معرفی 3 ارز دیجیتال زیر 10 دلار که این هفته باید در نظر بگیرید!

معرفی 3 ارز دیجیتال زیر 10 دلار که این هفته باید در نظر بگیرید!

بازار فعلی ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی است که توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. در حالی که ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین و اتریوم با عملکرد قابل توجه خود همچنان برجسته هستند، علاقه فزاینده ای به جایگزین های مقرون به صرفه تر وجود دارد.

برای سرمایه‌ گذارانی که تحمل ریسک بالاتری دارند، تخصیص بخشی از سرمایه سرمایه‌گذاری خود، از 10% تا 20% به این آلت‌کوین‌ ها، می‌تواند فرصتی وسوسه‌ انگیز برای تنوع بخشیدن به پرتفوی خود و موقعیتی برای سودهای قابل توجه در بازار صعودی آتی فراهم کند. سه ارز دیجیتال با قیمت کمتر از 10 دلار قابل بررسی هستند.

یونی سواپ (UNI)

یونی سواپ (UNI) یک صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال است که با مدل نوآورانه AMM (سازنده بازار خودکار) بازار را متحول کرد. این مدل نیاز به دفترچه سفارشات سنتی را از بین می‌برد و روشی ساده برای مبادله توکن‌ها به طور مستقیم در بلاک چین بدون دخالت واسطه ارائه می‌ کند.

یونی سواپ که به‌عنوان یک پروتکل غیرمتمرکز عمل می‌کند، به هر کسی اجازه می‌دهد تا استخر نقدینگی برای توکن‌های مختلف ایجاد کند، و آن را به پلتفرمی برای تجارت دارایی‌های جدید کریپتو قبل از فهرست شدن در صرافی‌های متمرکز تبدیل می‌کند.

🔺سولانا بعدی؟ معرفی 5 ارز دیجیتال که در سال 2024 رشد چشمگیری خواهند داشت!🔺

مدل AMM معرفی شده توسط Uniswap به طور گسترده توسط صرافی های غیرمتمرکز در پلتفرم های مختلف بلاک چین مورد استفاده قرار گرفته است و Uniswap جایگاه خود را به عنوان فعالترین صرافی غیر متمرکز از نظر حجم معاملات حفظ کرده است.

حاکمیت پروتکل یونی سواپ در دست دارندگان توکن UNI است که می توانند پیشنهادات را ارسال کرده و در مورد آنها رای دهند. توکن‌های UNI از طریق ایردراپ بین کاربران قبلی پروتکل Uniswap در سال 2020 توزیع شدند که اکنون علاقه مندان به خرید ارز UNI در پلتفرم های مختلف به آن دسترسی دارند. 

علاوه بر این، Uniswap پیشنهادات خود را با معرفی یک کیف پول تلفن همراه غیرقانونی که از شبکه اصلی اتریوم پشتیبانی می کند، همراه با سازگاری با پلتفرم های مقیاس پذیری لایه 2 Arbitrum و Optimism گسترش داده است.

UNI در حال حاضر فقط حدود 5 دلار قیمت دارد، اما در بالاترین حد خود به 42.4 دلار رسید و ممکن است شاهد افزایش قیمت قابل توجهی در بازار صعودی آینده باشد.

چارت روزانه ارز یونی سواپ

کازماس (ATOM)

ارز دیجیتال کازماس (ATOM) به عنوان یک شبکه طراحی شده برای تسهیل همکاری بین پلتفرم های مختلف بلاک چین طراحی شده است.

و بخشی از Cosmos Hub، یک بلاک چین اثبات سهام است که نه تنها بر اکوسیستم اتم نظارت می کند، بلکه امکان اتصال با بلاک چین های خارجی مانند بیت کوین و اتریوم را نیز فراهم می کند.

ارتباط بین بلاک چین های مختلف در کازماس از طریق پروتکل ارتباطات بین بلاک چین (IBC) تسهیل می شود.

هم Cosmos Hub و هم سایر بلاک چین ها در شبکه Cosmos با استفاده از چارچوب Cosmos SDK ساخته شده اند.

این بلاک چین‌ها از مکانیزم اجماع اثبات سهام قوی سود می‌برند، که تراکنش‌های ایمن را با زمان پردازش سریع تقریباً ۷ ثانیه و حداقل هزینه تراکنش، حدود 0.01 دلار در هر تراکنش تضمین می‌کند.

رمز ارز بومی کازماس به نام ATOM شناخته می شود. کاربران می‌توانند توکن‌های ATOM خود را برای افزایش امنیت شبکه به اشتراک بگذارند و جوایزی را به همراه سهمی از کارمزد تراکنش‌ های جمع‌ آوری‌ شده توسط شبکه کسب کنند.

Cosmos قرار است در 15 مارس ارتقاء v9-Lambda خود را انجام دهد و قابلیت RS را برای امنیت بیشتر به شبکه معرفی کند.

این ارتقاء به بلاک چین‌ها در شبکه Cosmos اجازه می‌دهد تا از امنیت Cosmos Hub بهره ببرند و این فرآیند را برای اعتبارسنجی‌ها ساده می‌کند. امنیت تکراری با مفهوم گسترده‌ تر امنیت زنجیره‌ای (ICS) که به تدریج توسط پروژه Cosmos پیاده‌ سازی شد، همسو می‌شود.

این ارتقا به پروژه‌های مبتنی بر کازماس مزیت تمرکز بر نقاط قوت منحصربه‌ فرد خود را بدون دغدغه مدیریت اعتبارسنجی و امنیت می‌دهد.

همچنین، افرادی که برای خرید ارز اتم (ATOM) اقدام کرده و آن را استیک کرده اند ممکن است شاهد افزایش بازدهی باشند، زیرا تا 25 درصد از هزینه های جمع آوری شده توسط “زنجیره های مصرف کننده” به سهامداران Cosmos Hub می رسد.

ارزش فعلی ارز دیجیتال اتم 9.10 دلار است و پیش‌ بینی می‌شود که بروزرسانی آتی می‌تواند به افزایش قیمت کمک کند.

چارت روزانه اتم

اگرچه این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود است، سرمایه گذارانی که به دنبال تنوع سبد و حرکت قیمت تضمینی بالقوه به سمت بالا هستند، ممکن است توجه به سرمایه گذاری ATOM را ارزشمند بدانند.

🔺بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 | ارز های دیجیتال آینده دار را بشناسید!🔺

سلستیا (TIA)

سلستیا (TIA) یک بلاک چین مدولار است که از نمونه‌گیری در دسترس بودن داده (DA) استفاده می‌کند تا امکان ادغام چندین مجموعه و DAppهای مبتنی بر اتریوم را در اکوسیستم خود فراهم کند.

در بلاک چین‌های مدولار، گره‌های کامل نقش مهمی در حفظ یکپارچگی و امنیت شبکه ایفا می‌کنند و گره‌های کامل بدون اینکه خیلی فنی شوند، نیاز به دانلود و اجرای تمام تراکنش‌ها برای تولید اثبات دارند.

با این حال، اگر برخی از تولید کنندگان بلاک برخی از تراکنش‌ها را خودداری کنند، منجر به «حمله پنهان‌ سازی داده» می‌شود.

در حالی که گره های کامل می توانند این را با بررسی تراکنش های از دست رفته تشخیص دهند، گره های سبک فاقد این قابلیت هستند.

سلستیا این چالش را از طریق Data Availability Sampling حل می‌کند، و گره‌های نور را قادر می‌سازد تا داده‌ها را بدون دانلود کل بلاک تأیید کنند.

این شامل نمونه‌ برداری تصادفی از بخش کوچکی از داده‌های بلاک است و هنگامی که اطمینان به آستانه خاصی رسید، بلاک در دسترس می‌شود.

Celestia کمتر از یک ماه پیش بلاک چین اصلی خود را راه‌ اندازی کرد و جذب سرمایه‌ گذاران در پروژه‌های لایه دو (L2) را به همراه داشت.

سلستیا پس از راه‌اندازی شاهد شروع آهسته‌ای در فعالیت‌های زنجیره‌ای بود، اما این باعث کاهش شور و شوق سرمایه‌ گذاران شد و منجر به افزایش قیمت در ارز TIA شد و به 7.3 دلار – 200 درصد بالاتر از قیمت اولیه خود در حدود 2.10 دلار رسید.

چارت روزانه ارز tia

TIA توکن اصلی Celestia است که مجموع عرضه آن 1 میلیارد است. مکانیزم توکن به گونه‌ای طراحی شده است که در سال اول آن 8% باد کند که هر سال 10% کاهش می‌یابد (7.2% در سال دوم، 6.48% در سال سوم و غیره) تا زمانی که به کف 1.5% در سال برسد.

مورد اصلی استفاده از توکن TIA، پرداخت هزینه فضای حباب است. برای استفاده از شبکه Celestia برای DA، توسعه‌ دهندگان جمع‌ آوری شده باید تراکنش‌های PFB را در ازای هزینه‌ ای به شبکه ارسال کنند که بر حسب TIA است.

موفقیت Celestia منوط به پذیرش برنامه‌ ها و پروتکل‌ ها با تکیه بر لایه DA آن است.

به گفته Messari، سلستیا برای توجیه ارزش گذاری، نیاز به دو برابر پذیرش ترکیبی اتریوم دارد، بنابراین پیش بینی می شود قبل از افزایش قابل توجهی در دو سال آینده، یک اصلاح شدید در قیمت ارز TIA اتفاق بیفتد. 

با این حال، اکنون ممکن است فرصتی عالی برای شروع انباشت سکه باشد، زیرا در صورت موفقیت پروژه، نوسانات کوتاه مدت ممکن است بی اهمیت باشند.

منبع: فینبولد

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments