، بیش از 20 درصد از موجودی در گردش لوم یا به عبارتی 10 میلیون دلار در زنجیره پلاسما قفل شد. تیم لوم امیدوار است که این رقم به 50 درصد برسد.

جمع بندی

هدف اصلی تیم لوم، تبدیل شدن شبکه لوم به یکی از پرکاربردترین بلاک‌چین‌های موجود از طریق پیاده سازی قابلیت تعامل پذیری است. آنها امیدوارند که زنجیره پلاسما تبدیل به مرکز اتصال بلاک چین‌های مختلف از جمله اتریوم، کاسموس، ایاس و ترون شود. این تیم از طرح‌هایی برای ایجاد پلی بین این بلاک‌ چین‌های محبوب رونمایی کرده و قصد دارد زنجیره پلاسما را به مرکز اصلی اتصال تبدیل کند.

سوالات متداول

ارز دیجیتال لوم نتورک چه نقشی در ایمن سازی زنجیره پایه ایفا می کند؟

زنجیره پایه یک بلاک‌چین گواه اثبات سهام وکالتی است. اعتبار دهندگان و نمایندگانی وجود دارند که توکن‌های لوم خود را برای حفظ امنیت شبکه استیک میکنند. اعتبارسنج ها، با انجام وظایف مختلف در شبکه (مشابه نقش ETH در اتریوم) به عنوان پاداش توکن لوم دریافت می کنند. دارندگان لوم بخشی از این جوایز را واگذاری اعتبار به اعتبارسنجی ها به دست می آورند.

چه کیف پول هایی از توکن Loom پشتیبانی می کنند؟

کیف پول هایی مانند متامسک، لجر نانو، تراست ولت، ترزور، کوبو ولت و همچنین برخی صرافی ها مانند کوکوین نیز از ارز لوم پشتیبانی می کنند.

آیا کاربران برای استفاده از برنامه های غیرمتمرکز به توکن های لوم نیاز دارند؟

خیر، کاربران نیازی به توکن لوم ندارند. توسعه دهندگان برای اجرای برنامه های غیر متمرکز در زنجیره های پایه، از توکن های لوم استفاده می کنند.

ارز لوم نتورک چه کاربردی دارد؟

توکن لوم برای استیکینگ، کارمزد تراکنش و باندینگ استفاده می شود.

از کجا می توانم توکن Loom را خریداری کنم؟

تتوکن‌های لوم در چندین صرافی مختلف مانند Coinbase، Binance، Bittrex، Bithumb، KuCoin و Upbit در دسترس هستند. ارز لوم به هیچ وجه تجارت توکن یا سرمایه گذاری را مورد بحث، قرار نداده و صرفا برای مقاصد اطلاعاتی مورد استفاده است.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

1 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments