دعوای اپل و ایلان ماسک

ایلان ماسک: در صورت ادغام هوش مصنوعی در IOS 18 استفاده از اپل را ممنوع میکنم!

اپل این هفته پاسخ خود را در مورد هوش مصنوعی open AI ای که سر و صدایی در بخش فناوری به پا کرده اعلام میکند.

طبق گزارش های به دست آمده، این شرکت در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در تاریخ 10 تا 14 ژوئن روی صحنه خواهد رفت تا مجموعه جدید محصولات و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی “Apple intelligence” خود را معرفی کند.

طبق این گزارش، اپل قصد دارد از یک رویکرد ترکیبی onboard/cloud برای ادغام خدمات هوش مصنوعی در مجموعه محصولات خود رونمایی کند. و ممکن است از تراشه داخلی برای اجرای سرویس‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و در مواردی که مدل‌های قدرتمندتر مورد نیاز است، دستگاه‌ها به خدمات ابری متکی خواهند بود.

این ویژگی به اپل اجازه می دهد تا حریم خصوصی مصرف کننده را برای برنامه هایی مانند پیش بینی متن، پیشنهادات تایپ و پرس و جوهای ساده حفظ کند. با این حال، وقتی صحبت از ویژگی‌های تولیدی قوی‌تر می‌شود، به نظر می‌رسد که این شرکت با ChatGPT کار خواهد کرد، که چشم‌انداز جالبی با توجه به شراکت اپن ای آی با مایکروسافت برای خدمات ابری است.

خرید و فروش تتر پی98

اپن ای آی(open AI) و سیری 

همچنین قابل ذکر است که طبق گزارش ها، اپل به سیری قابلیت های جدید اضافه خواهد کرد.سیری در مقایسه با سامسونگ که قبلا فناوری پیشرفته تری در سیستم عامل خود و دتسیار شخصی اش به کار برده بود عقب مانده است و حالا اپل به فکر اضافه کردن ویژگی های جدید به siri است.

نسخه جدید سیری ظاهراً می‌تواند دستورالعمل‌های دقیق را برای انجام کارهایی مانند حذف ایمیل‌های خاص یا ویرایش عکس‌ها دنبال کند.

در حالی که باید دید که ورود دیرهنگام اپل به صحنه هوش مصنوعی چگونه مورد استقبال مشتریان قرار خواهد گرفت، یک چیز مسلم است: پاسخ کلی به هوش اپل تا کنون کاملاً منفی بوده است.


🪙🤖بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی با احتمال انفجار قیمت تا سال 2025🤖🪙


کارشناسان، مصرف‌کنندگان و تحلیل‌گران مدت‌هاست که منتظر ورود اولیه اپل به دنیای هوش مصنوعی در پی راه‌اندازی چشمگیر ChatGPT توسط  اپن ای آی هستند. مقالات بی‌شماری نوشته شده‌اند که نشان می‌دهند اپل در رقابت با هوش مصنوعی عقب افتاده است، زیرا رقبای مایکروسافت و گوگل ظاهراً تلاش کرده‌اند تا جایگاه‌های برتر خود را در بخش هوش مصنوعی حفظ کنند.

در مقایسه، اپل تاکنون در زمینه هوش مصنوعی نسبتاً ساکت بوده است. امیدواریم راه اندازی ایموجی های اپل تولید شده با هوش مصنوعی، آپدیت متفاوت سیری، استفاده از هوش اپل به محصولات این شرکت کافی باشد تا اپل را در صدر جدول ارزش بازار برای بقیه سال 2024 نگه دارد.

مخالفت ایلان ماسک با هوش اپل (apple intelligence)

ایلان ماسک این اتفاق را یک «نقض امنیتی غیرقابل قبول» خواند و حتی گفت که اجازه نمیدهد بازدید کنندگان شرکت تسلا از گوشی های اپل استفاده کنند. ایلان ماسک تهدید کرده است که اگر اپل ChatGPT Open AI را در سیستم عامل های آیفون، آی پد و مک خود ادغام کند، استفاده از دستگاه های اپل را در شرکت های خود ممنوع خواهد کرد.

توییت ایلان ماسک درمورد منع استفاده از اپل

اگر اپل  از OpenAI در سیستم عامل ios استفاده کند، دستگاه های اپل در شرکت های من ممنوع خواهند شد. این از نظر من یک نقض امنیتی غیر قابل قبول است.

ایلان ماسک در توییت دیگری گفت:

اپل به اندازه کافی باهوش نیست که بتواند هوش مصنوعی خودش را بسازد و ادعا میکند که متصل کردن siri  به open AI امن است و اطلاعات و حریم شخصی کاربر حفظ میشود! اپل هیچ ایده ای ندارد که با این کار چه بلایی سر اطلاعات شما می آید و شما را در معرض خطر بزرگی قرار میدهند.

نظر ایلان ماسک درمورد هوش مصنوعی اپل

متاسفانه ایلان ماسک توضیحات بیشتری درباره خطرات ترکیب شدن سیری و چت جی پی تی در ساخت هوش مصنوعی اپل ارایه نداد.اما پس از حرفهای این شخصیت تاثیر گذار در توییتر ارزش قیمت برخی ارزهای هوش مصنوعی در لیست قیمت ارزهای دیجیتال مثل رندر، فچ ای آی و سینگولاریتی افت کرد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments