از زمان اولین ویدیویی که در یوتیوب با عنوان “Me at the zoo” توسط یکی از بنیانگذاران یوتیوب، جاوید کریم در سال 2005 منتشر شد، یوتیوب تبدیل به دومین وب سایت پربازدید جهان شده است. بنابراین هزاران کاربر در این پلتفرم فعالیت می کنند که در این بین بخش بزرگی از آن ها ویدیو های جذاب در این پلتفرم قرار می دهند که به آن ها یوتیوبر یا اینفلوئنسر یوتیوب می گویند.
این پلتفرم به اشتراک گذاری ویدیو ادعا می کند که بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال از سراسر جهان دارد و بنابراین بسیاری سعی دارند تا به یک یوتیوبر موفق تبدیل شوند تا از این شبکه کسب درآمد کنند.
افزایش تعداد یوتیوبر ها
از آن جایی که بسیاری از مخاطبین کم کم بی خیال تلویزیون و سایر روش های سرگرم کننده سنتی می شوند و به شبکه های اجتماعی، کانال های آنلاین و… روی می آورند، یوتیوب میلیون ها کاربر فعال جذب کرده است که روزانه بیش از 4 میلیارد ویدیو تماشا می کنند که در ماه چیزی بیش از 6 میلیارد ساعت در ماه می شود.
در این میان یوتیوبر ها نقش مهمی در زمینه رشد استفاده از یوتیوب دارند چرا که با قراردادن ویدیو و محتوای جذاب در این شبکه که سرگرم کننده و هم معتبر است، مخاطبین بسیاری را جذب می کنند.
همکاری برند های مختلف با اینفلوئنسر های یوتیوب
وابستگی که کاربران امروزی به اینفلوئنسر های یوتیوب دارند، باعث می شود که ویدیو هایی که آن ها به اشتراک می گذارند همیشه پر بازدید باشد و این می تواند برای صاحبان برند ها فرصتی برای نمایش محصولات و خدماتشان باشد.
بسیاری از یوتیوبر ها به روش های مختلف تبلیغات سایر برند ها را انجام می دهند. برای مثال ویدیو های بررسی یک کالا از ابتدای خرید (آنباکسینگ)، ویدیو های بیان تجربیات استفاده و…
چنین ویدیو هایی با توجه به این که مفهومی فراتر از یک تبلیغ ساده را دنبال می کنند، بازگشت سرمایه بیشتری برای برند ها دارد و برای همین هم برند ها سعی می کنند تا خدمات خود را از طریق این افراد معرفی کنند.
چگونه می توان به یک یوتیوبر موفق تبدیل شد؟
- تعریف خود را از موفقیت مشخص کنید و به یادتان بسپارید.
- محتوا و اهداف کانال خود را گسترش دهید.
- روی جزئیات برنامه خود کار کنید.
- مطمئن شوید که صفحه کانال شما جذاب باشد
- به بحث سئو کانال خود نیز اهمیت بدهید
- پیوسته به کار خود ادامه دهید.
- به سمت هدف خود گام بردارید.
- با تخصصی که دارید به کار ادامه دهید.
- ارتباطات خود را با کاربران به خوبی مدیریت کنید.
- از طریق یک وب سایت معروف تبلیغات کنید.
- از آمار ها تجربه کسب کنید.
بهترین یوتیوبر های ایرانی
iNiloowf
استریمر بازی
نیلو یکی از استریمرهای دختر ایرانی است که در سرویس توییچ استریم میکند، ۲۲ سال دارد و به گفته خودش از ۶ سالگی و با مورتال کامبت نسخه سگا وارد این سرگرمی شده است. نیلو حالا ۳۱۹۶ دنبال کننده در توییچ دارد که برای آنها بازیهایی مانند کانتر استرایک، لیگ او لجندز و بازیهای روز را استریم میکند.
Mia Plays
تولیدکننده محتوای ویدیویی
میا با اینکه بیشتر از اینکه استریمر باشد، یک تولیدکننده محتوای ویدیوی درباره بازیها است اما در دسته استریمرها هم قرار میگیرد. بیشتر فعالیت میا این روزها در یوتیوب است و برای حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفری که عضو کانال یوتیوب او هستند، از بازیها میگوید و تا جایی که ما میدانیم، علاقه و ارادت خاصی هم به فورتنایت دارد.
Aria Keoxer
استریمر بازی
آریا در توییچ فعالیت دارد و برای حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفری که عضو کانال توییچ او هستند، استریمهایی از فورتنایت یا بازیهای روز را پخش میکند اما به گفته خودش، این روزها بیشتر فعالیت محتوایی را در کانال یوتیوب انجام میدهد.
ToxicGirlow
استریمر بازی
کوثر ۲۴ ساله ادعا می کند که اولین استریمر دختر در ایران است. چیزی که مشخص است، پرمخاطب بودن استریمهای او است. کوثر در کانال توییچ خود برای حدود ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفری که مشترک کانال او هستند، بازیهایی مانند فورتنایت، رینبو سیکس و بازیهای روز دیگر را استریم میکند.
Amirphanthom
استریمر بازی
فانتوم شاید یکی از باسابقه ترین استریمرهای ایرانی باشد. یکی از بهترین بازیکنهای دوتا ۲ در ایران و کاپیتان سابق تیم ملی که سعی کرده تا به صورت جدی به بازیهای ویدیویی بپردازد.
توییچ یکی از بهترین پلتفرم ها برای کسب درآمد از طریق استریم بازی است.
برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.
سلام. شما برای حساب ادسنس هم فعالیت میکنین کع مثلا درست کنین و اینا واسه تایید حساب بانکی و اینا
درود، خیر