تحلیل 10 ارز دیجیتال آینده دار مستعد رشد برای سرمایه گذاری بلند مدت (7 شهریور 1402)

تحلیل 10 ارز دیجیتال آینده دار مستعد رشد برای سرمایه گذاری بلند مدت (7 شهریور 1402)

شاخص S&P 500 در حال تلاش برای بازیابی است، اما بیت کوین و آلتکوین های منتخب در تلاش برای شکست سطوح مقاومتی به سمت بالا هستند.

بر اساس داده‌های CoinGlass، بیت کوین در ماه آگوست حدود 11 درصد کاهش یافته است، فقط نسبت به کاهش 13.88 درصدی که در ماه مشابه در سال 2022 مشاهده شد. تصویر برای سپتامبر نیز چندان روشن به نظر نمی رسد. تاریخ نشان می دهد که از سال 2017 هر سال، بیت کوین در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کلان بلومبرگ، نسبت به بیت کوین نزولی است. مک گلون هنگام صحبت با کیتکو نیوز هشدار داد که در صورت “بازنشانی اقتصادی جهانی”، بیت کوین ممکن است تا 10000 دلار کاهش یابد.

اگرچه تحلیلگران اهداف صعودی و نزولی را ارائه می‌دهند، بهتر است قبل از انجام سرمایه گذاری های بزرگ منتظر خارج شدن قیمت از محدوده باشیم. به طور معمول، پس از یک دوره حرکت رنج، نوسانات افزایش می یابد، اما پیش بینی جهت شکست با قطعیت دشوار است.

⁉️آیا بیت کوین و آلت کوین های اصلی نشانه هایی از شکست احتمالی را نشان می دهند؟ سطوح مهمی که باید زیر نظر داشت، چیست؟ بیایید نمودار آن ها را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

شاخص S&P 500

شاخص S&P 500 از میانگین متحرک در 24 آگوست رد شد، اما خرس ها نتوانستند سطوح پایین تر را حفظ کنند. پس از بهبودی در 25 آگوست، گاوها فشار خرید خود را حفظ کردند و شاخص را به نزدیکی میانگین متحرک رساندند. اگر خریداران بر این مانع غلبه کنند، شاخص می تواند به منطقه مقاومت بین 4607 تا 4650 صعود کند. این منطقه احتمالا شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس ها خواهد بود.

اگر قیمت یک بار دیگر از میانگین های متحرک پایین بیاید، نشان می دهد که خرس ها به شدت از این سطح دفاع می کنند. سپس ممکن است جفت به سمت حمایت در 4325 کاهش یابد. اگر این سطح شکسته شود، شاخص یک الگوی سر و شانه نزولی را تکمیل می کند. این می تواند اصلاحی را به سمت هدف الگوی 4043 آغاز کند.

شاخص قیمت دلار (DXY)

گاوها در 22 آگوست، شاخص دلار آمریکا (DXY) را به بالای خط روند نزولی رساندند که نشان می‌دهد این اصلاح ممکن است در کوتاه مدت به پایان برسد.

خرس ها سعی کردند قیمت را به پایین تر از سطح در 23 آگوست برگردانند، اما گاوها موضع خود را حفظ کردند. این نشان می دهد که گاوها با موفقیت خط روند نزولی را به سمت حمایت تغییر دادند.

گاوها در مرحله بعدی تلاش خواهند کرد تا قیمت را به 106 برسانند. افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در 103 و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی سطح اشباع خرید نشان دهنده یک مزیت برای خریداران است.

اگر خرس‌ها بخواهند قدرت را دوباره در دست بگیرند، باید به سرعت قیمت را به زیر خط روند نزولی برگردانند. اگر این کار را انجام دهند، ممکن است شاخص به میانگین متحرک ساده 50 روزه یعنی قیمت 102 کاهش یابد.

بیت کوین (BTC)

گاوها و خرس‌ها معاملاتی با حجم بالا انجام نمی دهند زیرا بیت‌کوین همچنان در محدوده 24800 تا 26833 دلار نوسان دارد.

میانگین های متحرک نزولی و RSI به منطقه اشباع فروش رسیده است که نشان می دهد خرس ها قدرت را در دست دارند. با این حال، فروشندگان ممکن است برای از سرگیری حرکت نزولی مشکل پیدا کنند زیرا گاوها با خرید بیت کوین احتمالاً با قدرت از سطح 24800 دلار دفاع می کنند.

اگر قیمت از حمایت بازگردد، نشان می‌دهد که جفت BTC/USDT ممکن است برای مدتی بیشتر به تثبیت خود ادامه دهد. در روند صعودی، صعود بالای 26833 دلار اولین نشانه قدرت خواهد بود. این می تواند قیمت را به SMA 50 روزه (28806 دلار) و بعداً به 30000 دلار برساند.

🔺در مقابل، شکستن و بسته شدن به زیر سطح حمایت 24800 دلاری می تواند مرحله بعدی روند نزولی را تا 20000 دلار آغاز کند.

اتریوم (ETH)

اتریوم در نزدیکی حمایت حیاتی با قیمت 1626 دلار معامله می شود که نشان می دهد خرس ها فشار فروش را حفظ کرده اند.

شکست گاوها در شروع یک رالی صعودی قوی، خطر شکست به زیر 1626 دلار را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ETH/USDT می تواند به 1550 دلار سقوط کند. این سطح ممکن است خرید قوی توسط گاوها را جلب کند.

اگر قیمت از این سطح بالا برود اما از 1626 دلار کاهش یابد، این نشان می‌دهد که خرس‌ها سطح را به مقاومت تغییر داده‌اند. این ممکن است روند نزولی را به سمت 1368 دلار آغاز کند. گاوها با خرید اتریوم باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1716 دلار) برسانند تا سیگنال بازگشت را نشان دهند.

بایننس کوین (BNB)

کاهش قیمت بایننس کوین با فروش در سطح شکست 220 دلار مواجه است که نشان می دهد خرس ها در تلاش هستند سطح را به مقاومت تغییر دهند.

یک نکته مثبت جزئی به نفع گاوها این است که آنها از 220 دلار میدان را ترک نکرده اند و همچنان در تلاش برای شروع یک رالی صعودی هستند. این نشان می دهد که خریداران به ایجاد فشار خرید ادامه می دهند. گاوها با خرید بایننس کوین باید بر مقاومت EMA 20 روزه (223 دلار) غلبه کنند تا یک رالی صعودی به سمت خط مقاومت را آغاز کنند. این سطح ممکن است دوباره شاهد فروش قوی توسط خرس ها باشد.

اولین حمایت در جهت نزولی 213 دلار است. اگر قیمت از این سطح سقوط کند، جفت BNB/USDT می تواند به حمایت روانی در 200 دلار برسد. شکست زیر این سطح ممکن است کاهش را به حمایت اصلی بعدی در 183 دلار برساند.

ریپل (XRP)

شکست گاوها در افزایش قیمت XRP به بالا مقاومت 0.56 دلار نشان دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

جهش ضعیف از 0.50 دلار ممکن است باعث فروش تهاجمی خرس ها شود. اگر حمایت 0.50 دلاری به سمت پایین شکسته شود، جفت XRP/USDT می‌تواند به حمایت حیاتی در 0.41 دلار سقوط کند. همچنین این سطح می تواند شاهد خرید ریپل توسط گاوها باشد. اگر قیمت از این حمایت بازگردد، نشان می دهد که این جفت ممکن است برای چند روز دیگر بین 0.41 دلار و 0.56 دلار در نوسان باشد.

🔰برعکس، اگر قیمت بالا برود و به سطح 0.56 دلار برسد، شروع یک بهبود پایدار را نشان می دهد. این جفت ممکن است سپس به SMA 50 روزه (0.64 دلار) صعود کند.

کاردانو (ADA)

کاردانو در چند روز گذشته در محدوده بین 0.24 تا 0.28 دلار در نوسان بوده است. این نشان می دهد که گاوها در نزدیکی حمایت خرید می کنند و خرس ها در سطح مقاومت دست به فروش می زنند.

اگر خریداران با خرید کاردانو قیمت را به بالای مقاومت 0.28 دلار برسانند، جفت ADA/USDT می‌تواند صعود را تا SMA 50 روزه (0.29 دلار) آغاز کند. این سطح ممکن است به عنوان یک مانع عمل کند، اما در صورت غلبه بر آن، جفت می تواند به 0.34 دلار برسد.

🔺خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری دارند. آنها سعی خواهند کرد از مقاومت پیش رو دفاع کنند و قیمت را به حمایت محدوده در 0.24 دلار بکشند. اگر این سطح به سمت پایین شکسته شود، جفت ممکن است به 0.22 دلار و در نهایت به 0.20 دلار سقوط کند.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در چند روز گذشته بین حمایت قوی 0.06 دلار و متحرک نمایی 20 روزه (0.07 دلار) معامله می شود. متحرک نمایی 20 روزه در حال سقوط است و RSI در محدوده منفی قرار دارد که نشان می دهد خرس ها روند حرکت قیمت را کنترل می کنند. فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر 0.06 دلار کاهش دهند و موقعیت خود را افزایش دهند.

زمان برای مانور دادن گاوها رو به اتمام است. اگر آنها بخواهند با خرید دوج کوین رالی صعودی را ایجاد کنند، باید به سرعت قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند. اگر این کار را انجام دهند، جفت DOGE/USDT می تواند به SMA 50 روزه (0.07 دلار) صعود کند و پس از آن به 0.08 دلار برسد.

سولانا (SOL)

سولانا به تدریج به سمت پایین تر حرکت می کند و این نشان می دهد که خرس ها با هر افزایش قیمت جزیی برای فروش دارایی خود اقدام می کنند.

جفت SOL/USDT می‌تواند به پایین‌ ترین حد روزانه 22 آگوست یعنی 19.35 دلار کاهش یابد. اگر این سطح به سمت پایین شکسته شود، فروش می تواند تشدید شود و جفت ممکن است به 18 دلار و در نهایت به حمایت اصلی بعدی در 15.60 دلار سقوط کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت با خرید سولانا توسط گاو ها بالا برود و به بالای 22.30 دلار برسد، نشان دهنده خرید سولانا در سطوح پایین تر است. سپس این جفت ممکن است ابتدا تا SMA 50 روزه (23.61 دلار) و سپس به مقاومت قوی در 26 دلار افزایش یابد.

پولکادات (DOT)

گاوها سعی می کنند پولکادات را بالاتر از مقاومت پیش رو در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.64 دلار) برسانند، اما احتمالاً با مقاومت شدید خرس ها مواجه خواهند شد.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش پیدا کند، نشان می دهد که احساسات منفی باقی می ماند و معامله گران در حال فروش با هر رالی صعودی هستند. این می تواند احتمال تست حمایت حیاتی را در 4.22 دلار افزایش دهد. اگر این پشتیبانی از بین برود، جفت DOT/USDT ممکن است به 4 دلار و بعداً به 3.88 دلار سقوط کند.

از سوی دیگر، اگر خریداران با خرید پولکادات قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه قرار دهند، شروع یک رالی صعودی قوی تر تا سطح شکست 5 دلار می تواند اتفاق بیفند. این سطح می تواند فروش توسط خرس ها را جلب کند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
sanam
sanam
8 ماه قبل

مگه سولانا و کاردانو و … از طرف رابین هود حذف نشدن،(گفتن که پشتوانه ندارند) باز هم ارزش سرمایه گذاری دارند؟؟؟

امید کاظمی
امید کاظمی
8 ماه قبل

آخه دوج کوین کجا ارزش سرمایه گذاری دارد و همچنین کاردانو که تو دو سال اخیر فقط ریخته این دو تا کوین مصداق بارز آفتابه لگن هفت دست شام و نهار هیچی هستند برخی از ارزهایی که گفتی اصلا ارزش سرمایه گذاری ندارند

جیگر مامان
جیگر مامان
پاسخ به  امید کاظمی
8 ماه قبل

ماشاءالله دایی امید واقعا حرف حق زدی

آریا
آریا
8 ماه قبل

ارز دیجیتال ،پولکادات ارزش سرمایه گذاری ندارد،سولونا،ریپل،پپه،ایکس،دوچ کوین برای سرمایه گذاری مناسب