لایت کوین

در آپدیت آینده لایت کوین کارمزد تراکنش به نیم سنت می رسد

پروژه لایت کوین قرار است Litecoin Protocol را به نسخه 0.17 بروزرسانی کند؛ این خبر را تیم این پروژه در توییتر منتشر کردند. پس از این بروزرسانی کارمزد انجام تراکنش در شبکه لایت کوین به طور شگفت انگیزی کاهش می یابد و به نیم سنت (Cent) می رسد.

توییت لایت کوین درباره بروزرسانی 1.17

در توییتی که در صفحه توییتری وبسایت litecoin.com منتشر شده است، از این می گوید که بروزرسانی 0.17 هسته لایت کوین به منظور کاهش ده برابری کارمزد تراکنش در این شبکه است. همچنین این تیم در صفحه خود در وبسایت Medium.com توضیحات بیشتری در این باره داده اند.

این بهبود پاسخ تیم لایت کوین به افزایش هزینه تراکنش ها از زمان افزایش قیمت توکن های لایت کوین (LTC) است. در حال حاضر متوسط هزینه انجام هر تراکنش حدود 0.05 دلار است.

این تغییر می تواند هزینه را به 0.005 برساند که کاهش چشمگیری است و دقیقا وضعیت را به سال 2015 بر می گرداند که در آن زمان هم کارمزد تراکنش همین میزان بود.

در این صورت تفاوت بین بیت کوین و لایت کوین بیشتر می شود چرا که کارمزد تراکنش بیت کوین در حال حاضر 0.10 دلار است و در این صورت لایت کوین جایگزین قابل توجهی برای بیت کوین خواهد بود.

اعتبار سنجی درخواست کاربران برای وارد کردن یک تراکنش در یک بلاک نرخ کارمزد را تعیین می کند؛ یعنی هر چه داده ها بیشتر باشد، نرخ کارمزد هم بیشتر می شود. همین که تعداد افراد بیشتری به شبکه لایت کوین می پیوندند و توکن های بیشتری بین کیف پول ها انتقال می یابد، نرخ کارمزد هم بیشتر می شود.

سرپرست توسعه دهندگان هسته لایت کوین، آدریان گلگر، این بهبود را آماد شده شدن برای بازار رو به رشد ارز رمزپایه می داند و می گوید :

برای تشویق بیشتر کاربران برای استفاده از لایت کوین، من فکر می کنم کاهش کارمزد ها نکته مهمی است. ما حتی به محدودیت های ایجاد بلاک نزدیک هم نیستیم و اندازه بلاک بر روی دیسک ها بسیار پایین در مقایسه با دیگر کوین ها در حد 20 گیگابایت است.

از نظر فنی همین حالا هم کاربران می توانند کارمزد دلخواه خود را بیشتر از حد پیشفرض تعیین کنند تا در این صورت تراکنش خود را با تاخیر کمتری انجام دهند. همچنین فکر نمی کنم این بازار خرسی بیشتر از 3 تا 6 ماه دوام بیاورد.

هر پروژه ارز رمزپایه ای، کاهش کارمزد انجام تراکنش را یکی از اولویت های خود می داند؛ این که هزینه تراکنش کاهش یابد درست به اندازه زمان تایید تراکتش ها اهمیت دارد.

در واقع این که سرعت تایید تراکنش ها در شبکه بلاکچین بالا باشد یکی از ویژگی های غیر قابل چشم پوشی است چرا که به همین روش از فعالیت های خرابکارانه و نفوذ به این شبکه ها جلوگیری می شود.

لایت کوین تقریبا سال 2018 را پایدار و بدون استرس سپری کرده است و امسال یک سری بهبود های مثبتی در این سیستم اتفاق افتاده است.

هفته گذشته، اکسچنج Gemini که توسط دو برادر دو قلوی Winklevoss اداره می شود پس از دریافت تاییدیه از مقامات، لایت کوین را به لیست کوین های پشتیبانی شده اضافه کرد و از آن زمان امکان مبادله آن در این صرافی وجود دارد.

ویژگی هایی که در نقشه راه پروژه لایت کوین برنامه ریزی شده ، عبارت از تراکنش های مخفی و سازگاری با لایتنینگ نتورک هستند. افزوده شدن این ویژگی ها باعث جذب افراد بیشتر به سمت لایت کوین می شود و بازار این کوین را در سال 2019 به حالت صعودی در می آورد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments