با نزدیک شدن به فصل سفر، نوروز 98، درخواست ها برای خرید بلیط هواپیما و قطار بیشتر می شود. رزرو هتل و حتی تور های گردشگری متقاضیان زیادی دارد که اگر از شرکتی نامناسب دریافت شود می تواند خاطره ای نا خوشایند برای ما به جا بگذارد.
در ادامه به بهترین سامانه های دریافت بلیط و تور های گردشگری اشاره می کنیم و شما را با قوانین خرید بلیط که هر مسافری باید بداند آگاه می کنیم.
فلایتیو سامانه خرید بلیط آنلاین برای تمام ایام هفته حتی ایام تعطیلات رسمی است. علاوه بر خرید بلیط هواپیما و قطار امکان رزرو هتل نیز فراهم است. برگزاری تور های ویژه نوروز 98 از امکانات این شرکت است.
یکی از معتبرترین سامانه های دریافت هواپیما که امکان خرید بلیط قطار و اتوبوس را نیز دارد.
تخفیفان یکی از سایت های مطرح در زمینه دریافت بن های تخفیفی در تمامی زمینه هاست. در زمینه خدمات مربوط به سفر از جمله: خرید بلیط هواپیما و قطار، هتل، اقامتگاه و تور بسیار فعال است.
دریافت بلیط های چارتر که اغلب ارزان تر از بلیط های سیستمی هستند بسیار پر طرفدار هستند. ملی چارتر سامانه دریافت بلیط چارتری است که به طور تخصصی بر روی بلیط های لحظه آخری تمرکز دارد.
کمتر مسافری دیده می شود که نام علی بابا را نشنیده باشد. علی بابا که با شعار “سفری شایسته” به مسافرانش خدمات ارائه می دهد، واقعا توانسته است جایگاهی خوب در بین مردم ایجاد کند. دریافت بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و علاوه بر آن تور های مسافرتی و رزرو هتل در علی بابا ممکن است.
سامتیک که مخفف سامانه رزواسیون آنلاین خدمات گردشگری است، که تمام تلاش خود را برای برگزاری صفر تا صد یک سفر ایده آل برای مشتریانش را می کند. سامتیک امکان اجاره خودرو برای مسافرانش مهیا کرده است.
در میان اسامی بالا، که روندی متداول برای خرید بلیط را نشان می دهند، امکان خرید بلیط با ارز دیجیتال در یک آژانس مسافرتی فراهم شده است. این اقدام آژانس چیپ ایر، این شرکت را از دیگران متمایز کرده است.
قوانین خرید و استرداد بلیط
آیین نامه پروازهای داخلی برای مسافرینی که پروازشان لغو شده است، قوانین خاصی را در نظر گرفته است که اغلب از آن بی خبرند.
در صورتی که پرواز شما یک هفته قبل از پرواز لغو شود، شرکت هواپیمایی باید کل مبلغ بلیط را باز گرداند و اگر زمان ابطال از شش روز تا 12 ساعت قبل از پرواز باشد، شرکت باید علاوه بر پرداخت کل مبلغ بلیط، خسارت نیز پرداخت کند. میزان خسارت برای سفرهای با مسافت کمتر از 330 کیلومتر، 50 هزار تومان و برای پرواز های بیشتر از 330 کیلومتر، 85 هزار تومان است.
اگر زمان ابطال بلیط تنها بیست و چهار ساعت مانده به پرواز باشد، شرکت باید علاوه بر مبلغ بلیط برای مسافت های کمتر از 330 کیلومتر 85 هزار تومان و برای مسافت های بیشتر از 330 کیلومتر، 110 هزار تومان است.
اگر پرواز شما تاخیر داشت، شرایط فرق می کند:
در صورت تاخیر یک یا دو ساعت، شرکت باید با میان وعده از مسافران پذیرایی کند.
اگر پرواز بین 2 تا 4 ساعت تاخیر داشته باشد، علاوه بر پذیرایی با میان وعده شما می توانید درخواست برگشت بلیط و دریافت مبلغ کامل بلیط را بکنید. حتی می توانید درخواست تغییر پرواز توسط شرکت دیگری در همان مسیر را داشته باشید.
اگر پرواز بیشتر از 4 ساعت تاخیر داشت، شرکت باید علاوه بر تمام موارد فوق خسارت نیز به مسافران پرداخت کند. 50 و 85 هزار تومان خسارت به ترتیب برای مسافت های کمتر و بیشتر از 330 کیلومتر.
اگر پرواز به دلیل شرایط نا مناسب جوی تاخیر داشت و یا لغو شد، خسارتی به شما تعلق نمی گیرد ولی شرکت موظف است پرواز شما را پس بگیرد و یا پرواز دیگری را جایگزین کند.
در 9 ماه اول سال 97، 6629 پرواز لغو شده و 802 پرواز تاخیر بیش از 4 ساعت داشته اند. احتمالا بسیاری از مسافرین از حقوق خود آگاه نبوده و نتوانسته اند حق خود را بگیرند.
اگر تمامی این مسافرین، حق خود را مطالبه می کرده اند، شرکت های هواپیمایی باید 84 میلیارد تومان خسارت به مسافران پرداخت می کردند.
برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.