مشاغل خانگی

مشاغل خانگی پردرآمد کدامند؟

این روزها پیدا کردن راهی برای کسب درآمد معقول که بتواند هزینه های یک زندگی متعارف را پوشش دهد، آسان نیست. شغل های متداول روزانه نمی تواند پاسخگوی نیاز های ابتدایی زندگی باشد. لذا باید به دنبال روش های جدید و پر درآمد بود. برخی از مردم که با اینترنت و کامپیوتر آشنایی اندکی دارند به سراغل کسب درآمد دلاری می روند، عده ای دیگر ترجیح می دهند درآمد ریالی ولی مطلوب داشته باشند. “مشاغل خانگی” یکی از شغل هایی است که این روزها طرفدار های زیادی پیدا کرده است چرا که درآمد خوبی از آن حاصل می شود. با ما در این پست همراه باشید تا تمام آنچه برای کسب درآمد در خانه نیاز دارید، بازگو کنیم.

مشاغل خانگی به چه مشاغلی گفته می شود؟

تمامی کسب و کار هایی که در خانه انجام می شود و توسط یکی از اعضای خانواده پیگیری می شود. این مشاغل برخلاف اینکه در خانه انجام می شود اما برای سایر اعضای خانواده و یا همسایه های مجاور مزاحمتی ایجاد نمی کند. نتیجه کسب و کار های خانگی تولید محصولاتی است که قابلیت فروش در بازار را دارد.

در کشوری مانند آمریکا حدود 38 میلیون شغل خانگی وجود دارد و در هر 12 ثانیه یک شغل جدید اضافه می شود. تحقیقات نشان می دهد مشاغل خانگی بسیار زودتر از بسیاری از مشاغل دیگر به سوددهی می رسند اما می توان مزایا و معایت مشاغل خانگی را به این صورت برشمرد:

مزایا

  • زمان کاری انعطاف پذیر
  • رسیدگی به امور زندگی در کنار انجام کار
  • عدم نیاز به محل جداگانه برای کار
  • مفاعیت از پرداخت مالیات در برخی موارد
  • هزینه راه اندازی کمتر

معایب

  • دریافت احترام کمتر از جانب دیگران
  • کار همیشگی
  • توقع بیشتر اطرافیان
  • از بین رفتن مرز بین کار و زندگی
  • گذراندن بخش عظیمی از وقت در خانه

مسلما هر کسب و کاری جنبه های مثبت و منفی خود را دارد. لذا نمی توان برچسب خوب یا بد برای یک شغل زد. بایستی هر فرد با توجه به شرایط خود تعیین کند که آیا شغل مورد نظر مناسب او هست یا خیر؟

چگونه یک شغل خانگی را شروع کنیم؟

مشاغل خانگی مانند هر شغل دیگری نیاز به دریافت مجوز دارند و باید مراحل قانونی به طور کامل طی شود. در ادامه مراحل را گام به گام توضیح می دهیم.

در ابتدا باید در نظر گرفت که آیا کسب و کار شما زیر گروه مشاغل خانگی هست یا خیر؟

علاوه بر اولین تعریف از مشاغل خانگی که در بالا بیان کردیم، اگر شما برای یک کارفرمای خارج از محدوده مسکونی در خانه خود کار می کنید، شما به عنوان یک کسب و کار خانگی شناخته می شوید.

اگر شما با یک اتحادیه و یا شرکت کار می کنید، که قسمتی از کار را انجام داده و در مراحل اولیه با آنها همکاری دارید، می توانید به عنوان یک کسب و کار خانگی فعالیت کنید.

شاید جالب باشد که بدانید یکی از مشاغلی که زیر مجموعه مشاغل خانگی محسوب می شود، کسب و کار های اینترنتی است. اگر شما در خانه نشسته اید با کمک اینترنت به فروش محصولات خود می پردازید و یا درآمد کسب می کنید می توانید از حمایت های مربوط به مشاغل خانگی بهرمند شوید.

“پشتیبان” نام مجموعه ای دیگر از کسب و کار های خانگی است به حمایت و نظارت از گروهی از کسب و کار های خانگی می پردازد.

سازمان کار و امور اجتماعی به آدرس (mcls.gov.ir) فرصتی از مشاغل و همچینین مقررات مربوط به آنان را گرداوری کرده است که می توانید با مطالعه هر بخش در خصوص شرایط مالیاتی، بیمه و … اطلاعات بدست آورید. همچنین لیستی از انواع مشاغل خانگی وابسته به هر ارگان در این سایت قرار گرفته است که شما می توانید در صورت قرار نگرفتن شغل مورد نظر شما در میان مشاغل، آن را به لیست مشاغل بیفزایید.

مراحل ثبت نام و اخذ مجوز برای مشاغل خانگی هنوز به طور کامل مکانیزه نشده است و برای اخذ مجور باید به اداره کار و امور اجتماعی حضورا مراجعه کرد. توجه داشته باشید که با توجه به نوع کسب و کار بایستی به ادارات دیگر مانند بهداشت برای تاییدیه های لازم بایستی مراجعه شود.

آیا به مشاغل خانگی وام تعلق می گیرد؟

بله انواع مشاغل خانگی اعم از پشتیبان، مجازی، خود اشتغال و … می توانند با مراجعه به سامانه و پر کردن فرم های مربوطه مشمول وام شوند. در برخی موارد وام 50 میلیون تومانی به هر کسب و کار تخصیص یافته است.

آیا یک نفر می تواند در چند رشته به طور همزمان فعالیت کند؟

بله می تواند به شرطی که مجموع ساعات فعالیت او در هفته از 44 ساعت بیشتر نشود.

آیا مشاغل خانگی بیمه می شوند؟

بله می توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

مشاغل خانگی

مشاغل خانگی پردرآمد ایران

حال که به دنبال شروع یک شغل هستید بهتر است نگاهی به لیست ثروتمندانی بندازید که توانسته اند ازاین طریق به درآمد برسند. عناوین شغلی آنها را برگزینید و مشغول به کار شوید. ما در اینجا برخی از پردرآمد ترین مشاغل خانگی را برای شما بر شمرده ایم:

مشاغل خانگی ویژه بانوان

به دور از نگاه های جنسیتی باید پذیرفت که در جامعه ما مشاغل خانگی برای بانوان مناسب تر از آقایان هستند چرا که مادران می توانند در کنار انجام کار، به تربیت فرزندان نیز بپردازند. از آنجایی که رسیدگی به امورات منزل در ایران به عنوان وظایف زن در نظر گرفته می شود، پس ماندن در خانه و انجام دادن کار منزل و شغل یک گزینه مطلوب محسوب می شود.

به عنوان اولین شغل پر درآمد خانگی می توان به مشاغل کار با اینترنت اشاره کرد. نتورک مارکتینگ، تولید محتوا، طراحی لوگو، مدیریت صفحات اجتماعی و … همه از مجموعه فعالیت هایی هستند که اگر شما اندکی با کامپیوتر آشنایی داشته باشید، می توانید درآمد مطلوبی را کسب کنید. این مشاغل به عنوان مشاغل فریلنسری نیز شناخته می شوند.

اگر در آشپزی توانمند هستید، خیلی راحت می توانید با فروش انواع مواد غذایی درآمد قابل قبولی داشته باشید. با توجه به زندگی ماشینی کنونی، و درگیری های بیش از حد، عده زیادی تمایل به دریافت به غذای آماده اما سالم دارند. توجه داشته باشید که امروزه مردم علاقه به استفاده از محصولات ارگانیک دارند. پس شما هم سعی کنید از مواد اولیه ارگانیک در محصولات خود استفاده کنید.

کمتر بانوی ایرانی پیدا می شود که دستی در فعالیت های هنری نداشته باشد. ساخت زیورآلات، صنایع دستی، نقاشی و یا عروسک سازی از جمله فعالیت هایی است که می تواند به عنوان مشاغل خانگی به آن پرداخته شود. توجه داشته باشید از آنجایی که هنر شغلی ارزمند بوده و نمی توان بر روی هنرِ هنرمند، قیمت گذاشت، شما می توانید با خلق یک اثر ماندگار ثروتمند شوید.

اگر در زمان تحصیل دانشجو زرنگی بوده اید، می توانید از هوش و ذکاوت خود برای برگزاری کلاس های تقویتی استفاده کنید.

مشاغل خانگی آقایان

مشاغل خانگی ویژه آقایان

شاید کمی عجیب باشد که آقایان در مشاغل خانگی فعالیت کنند اما این مشاغل می تواند برای آقایان نیز درآمدزا باشد. مشاغل خانگی می توانند به یک یک منبع درآمد برای دانشجویان باشند.

از ساده ترین کارها مانند ترجمه تا کارهای پیچیده ای مانند پرورش بوقلمون می تواند زیر گروه مشاغل خانگی باشد. اگر شما یک فرد خبره در ترجمه هستید توصیه می کنیم به کسب درآمد دلاری از ترجمه نیز بیندیشید.

پرورش گل های زینتی یکی از مشاغل پردرآمد خانگی می باشد که علاوه بر درآمد از کسب و کار های مورد علاقه آقایان نیز است. چاپ سیلک و ویراستاری نیز دو عنوان پردرآمد محسوب می شوند.

با وجود این سبک مشاغل هیچ بهانه ای برای کسب درآمد باقی نمی ماند. فقط کافیست با اراده و تلاش در جهت علاقه مندی های خود گام بردارید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments