آیا سولانا، لونا کلاسیک بعدی است؟ آیا توکن SOL به اوج خود باز می گردد؟

آیا سولانا، لونا کلاسیک بعدی است؟ آیا توکن SOL به اوج خود باز می گردد؟

قیمت SOL پس از سقوط به بدترین سطح خود از فوریه 2021 تاکنون، 20 درصد افزایش قیمت داشته است، در حالی که مشخصات تکنیکال سولانا حاکی از امکان صعود بیشتر است.

سولانا، ارز دیجیتالی که زمانی توسط سام بنکمن-فرید پشتیبانی می‌شد، در 30 دسامبر، یک روز پس از سقوط به پایین‌ترین سطح خود از فوریه 2021، مقداری ضرر را جبران کرد.

سقوط 97 درصدی قیمت سولانا

در نمودار روزانه، قیمت سولانا به حدود 10.25 دلار بازگشت که بیش از 20 درصد از پایین ترین قیمت روز گذشته خود یعنی تقریباً 8 دلار افزایش یافت.

نمودار هفتگی سولانا

با این وجود، بهبود روزانه کمک چندانی به خنثی کردن روند کلی نزولی نکرد و 97 درصد نسبت به رکورد 267.50 دلار در نوامبر 2021 و بیش از 20 درصد در هفته گذشته کاهش یافت.

اما در حالی که سال 2022 برای بازار ارزهای دیجیتال بی رحمانه بوده است، سولانا اکنون به جمع توکن هایی با بدترین عملکرد در سال 2022 می پیوندد، یعنی توکن FTT و لونا کلاسیک که حدود 98 درصد کاهش یافته اند.

عملکرد FTT (قرمز) در مقابل LUNA (سبز) در مقابل SOL (آبی) از نوامبر 2021.

احتمال بهبود 50 درصدی قیمت سولانا

با این حال، آخرین بازگشت قیمت سولانا به احتمال افزایش بیشتر در سال 2023 اشاره دارد.

دلیل اصلی آن کندل دوجی — الگوی کندلی است که وقتی دارایی نزدیک یا در همان سطح در یک بازه زمانی خاص باز و بسته می‌شود، شکل می‌گیرد. SOL در نمودار روزانه خود در 29 دسامبر چیزی را تشکیل داد که به نظر می رسید یک “دوجی استاندارد” باشد.

تحلیلگران سنتی، کندل دوجی را به عنوان یک الگوی کندل معکوس بالقوه در نظر می گیرند، زیرا نشان می دهد که خرس ها و گاوها به بن بست رسیده اند. بنابراین، از نظر تکنیکال، تشکیل کندل دوجی در طول یک دوره روند صعودی طولانی می تواند نشان دهنده شکل گیری یک رالی نزولی باشد و بالعکس.

همانطور که در نمودار روزانه زیر نشان داده شده است، کندل دوجی در نمودار SOL پس از یک دوره روند نزولی طولانی ظاهر شده است. این، همراه با فروش بیش از حد توکن و خرید سولانا در کف (براساس شاخص قدرت نسبی) نشان می‌دهد که ممکن است در سال 2023 یک بازگشت صعودی اتفاق بیفتد.

نمودار قیمت روزانه سولانا با الگوی کندل دوجی

به نظر می رسد هدف صعودی اولیه SOL حدود 15 دلار باشد که بیش از 50 درصد از سطح قیمت فعلی افزایش یافته است. سطح 15 دلار از 13 نوامبر 2022 به عنوان مقاومت عمل کرده است.

تاثیر اخبار فاندامنتال بر عملکرد سولانا

سولانا به عنوان یکی از بدترین ارزهای رمزنگاری شده در سال 2022 ظاهر شده است. چراکه با ضرر و زیان های اتفاق افتاده در طول سال، سولانا تا به امروز نزدیک به 97٪ و در مقایسه با ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در مدت مشابه تنها 65 درصد کاهش یافته است.

دلایل متعددی می تواند عملکرد ضعیف سولانا را در سال 2022 توضیح دهد، مانند یک فدرال رزرو جنگ طلب، خرابی های مکرر سولانا، هک 200 میلیون دلاری در یکی از کیف پول های مرتبط با آن و قرار گرفتن در معرض FTX.

در اوایل ماه دسامبر، آناتولی یاکوونکو، یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه‌های Solana، توضیح داد که تقریباً 80 درصد از پروژه‌های بلاک چین سولانا به هیچ وجه در معرض FTX نیستند، و اظهار داشت که پلتفرم آن‌ها بیشتر از صرافی FTX منحل‌شده در خطر بوده است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments