3 دلیل که چرا قیمت اتریوم می تواند در ماه آوریل به 4 هزار دلار برسد!

3 دلیل که چرا قیمت اتریوم می تواند در ماه آوریل به 4 هزار دلار برسد!

از افزایش روندهای گوگل تا کاهش عرضه، کاتالیزورهای متعددی به پیشرفت بیشتر اتریوم اشاره کرده اند. سه کاتالیزور بازار نشان می‌دهند که توکن بومی اتریوم (ETH) موقعیت خوبی برای رسیدن به 4000 دلار در این ماه دارد.

علاقه کاربران به ارتقا شبکه اتریوم 

داده‌های Google Trends نشان می‌دهد که علاقه کاربران اینترنت به ارتقای شبکه اتریوم که “The Merge” نامیده می‌شود، در هفته منتهی به 2 آوریل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

جستجو برای کلمه کلیدی “Ethereum Merge” در یک بازه زمانی 12 ماهه به امتیاز کامل 100در گوگل ترند رسید که بیشترین ترافیک از ایالات متحده، سنگاپور، کانادا و استرالیا بود.

بررسی کلمه Ethereum Merge در گوگل ترند

این ادغام، که اتریوم 2.0 نیز نامیده می‌شود، به انتقال کامل شبکه اتریوم به اثبات سهام (PoS) از اثبات کار (PoW) اشاره دارد، توسعه‌ای که به عنوان یکی از کاتالیزورهای اصلی برای بازگشت اتر از 2500 دلار تبلیغ می‌شد، در 14 مارس به بیش از 3500 دلار در این هفته رسید. 

چشم انداز صعودی ناشی از پیشنهاد Merge برای کاهش نرخ انتشار اتر است که منجر به اوج عرضه احتمالی در تعداد کل ETH در گردش می شود. با استخراج PoW، عرضه ETH هر سال 3 درصد رشد کرده است.

رشد میزان توکن اتریوم قفل شده در شبکه

افزایش علاقه عمومی برای ارتقا شبکه اتریوم نشان می دهد که با نزدیک شدن به ارتقای اتریوم، سر و صدای زیادی در بین سرمایه گذاران و معامله گران ارزهای دیجیتال وجود دارد. راه اندازی Kiln که در ماه گذشته انجام شد آخرین شبکه آزمایشی عمومی قبل از انتقال کل شبکه به PoS در سال جاری است.

کاهش میزان ورودی اتریوم به صرافی ها

قابل ذکر است، ذخایر خالص اتر در تمام صرافی‌ها به پایین ترین سطح خود از آگوست 2018 رسیده است، که نشان می‌دهد معامله‌گران ETH را به‌ طور انبوه برای نگهداری بلندمدت یا به اشتراک گذاشتن آن‌ها در استخرهای نقدینگی DeFi برداشته‌اند.

کاهش میزان ورودی اتریوم به صرافی ها

علاوه بر این، تعداد آدرس‌های با موجودی غیر صفر همچنان در حال افزایش است که نشان‌ دهنده پذیرش و توزیع رو به رشد ETH است.

افزایش تعداد |آدرس های با موجودی غیرصفر

تحلیل تکنیکال به قیمت 4 هزار دلار اشاره دارد

احتمال رسیدن قیمت اتریوم به 4000 دلار در ماه آوریل نیز با یک الگوی فنی کلاسیک افزایش می‌یابد.

این الگو که «مثلث متقارن» نامیده می‌شود، معمولاً زمانی شکل می‌گیرد که قیمت به‌ صورت جانبی در محدوده‌ای که به دنبال یک حرکت شدید به سمت بالا یا پایین تعریف شده است، شکل می‌گیرد.

در یک سناریوی ایده آل، مثلث پس از شکسته شدن قیمت در جهت روند قبلی خود از بین می رود و بنابراین یک “الگوی ادامه” در نظر گرفته می شود.

با این حال، شکست مثلث متقارن لزوما منجر به ادامه روند نمی شود. به عنوان مثال، رابرت ادواردز و جان مگی، تحلیلگران برجسته، در کتاب تحلیل تکنیکی روندهای سهام، خاطرنشان می کنند که حدود 25 درصد از شکست های مثلث متقارن منجر به معکوس می شود، یعنی قیمت در جهت روند قبلی خود شکسته نمی شود و در نتیجه به چالش می کشد.

به نظر می رسد شکست فعلی اتریوم یک معکوس باشد زیرا به جای ادامه روند قبلی خود به سمت نزول، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، به سمت بالا می رود.

چارت قیمتی اتریوم

هدف شکست بالقوه یک مثلث متقارن پس از اندازه‌گیری حداکثر طول بین خط روند بالا و پایین الگو و سپس افزودن نتیجه به نقطه شکست آن محاسبه می‌شود. این باعث می شود که هدف صعودی ETH/USD نزدیک به 4000 دلار باشد.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments