قانون گذاری روی ارز های دیجیتال در ایران

بانک مرکزی در انتظار نظرات کارشناسی پیش از اجرای قوانین ارز های رمزپایه

بانک مرکزی ایران گفته که پیش از نهایی کردن پیش نویس قوانین ارز های رمزپایه، جویای نظرات کارشناسان در این باره می شود.

دیروز بانک مرکزی ایران متن پیش نویسی برای قانون گذاری روی ارز های رمزپایه منتشر کرد که در پی98 به آن پرداختیم. در کنفرانس بانکداری الکترونیک که از دیروز آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد، قرار است در این باره صحبت شود.

پیش از این که این پیش نویس هم ارائه شود، روزنامه الجزیره اعلام کرده بود که قانون گذاران قصد مسدود کردن جنبه هایی از ارز رمزپایه را دارند و هدفشان مسدود کردن پرداخت های ارز رمزپایه در کشور و جلوگیری از نگهداری مقادیر زیاد از این ارز هاست.

همکاران من در بانک مرکزی قوانین ارزی در سایت بانک منتشر کردند و این در حالی است که در طی دو روزی که کنفرانس برگزار می شود، دارندگان فناوری می توانند نظرات خود را در این باره بیان کنند؛ ما منتظر خواهیم ماند.

ما منتظر می مانیم که متخصصان و تکنسین ها در این باره اظهار نظر کنند.

avatar

عبدالناصر همتی

رئیس بانک مرکزی ایران

مسدود شدن ارز های رمزپایه، پیامد های قابل توجهی دارد چرا که کسب و کار های مختلف را مجبور می کند از معاملاتی به جز معاملات ریالی بپرهیزند.

همانطور که پیش از این هم گزارش آن را ارائه کردیم، چیزی به ارائه ارز دیجیتال ملی توسط بانک مرکزی برای مقابله با تحریم های ایالات متحده آمریکا و کاهش مشکلات ناشی از حذف بانک های ایرانی از سیستم مالی سوئیفت، نمانده است.

قانون گذاران در ایران اخیرا موضع سختگیرانه ای در برابر ارز های رمزپایه داشته اند؛ برای مثال چند وقت پیش هرگونه همکاری برای تبلیغ و رواج توکن جدید پیام رسان تلگرام را اقدام علیه امنیت ملی عنوان کردند.


امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments