بورس اوراق بهادار تهران

پر ریسک و کم ریسک ترین صنایع بورس اعلام شدند

صنعت استخراج سایر معادن، استخراج زغال سنگ و استخراج نفت و گاز و خدمات جنبی به جز اکتشاف پر ریسک ترین و ماشین آلات و تجهیزات، بانک ها، موسسات اعتباری، خدمات فنی و مهندسی کم ریسک ترین صنایع بورس معرفی شدند.

بررسی آماری جدول ریسک و بازدهی صنایع نشان می دهد که صنعت استخراج زغال سنگ با بازدهی 11.5 درصدی، استخراج سایر معادن با بازدهی 11.3 درصدی، انبوه سازی املاک و مستغلات با بازدهی 8.9 درصدی، کاشی و سرامیک با بازدهی 8.5 درصدی و قند و شکر با بازدهی 8.4 درصدی در آخرین هفته کاری اردیبهشت ماه بیشترین بازدهی را به دست آورده اند.

با این وجود، از 39 صنعت حاضر در بورس تهران در آخر هفته (26 اردیبهشت ماه)، 32 صنعت با بازدهی مثبت، 4 صنعت با بازدهی منفی و 3 صنعت نیز بدون تغییر بودند. با نگاهی به اطلاعات منتشر شده متوجه می شویم که گروه محصولات چوبی با افت قیمتی 3.4 درصدی، بیشترین ریزش را در 7 روز گذشته به ثبت رسانده اند.

پر بازده ترین صنایع بورس

گزارش منتشر شده نشان می دهد که از ابتدای سال 97 تا پایان هفته گذشته، صنعت استخراج سایر معادن با بازدهی 19.3 درصدی، بیشترین بازدهی را برای سرمایه گذاران به ثبت رسانده است. کاشی و سرامیک نیز با بازدهی 16 درصد رتبه دوم صنعت با بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داده است و در نهایت رتبه سوم پر بازده ترین صنعت بورس متعلق به گروه قند و شکر با بازدهی 13.4 درصدی است.

از این گزارش نتیجه می شود که در 30 روزی که پایان آن 26 اردیبهشت است، استخراج سایر معادن، کاشی و سرامیک و قند و شکر بیشترین بازدهی را داشتند. این در حالی است که گروه ساخت دستگاه ها و وسایل ارتباطی، حمل و نقل، انبار داری، ارتباطات و محصولات شیمیایی در 30 روزی که پایان آن هفته گذشته بوده، بیشترین زیان را به خود دیده اند.

پر ریسک ترین صنایع بورس

بررسی میزان انحراف معیار و ریسک صنایع نشان می دهد که صنعت استخراج سایر معادن، استخراج زغال سنگ، استخراج نفت و گاز و خدمات جنبی به جز اکتشاف در دوره زمانی مورد بررسی با بیشترین انحراف معیار همراه بوده اند.

این در حالی است که کم ریسک ترین صنایع بازار از ابتدای سال تا پایان هفته گذشته، گروه ماشین آلات و تجهیزات، بانک ها، موسسات اعتباری و خدمات فنی و مهندسی بوده است.

در پایان، بررسی روز های مثبت هر صنعت از ابتدای سال تا پایان هفته گذشته نشان می دهد که صنعت کاشی و سرامیک با 71 روز معاملاتی مثبت، در ابتدای جدول قرار دارد. استخراج سایر معادن و استخراج کانی های فلزی نیز با 62 روز معاملاتی مثبت، رتبه های دوم و سوم این جدول را به خود اختصاص داده اند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments