کلاهبرداری بونیک فایننس

دو متهم اصلی یونیک فاینانس دستگیر شدند

چند ساعت قبل دادستانی اصفهان خبر از دستگیری دو فعال اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس داد. این دو متهم که فعالیت خود را در اصفهان گسترش داده بودند قصد فرار از ایران داشتند و در تهران دستگیر شدند.

شرکت یونیک فایننس که در ایران ساز و کار آنرا مانند شرکت های هرمی می دانند، یک شرکت مدیریت مالی و سرمایه گذاری است که سرمایه شما را در خرید و فروش سهام شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت به سود می رساند و به شما سود ماهانه می دهد. برخلاف اینکه عده ای سود خوبی از سرمایه گذاری در یونیک فاینانس بدست می آورند عده ای معتقدند یونیک فاینانس کلاه برداری است.

هرچند تحقیقات دادستانی استان اصفهان تکمیل نشده است اما دو متهم دستگیر شده با هدف قرار دادن جامعه پزشکی و مهندسی و البته بازنشستگانی که تازه بازنشسته شده اند، اقدام به دریافت 1000 دلار وجه از این افراد می کرده اند. شرط دریافت سود، اضافه کردن سه نفر به زیر مجموعه افراد هر نفر بوده است. متهمان مدعی شده اند که با این سرمایه سهام شرکت های بزرگی مانند اپل را خریداری کرده اند.

در مرحله اول تحقیقات مشخص شده است که متهمان با ادعای سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی و خرید و فروش سهام شرکت‌ های بزرگی از قبیل اپل و مایکروسافت و… در فضای مجازی اقدام به عضوگیری از افراد می‌ کردند.

حبیبی
رییس کل دادگستری اصفهان

این دو متهم قصد داشتند از کشور خارج شوند، لذا از اصفهان به تهران رفته و در فرودگاه امام (ره) توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری دادسرای انقلاب تهران، بازداشت شدند.

مبلغ جمع آوری شده توسط این دو نفر چندین میلیارد تومان برآورد شده است.

متهمان پرونده یونیک فاینانس

این اولین باری نیست که کلاهبردارانی تحت فعالیت در شرکت یونیک فایننس، سرمایه مردم را به باد می دهند. چندی پیش در تیر ماه 98 نیز ، گروهی زیر زمینی که با برگزاری مهمانی های مجلل ، از دست یابی به سود های ماهانه بالا خبر می دادند و مردم را ترغیب به عضویت و سرمایه گذاری می کردند. این گروه که عمده فعالیتشان در مشهد بوده است؛ چندی پیش دستگیر شدند. روند فعالیت این گروه نیز مشابه آنچیزی است که متهمان اصفهان مرتکب شده اند.

با تمام این موارد عده ای معتقدند سود های هفتگی و ماهانه خوبی بدست می آورند. آیا شما در این موسسه فعالیت می کنید؟ نظر شما چیست؟ آیا سرمایه گذاری مستقیم در یونیک فایننس ریسک به حساب می آید؟

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا
علیرضا
3 سال قبل

خودتم نمیدونی چت میشه
من ۳ ساله هستم زندگیم عوض شد