با حل شدن معمای مدیر عامل جدید توییتر، در اینجا چند واقعیت شگفت انگیز در مورد لیندا یاکارینو وجود دارد که باید بدانید.
توییتر، پلتفرم محبوب میکروبلاگینگ، اخیرا لیندا یاکارینو را به عنوان مدیرعامل جدید خود منصوب کرده است. روز جمعه، ایلان ماسک، طرفدار دوج کوین، بهطور رسمی اعلام کرد که از سمت مدیرعاملی با نامزدی لیندا کنارهگیری میکند که قرار است در شش هفته آینده اتفاق بیفتد. با تجربه گسترده و مهارت های تبلیغاتی او، جامعه گسترده تر توییتر پیش بینی می کند که این پلتفرم تحت رهبری جدید به ارتفاعات جدیدتری برسد. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد لیندا یاکارینو و نقش او به عنوان مدیر عامل یکی از بزرگترین سایت های رسانه های اجتماعی جهان بدانید، بحث خواهیم کرد.
لیندا یاکارینو کیست؟
لیندا به دلیل نقشش به عنوان رئیس سابق تبلیغات و مشارکت NBCUniversal یک چهره رسانه ای شناخته شده است. در سال 1985، او کار حرفه ای خود را به عنوان دستیار فروش در Turner Broadcasting آغاز کرد و تا سال 1990، به سمت مدیر فروش در Turner Sports کار کرد. سال 1993 اولین حضور او با Turner Broadcasting بود، جایی که او در نهایت به مقام معاونت Entertainment Sales رسید.
دوره تصدی یاکارینو بهعنوان رئیس بخش Cable Entertainment و فروش تبلیغات دیجیتال در NBCUniversal در سال 2011 آغاز شد. پس از آن، او به سمت رئیس بخش تبلیغات و مشارکت ارتقا یافت و در آنجا بر فروش آگهیهای شرکت، همکاری با مشتریان و تلاشهای توسعه بینالمللی نظارت داشت. در طول یک دهه تصدی خود در NBCUniversal، او بر دوره ای از موفقیت مالی بی سابقه برای این شرکت نظارت داشت.
این کهنه کار 60 ساله همچنین ریاست کارگروه مجمع جهانی اقتصاد را بر عهده دارد و عضو کمیته راهبری مدیران صنعت رسانه، سرگرمی و فرهنگ WEF است. او چندین بار به دلیل فعالیت در این بخش مورد تجلیل قرار گرفته است و حتی به عنوان یکی از “قدرتمندترین زنان در تبلیغات” Adweek انتخاب شده است.
چرا لیندا یا کارینو به عنوان مدیرعامل توییتر انتخاب شد؟
رهبری توییتر همیشه موضوع بحث و مناقشه بوده است – از اولین مدیرعامل توییتر جک دورسی – که شرکت را به همراه Noah Glass تأسیس کرد و ظاهراً کودتا را برای برکناری او از شرکت ترتیب داد. به سرعت تا سال 2022، تاجر میلیاردر و مدیر عامل تسلا با خرید این شرکت به مبلغ 44 میلیارد دلار و برکناری مدیر عامل آن زمان Parag Agrawal، مسئولیت توییتر را بر عهده گرفت. حال لیندا یاکارینو قرار است تا یک سال مدیرعامل بعدی توییتر باشد.
پس از خرید ماسک، پلتفرم رسانههای اجتماعی شاهد تغییرات قابلتوجهی برای افزایش درآمدهای رو به کاهش بود – که به همراه تحسینها با استقبال زیادی مواجه شد – عمدتاً از سوی کسبوکارها و مؤسساتی که کمپینهای تبلیغاتی را روی این پلتفرم اجرا میکردند. همانطور که قبلاً در CoinGape گزارش شد، سازمان های پیشرو مانند جنرال موتورز و اپل هزینه های تبلیغات خود را متوقف کردند در حالی که سایرین سایت را به طور کامل تحریم کردند.
نقش یاکارینو را میتوان در چارچوب چرخش اخیر توییتر به سمت کسب درآمد به عنوان هدف اصلی شرکت به بهترین شکل درک کرد. در طول سال ها، او به دلیل توانایی خود در افزایش فروش با استفاده از رویکردهای جدید در بازاریابی و مشارکت، شهرت خوبی به دست آورده است. در آوریل 2023، ایلان ماسک در حال اشتراک گذاری صحنه با لیندا یاکارینو در رویداد MMA در میامی NBCUniversal، جایی که آنها درباره آینده توییتر در زمینه بازاریابی صحبت کردند، دیده شد. پس از این رویداد، یاکارینو از «آزادی بیان»، «پاسخگویی» و «شفافیت نهایی» ماسک و توییتر تمجید کرد.
آیا لیندا یا کارینو توییتر مانند ایلان ماسک، طرفدار دوج کوین است؟
حتی اگر پیشگامان صنعت از توسعه جدید استقبال کرده اند، کریپتو توییتر در مورد افشای جدید در تعارض است زیرا آنها معتقد بودند که ماسک پیشرو در ارائه رمز ارز به مردم است. این امر به ویژه با توجه به علاقه شدید ماسک به Dogecoin، یک میم کوین محبوب با تم سگ، صادق بود. با این حال، برخی می ترسند که جنون کریپتو با استخدام مدیر اجرایی جدید در پشت صحنه ظاهر شود.
با این وجود، جامعه کریپتو سریعاً به این موضوع اشاره کرده است که ظاهراً لیندا ممکن است طرفدار دوج کوین و شیبا اینو باشد، زیرا نمایه او در حسابهای رسمی توییتر آنها پیدا شده است. اگرچه اکنون تعیین میزان علاقه یاکارینو به ارزهای میم غیرممکن است، اما “دنبال کردن” آگاهی از دارایی دیجیتال را نشان می دهد.
در اواخر سال گذشته، ایلان ماسک با پیشنهاد اینکه دوج کوین میتواند برای پرداختها در توییتر ادغام شود، سر و صدای زیادی در صنعت کریپتو ایجاد کرد و موجب افزایش قیمت ارزهای دیجیتال شد. این اعلامیه بخشی از برنامه بلند پروازانه او برای توسعه یک پلتفرم فراگیر معروف به “X – برنامه همه کاره” بود. علاقه ماسک به Dogecoin به خوبی ثابت شده است، و او اغلب از پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود برای تبلیغ این ارز دیجیتال الهام گرفته از میم ها استفاده کرده است. پیشنهاد او مبنی بر اینکه میم کوین پرچمدار می تواند به عنوان نوعی پرداخت در توییتر مورد استفاده قرار گیرد، با هیجان هم طرفداران ارزهای دیجیتال و هم سرمایه گذاران دوج کوین مواجه شد.
یاکارینو چگونه توییتر را تغییر خواهد داد؟
پیشبینی میشود که تحت رهبری یاکارینو، توییتر به منابع بالقوه جدید درآمد و مدلهای تجاری دست خواهد یافت. درآمدهای این پلتفرم از لحاظ تاریخی از تبلیغات حاصل شده است، اما Yaccarino ممکن است سعی کند با کاوش در فرصت های همکاری جدید یا خدمات مبتنی بر اشتراک، جریان های درآمد خود را متنوع کند.
همانطور که ماسک بیان کرد، استاد تبلیغاتی برای نظارت بر عملیات اصلی کسب و کار وارد هیئت می شود، در حالی که او بر طراحی محصول و بهینه سازی پلتفرم با فناوری جدیدتر تمرکز می کند. تصمیم برای تاکید بر فرآیندهای کسب و کار اساسی به ویژه قابل توجه است زیرا نشان دهنده تعهد ماسک برای ایجاد زمینه های جدید در این زمینه ها است.
تحت هدایت یاکارینو، اعتقاد بر این است که تلاش مجددی روی توسعه محصول و نوآوری متمرکز خواهد شد. TikTok، Mastodon، Clubhouse و جدیدترین رقیب توییتر جک دورسی به نام Bluesky از دیگر پلتفرمهای رسانه اجتماعی هستند که اخیراً به تهدیدی برای سهم بازار توییتر تبدیل شدهاند.
منبع: کوین گیپ
برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.