افزایش توجه ها به اتریوم نسبت به بیت کوین

گزارش شرکت Genesis، مبنی بر نقش پر رنگ توکن های دیفای و اتریوم در سه ماهه دوم سال 2021

به نظر می آید که توجه سرمایه گذاران، از پرچمدار بازار کمی به سمت دیگر توکن ها تغییر یافته است.

پلتفرم بزرگ وام و مبادلات ارزهای دیجیتال، Genesis، بنا به گزارش 3 ماهه دوم خود در سال 2021، تایید کرد که ظهور ارزهای مانند اتریوم (ETH) و توکن های دیفای (DeFi) بخش اعظمی از بازار را به خود اختصاص داده اند. 

این پلتفرم شاهد این بوده است که اینگونه رمز ارزها، توجه های زیادی را از بیت کوین (BTC) دور کرده و به سمت خود جلب کرده اند. این درحالی است که پرچمدار فعلی بازار یعنی BTC, به طور معمول اولویت اصلی سرمایه گذاران سازمانی بوده است. 

در این رابطه، Matt Ballensweih، رئیس شرکت Genesis گفته است:

برتری بیت کوین، از منظر مارکت کپ، در پایان سال 2020، از بیش از 70 درصد، به کمتر از 45 درصد در 3 ماهه دوم 2021 کاهش یافته است و این در حالی است که اتر و اکثر توکن های غیر متمرکز، از آغاز سال افزایش های 2 برابری را در قیمت های خود شاهد بوده اند. 

طبق این گزارش جنسیس، معاملات Bitcoin تقریباً 47 درصد از معاملات انجام شده بر روی پلتفرم Genesis را به خود اختصاص داده است. هرچند این میزان، در مقایسه با سهم 80 درصدی BTC در سه ماهه دوم سال 2020، کاهش چشمگیری را به خود دیده است. 

بیشتر این سهم بازار از دست رفته، به دلیل انتقال کانون توجه ها به اتریوم رخ داده است که 25 درصد از حجم معاملات در همان دوره زمانی را تشکیل می داد. 

ناگفته نماند که سرمایه‌گذاران نهادی هم علاقه زیادی به توکن های دیفای نظیر یونی (UNI)، سوشی (SUSHI)، آوی (AAVE) و دیگر پروتکل های با محوریت Ethereum نشان داده اند. 

علاوه بر آن، از انجایی که سرمايه گذاران دنبال راه های ارزان تری برای سود آوری بودند، توجه به توکن هایی که از آن ها به عنوان قاتل اتریوم یاد می شود هم زیاد شده است. توکن هایی نظیر سولانا (SOL) و بایننس کوین (BNB)

افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال

جنسیس همچنین گزارشی مربوط به افزایش شدید وام دهی هم منتشر کرد. حتی با وجود سقوط قیمتی که در این دوره گریبانگیر بازار شد، میزان فعالیت وام دهی این شرکت افزایش سالانه 700 درصدی و سه ماهه 60 درصدی را شاهد بوده است. 

این سه ماهه، سی امین سه ماهه متوالی افزایشی این شرکت بود که نشانگر پیشرفت فوق‌العاده بازار می باشد. 

مدیرعامل جنسیس، Michael Moro معتقد است هنوز بر سر راه سازمان های مختلف، موانعی برای پذیرش بیشتر رمز ارز ها قرار دارد که در طی زمان از پیش رو برداشته می شوند.  وی افزود:

رای سرمایه‌گذاران نهادی، هنوز موانعی برای ورود به عرصه کریپتو کارنسی وجود دارد و به همین دلیل است که ما شاهد افزایش تقاضا برای دارایی های دیجیتال بالغ (قراردادهای مدت دار) هستیم. 

منبع: بیت کوین نیوز

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments