طولانی ترین بازار خرسی کریپتو! 490 روز گذشت، کی تمام می شود؟

طولانی ترین بازار خرسی کریپتو! 490 روز گذشت، کی تمام می شود؟

بازارهای رمز ارز در حال حاضر در طولانی ترین چرخه نزولی خود با تقریبا 500 روز قرار دارد. اساساً همه چیز مثبت به نظر می رسد اما بازارها هنوز واکنشی نشان نداده اند.

در 28 آگوست، مدیر عامل و بنیانگذار MN Trading، میشل ون دی پاپ گفت که بازار نزولی فعلی نسبتاً با آنچه در سال 2015 شاهد بودیم قابل مقایسه است.

او افزود که این مرحله یک دوره تثبیت با نوسانات رنج است، که علیرغم رشد بنیادی مستحکم، اعتماد به ارزهای دیجیتال نیز به آرامی از بین می رود.

مقایسه بازار نزولی فعلی با چرخه های قبلی

خرس های بیت کوین در گوشه و کنار هستند!

قیمت بیت کوین در حال حاضر نسبت به اوج قبلی که نزدیک به دو سال پیش بود، 62 درصد کاهش یافته است. بنابراین، بازار نزولی به مدت 490 روز ادامه داشته است که بسیار بیشتر از چرخه های نزولی قبلی است.

🔺چندین دلیل احتمالی برای طولانی شدن زمستان کریپتو در این چرخه وجود دارد. یک بیماری همه گیر بی سابقه جهان را ویران کرد و دولت ها را مجبور به قرنطینه کرد، که تاثیر آن بر اقتصاد و معیشت مردم هنوز قابل مشاهده است. 

🔺علاوه بر این، چندین فروپاشی ارزهای دیجیتال پرمخاطب در سال 2022 واکنش بزرگی را از سوی رگولاتوری هایی که مشتاق به سرکوب صنعت بودند، ایجاد کرد.

🔺افزایش نرخ بهره همچنین بر اقتصادهای آسیب دیده جهان تأثیر گذاشته و بازدهی با ریسک کمتری را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

🔺کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حالی که شرکت‌های مالی سنتی برای ارائه درخواست‌های صندوق قابل معامله در بورس در صف ایستاده‌اند، علیه ارزهای دیجیتال وارد جنگ شده است.

او افزود، با این حال، این بدان معنا نیست که قیمت ارزهای دیجیتال به سقوط خود ادامه خواهند داد. همه سرمایه گذاران این اتفاق را امری طبیعی می دانند. بزرگترین مدیر دارایی جهان، بلک راک، طرفدار بیت کوین و بازار کریپتو است، سهامی در شرکت های بزرگ ماینینگ دارد و برای ETF درخواست می کند. تحلیلگران انتظار دارند چنین محصولی در سال جاری مورد تایید قرار گیرد که به معنای سرمایه گذاری عمده سازمان های نهادی است.

اکثر آلت کوین ها برای 18 تا 24 ماه متوالی روند نزولی داشته اند. جفت‌ ارزهای بیت‌ کوین در پایین‌ ترین سطح چرخه قرار دارند، احساسات بسیار منفی است و بی اعتمادی موج می زند، اما این بدان معنا نیست که ما باید از اینجا به سمت پایین حرکت کنیم.

اتفاقات مثبت دیگری نیز وجود دارد، مانند علاقمند شدن سرمایه گذاران هنگ کنگ و آسیا به ارزهای دیجیتال و نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین. 

میشل ون دی پاپ افزود:

ما در مرحله دوم تسلیم هستیم که زمان آن فرا رسیده است. این “مرحله خسته کننده” چرخه است، اما با ورود موسسات بزرگ، تغییر در روند ممکن است در گوشه و کنار باشد.

ویل کلمنته، بنیانگذار Reflexivity Research، این اظهارات را تایید کرد و گفت که این بازار نزولی بدتر از دو بازار قبلی است.

در همین حال، حجم و نوسانات در پایین ترین حد خود باقی مانده است. در واقع آنقدر پایین است که نوسانات 10 روزه برای بیت کوین نزدیک به پایین تر از آن برای سهام، اوراق قرضه و طلا است.

بررسی عملکرد قیمت بیت کوین

بیت کوین در آخر هفته نوسانات رنجی را دنبال کرد و در سطح قیمتی حدود 26000 دلار معامله شد. این رمز ارز که به طلا دیجیتال معروف است، از زمان رکود 10 درصدی خود در 17 اوت، منطقه حمایت جدیدی برای تثبیت پیدا کرده است. نوسانات و حجم دوباره در حال کاهش هستند، بنابراین ممکن است اوضاع برای مدتی به همین منوال بماند.

علاوه بر این، ارزش کل بازار در معاملات صبح دوشنبه آسیا پس از یک آخر هفته بسیار آرام به 1.09 تریلیون دلار رسید.

منبع: کریپتو پتیتو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments