گران ترین شهر ها

گران ترین شهر ها در سال 2020 کدامند؟

همیشه ” ترین ها” برای عموم مردم جذاب و قابل توجه بوده اند. از آنجایی که بحث مهاجرت در این روزها بسیار پر طرفدار شده است، این که بدانیم گران ترین و ارزان ترین شهر های دنیا کدام اند، به ما کمک می کند مقصد مناسب تری برای محل زندگی آینده انتخاب کنیم. در ادامه لیستی به شما ارائه می دهیم از گران ترین شهر های دنیا برای سال 2020 را معرفی می کنند. همچنین برخی آمار های جالب در این خصوص را برای شما بیان می کنیم. پس با ما در ادامه این پست جذاب همراه باشید.

انتخاب گران ترین شهر های دنیا وابسته به فاکتور های زیادی است. قیمت مسکن یکی از مواردی است که تاثیر بسزایی در تشکیل این لیست دارد.160 مورد از جمله غذا، نوشیدنی، هزینه رفت و آمد و قبض آب و برق بررسی می شوند و از میان 133 شهری که در مرحله اول انتخاب شده اند، گران ترین ها اعلام می شوند.

تورم و کاهش ارزش پول ملی نیز به عنوان عوامل موثر در این لیست سنجیده می شود. به عنوان مثال شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا تورم یک میلیون درصدی را تجربه کرد و این موضوع سبب شد به عنوان ارزان ترین شهر جهان انتخاب شود. جالب است بدانید آسیا و اروپا در صدر جدول رده بندی قرار دارند.

ده شهری که در ادامه ذکر می شوند، به عنوان گران ترین ها از سوی مجله EIU (Economist Intelligence Unit) اعلام شده اند. نکته ای که در خصوص این لیست جالب است، آن است که سه شهر به طور همزمان رتبه یک گران ترین را دریافت کرده اند.

تل آویو

تل آویو

دومین شهر پرجمعیت اسرائیل است که در حاشیه دریای مدیترانه واقع شده است. تل آویو تنها شهر در خاورمیانه است که در بین ده شهر گران جهان قرار گرفته است. بر طبق گفته EIU، در جای دیگر خاورمیانه، استانبول رده 48 بین 120 کشور را به خود اختصاص داده است که نتیجه تورم زیاد غیر قابل کنترل است.

لس انجلس

نیویورک

نیویورک در یک رتبه با تل آویو قرار دارد و به عنوان دهمین گرانترین شهر دنیا شناخته شده است. لس انجلس و نیویورک به عنوان دو شهر آمریکایی در رتبه بندی امسال روند صعودی داشته اند و این موضوع وابسته به ارزش دلار است، چرا که پنج سال پیش، نیویورک و لس آنجلس در مقام 39 بوده اند.

کپنهاگ

کپنهاگ

کپنهاگ پایتخت کشور دانمارک است. هزینه های بالای ارتباطی، درمان و خرید های روزانه سبب شده است رتبه این کشور به نسبت سال قبل بالاتر بیاید. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر برابر 1349.06 دلار است که مثلا در مقایسه با ایران (تهران) 590.3 دلار است که افزایش 128 درصدی را نشان می دهد.

سئول

سئول

پایتخت کره جنوبی، سئول از نظر معیار گرانی، هم رتبه با کپنهاگ است. بیایید نگاهی به هزینه ها در سئول بیندازیم :

  • یک لیوان کاپوچینو: 4 دلار
  • اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر770 دلار
  • بهای آب، برق، گاز و … : 165 دلار برای یک آپارتمان 85 متری

اوساکا

اوساکا- ژاپن

سومین شهر بزرگ ژاپن است که به اندازه پایتخت دانمارک گران است. هزینه های خیلی پیش پا افتاده که در تمام کشور ها معمولی است، در اوساکا گران است. مثلا هزینه کوتاهی موی خانم ها در این شهر 53.46 دلار است که واقعا بالا محسوب می شود.

سئول

ژنو

ژنو پر جمعیت ترین شهر در سوئیس پس از زوریخ است. این شهر نه تنها برای زندگی بلکه برای گذراندن تعطیلات نیز گران است. توصیه می شود بیشتر برای صرف ناهار به رستوران ها مراجعه کنید. هزینه شام در رستوران های این شهر بسیار بالاست.

زوریخ

زوریخ

دومین شهر سوئیس که در لیست گران ترین شهرها قرار گرفته است. کمتر پیش می آید دو شهر از یک کشورهر دو به شدت گران باشند. هزینه های درمانی و تفریحات مختلف در زوریخ از گران ترین ها محسوب می شوند. زوریخ چند سال پیش به عنوان گران ترین شهر دنیا شناخته شده بود اما اکنون وضعیت کمی بهبود یافته است.

سنگاپور
پاریس
هنگ کنگ

گران ترین شهر دنیا

برای اولین بار در تاریخ، لیست گران ترین شهرهای دنیا رتبه یک برای یک شهر ندارد. در سال 2020 ، سه شهر هنگ کنگ، پاریس و سنگاپور به عنوان گران ترین شهرهای دنیا اعلام شدند. هر سه شهر در یک رتبه قرار دارند.

البته پیشتر نیز سنگاپور و هنگ کنگ هر کدام به عنوان گران ترین شهر در سال های گذشته لیست شده بودند اما این بار پاریس با چند پله صعود، سبب شد این سه شهر به عنوان گرانترین شهر اعلام شوند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments