مستر کارت

کارمزد های بالای مستر کارت، آن را به پای میز محاکمه کشاند

اگر شما هر روز معاملات بین بانکی بین المللی انجام بدهید، به اهمیت وجود مستر کارت و این چنین کارت های بین المللی پی برده اید.

مستر کارت چیست؟

اگر شما از شبکه بین بانکی داخل کشور که به اصطلاح به آن “شتاب” می گویند، استفاده کرده باشید متوجه شده اید که شبکه شتاب وابسته به یک بانک خاص نیست و برا تراکنش ها در سطح ملی کاربرد دارد. به عبارت بهتر کارت بانکی شما باید توانایی انتقال پول به هر نقطه دنیا را داشته باشد. در ایران به علت تحریم های وضع شده، این امکان فراهم نیست. مستر کارت مشابه یک کارت بانکی است که به شما اجازه انتقال پول در میان حساب های بین المللی را می دهد.

شرکت مستر کارت به علت دریافت کارمزد های بالا از سوی کمیسیون اروپا ملزم به پرداخت 650 میلیون دلار جریمه شده است. مستر کارت که به دلیل نقض قوانین ضد انحصار با افزایش ساختگی کارمزد پرداختی درگاه که برای خرده‌ فروشان و مصرف‌ کنندگان افزایش قیمت تمام شده را رقم زده است، بدون هیچ بحثی این جرم را پذیرفته و اقدام به پرداخت جریمه کرده است. او همچنین بیان کرده: این اقدامات مربوط به فعالیت های گذشته این شرکت بوده است و مدتی ست متوقف شده است.

اقدامات شرکت مستر کارت با سد کردن راه بازرگانان در قبال گشتن به دنبال شرایط بهتری که امکان داشت بانک‌های دیگر اعضای اتحادیه ارائه دهند، به‌ طور ساختگی هزینه‌های پرداختی کارت‌ها را افزایش داد و باعث ضرر رساندن به مصرف‌ کنندگان و خرده‌ فروشان اتحادیه‌ اروپا شد.

مقام ارشد کمیسیون اروپا

این اولین باری نیست که کمپانی های ارائه دهنده کارت های اعتباری به دلیل کارمزد های بالا جریمه می شوند. در سپتامبر گذشته ویزا کارت جریمه شد. پی پال نیز که به کندی انتقالات و کارمزد های بالا مشهور شده است. این اتفاقات همگی دلیلی شده اند بر این ادعا که شاید دوره استفاده از این سبک کارت های اعتباری تمام شده است و مردم بایستی معاملات خود را با خرید ارز دیجیتال انجام دهند. مشخص نیست چند خبر ناخوشایند دیگر در خصوص فعالیت نه چندان مثبت کارت های اعتباری باید شنید، تا بتوان از آن به طور کامل قطع امید کرد. آنچه مسلم است پیش بینی وقایع است… تا فرصت باقی ست مقداری ارز دیجیتال ذخیره کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments