تحلیل قیمت اتریوم در 9 شهریور 1400

تحلیل تکنیکال ETH در 9 شهریور 1400 | احتمال یک افزایش قیمت چشمگیر در اتریوم

تحلیلگران نگاه مثبتی به روند حرکتی قیمت اتریوم دارند و مقاومت کلیدی 3,400 دلار را مانع اصلی سر راه خریداران می دانند.

در زمان نگارش این تحلیل، همزمان با نوسانات قیمت سایر ارزهای دیجیتال، اتر نیز در سطح 3,340 دلار قرار دارد گه 31 درصد افزایش در ماه آگوست را نشان می دهد. این دومین ماه متوالی صعودی اتر می باشد.

داده های Skew نشان می دهد که ETH برترین عملکرد را در بین سایرین، در ماه گذشته از خود به جای گذاشته است. این در حالی است که در این ماه، بیت کوین (BTC) با 15 درصد افزایش ماهانه، از این حیث در جایگاه دوم قرار دارد.

پس از این که در همین ماه آگوست که به تازگی سپری شد، اتر توانست با آپگرید EIP-1559 توجه های بیشتری را به خود جلب کند، سیر عظیمی از سرمایه گذاران به این رمز ارز پیوستند و تقاضا برای آن افزایش یافت.

اکنون میزان اتر سوزانده شده ارتباط مستقیمی با میزان استفاده شبکه دارد، چرا که EIP بخشی از هزینه پرداخت شده به ماینر ها را می سوزاند.

طبق داده های EtherChain، این آپگرید تقریباً در مجموع 146626.2 واحد ETH را سوزانده است و 40 درصد از کوین های تازه صادر شده را از چرخه خارج کرد. اخیراً میزان صدور کوین های اتر یا تعداد کوین های ماین شده، به زیر تعداد BTC رسید که نشان دهنده این است که مسیر کمترین مقاومت برای اتر به سمت بالاتر میل می کند.

نوارهای بولینگر یا نوارهای نوسان اتر، دو انحراف استاندارد در بالا و پایین میانگین متحرک 20 روزه قرار داده اند و به دلیل فشار مداوم قیمت در حال کاهش هستند.

پهنای باند بولینگر، با تقسیم فاصله بین نوارهای نوسان بر میانگین متحرک 20 روزه محاسبه می شود و این میزان به 0.12 کاهش پیدا کرده است. کمترین میزان از اواخر سال 2020 تا کنون. معمولاً دوره های طولانی تحکیم قیمت با نوسان کم، با یک حرکت بزرگ ادامه پیدا می کند.

از آنجایی که شرکت تحلیل IntoTheBlock، یک بحران عرضه در اتر را پیشبینی میکند، احتمال یک شکست قیمت صعودی مشاهده می شود. تنها در ماه آگوست (ماه میلادی سپری شده) 781 هزار ETH از صرافی ها برداشت شده است.

این میزان همراه به ETH واریز شده در قرارداد 2.0 به اضافه مقدار قفل شده در دیفای (DeFi) بعلاوه میزان در حال افزایش نرخ سوزاندن ناشی از توکن های غیر مثلی (NFT) می تواند بحران نقدینگی در اتریوم را به همراه داشته باشد. این ها احتمالاتی است که  IntoTheBlock به آنها اشاره کرده است.

به گفته Stack’s Dibb تایید بسته شدن قیمت در بالای 3,400 دلار، می تواند راه  را برای افزایش های چشمگیر اتر هموار سازد.

جول کروگر، تحلیلگر ارز در LMAX Digital در گفت و گوی خود با کوین دسک به همین سطح قیمتی اشاره کرده است و گفت که همه چیز به بسته شدن قیمت بالای این لول بستگی دارد.

کیتی استاکتن، بنیانگذار شرکت Fairlead Strategies هم از آنجایی که روندهای میان مدت و بلند مدت مثبت هستند، یک افزایش قیمت را پیش بینی می کند. او گفت میانگین متحرک 50 روزه فعلی در 2,707 دلار، حالا به حمایت اولیه اتر تبدیل شده است ولی ما معتقدیم شرایط خرید بیش از حد کوتاه مدت ممکن است بدون یک عقب نشینی بدین بزرگی جذب شود.

ضمن این که افزایش توجه سرمایه گذاران سازمانی به ET که گزارش آن اخیراً توسط CoinShares منتشر شد، می تواند دال بر یک افزایش قیمت احتمالی باشد.

منبع: اف ایکس استریت

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments