تحلیل علت رالی صعودی ریپل

تحلیل تکنیکال ریپل | بررسی سطوح کلیدی، تارگت، نمودارها XRP

در روزهای اخیر، ریپل پس از ماه‌ها جریان بی روند، نشانه‌هایی از شکست صعودی را نشان داده است و سرمایه‌گذاران امیدوارند که ارزش این توکن بالاتر از مرز 0.60 دلار باشد.

در این راستا، چندین نقطه داده روی زنجیره نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ممکن است به دنبال تغییرات اخیر قیمت، افزایش احتمالی ریپل را پیش‌بینی کنند. در هفته گذشته تراکنش‌ نهنگ های ریپل را افزایش یافته است. 

  • بازار گاوی یا خرسی، تکلیف رالی ریپل چه میشود؟
  • چرا XRP ممکن است فرصت سرمایه گذاری بزرگ بعدی باشد؟ 

در این مقاله درمورد تحلیل ها و شاخص هایی صحبت میکنیم که برای قیمت ریپل روزهای امیدوارکننده ای را نشان میدهند.همراه با تغییرات اخیر قیمت و شاخص های تکنیکال، XRP پتانسیل قابل توجهی برای سود بیشتر نشان می دهد.

خرید و فروش پرفکت مانی

علت افزایش قیمت ریپل چیست؟

 سه دلیل اصلی برای افزایش قیمت ریپل وجود دارد شامل تحلیل های تکنیکال، خرید نهنگ ها و نزدیک شدن به حل و فصل دعوای حقوقی ریپل با SEC است. بازار ریپل در موقعیت خوبی برای افزایش قیمت از هم‌اکنون تا اکتبر قرار دارد، که ناشی از شکست احتمالی در نمودارها، فعالیت نهنگ‌ها و پایان دعوای حقوقی ریپل با SEC است. 

جفت ارز XRP/USD  در نهایت می‌تواند مقادیری نزدیک یا بالاتر از 1 دلار ببیند، سطحی که از سال 2021 به آن نرسیده است و نزدیک شدن به حل و فصل دعوای حقوقی ریپل با SEC این احتمال را افزایش میدهد . جفت ارز XRP/USD در نهایت می‌تواند مقادیری نزدیک یا بالاتر از 1 دلار را ببیند، که از سال 2021 به آن دست نیافته است. 

جالب توجه است که پس از افزایش بیش از 40 درصدی سطوح، گاوها خسته به نظر می‌رسند و زنگ خطر را برای افزایش قیمت ریپل افزایش می‌دهند. علاوه بر این، توکن در حال حاضر در مرحله بحرانی قرار دارد که می تواند باعث افزایش قابل توجهی شود یا در صورت عدم موفقیت در سطح حمایت، 12 درصد کاهش یابد.

اوج قیمت (ATH) جدید ریپل 

ریپل در نمودار هفتگی یک الگوی مثلث متقارن را نشان می دهد که از اوایل سال 2018 شکل گرفته است، که با خطوط روند همگرا که عملکرد قیمت را محدود می کند مشخص می شود.

این ارز دیجیتال در حال آزمایش مقاومت خط روند بالایی است و به دنبال یک شکست موفقیت‌آمیز است تا در ماه‌های آینده به سمت سطح مقاومت اصلی بعدی در حدود 1 دلار حرکت کند. با این حال، باید از بالای 0.86 دلار عبور کند و حدود 45٪ نسبت به قیمت های فعلی از نظر تاریخی این سطح به عنوان یک مانع مهم عمل کرده است، به ویژه در ژانویه تا مارس 2022 و ژوئیه 2023.

چارت تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USDT
چارت تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USDT

 سایر شاخص های فنی از این چشم انداز صعودی حمایت می کنند. به عنوان مثال، شاخص قدرت نسبی نمودار هفتگی (RSI) از سطح 50 بازگشته است که نشان دهنده افزایش شتاب خرید است. علاوه بر این، نمایه حجم معاملات یا Volume Profile نشان‌دهنده افزایش فعالیت معاملاتی است، که اغلب نشان دهنده حرکت پایدار و صعودی قیمت است.

افزایش خرید نهنگ های ریپل 

داده‌های آن چین از سنتیمنت نشان می‌دهد که اکثر گروه‌های نهنگ XRP در هفته‌های اخیر این توکن را خریداری کرده‌اند.

به عنوان مثال، عرضه XRP در اختیار ثروتمندترین گروه آن کسانی که بیش از 1 میلیارد توکن بومی دارند از 40.27 درصد در سال 2024 به 41.44 درصد افزایش یافته است. اخیراً، دیگر گروه‌های نهنگ نیز شتاب زیادی در خرید گرفته‌اند، یعنی آنهایی که بین 1 تا 10 میلیون XRP دارند.

نمودار تراکنش های نهنگ های ریپل
نمودار تراکنش های نهنگ های ریپل

 تجمع در میان این گروه‌های با ارزش، اغلب یک سیگنال صعودی است. سرمایه‌گذاران بزرگ معمولاً زمانی که قیمت‌های بالاتر را در آینده پیش‌بینی می‌کنند دارایی‌های خود را افزایش می‌دهند و در عین حال از نفوذ بازار خود برای ساده سازی روند رشد قیمت استفاده می‌کنند.

دعوای حقوقی ریپل و SEC

به نظر می رسد که نبرد حقوقی طولانی مدت بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به پایان خود نزدیک شده است.

در سال 2023، قاضی آنالیسا تورس حکم داد که ریپل یک توکن امنیتی نیست و این یک پیروزی جزئی برای ریپل است. با این حال، ریپل زمانی که به سرمایه گذاران نهادی فروخته می شود، همچنان یک اوراق بهادار در نظر گرفته می شود.

به طور قابل توجهی، جلسه اخیر بین ریپل و SEC به 25 جولای 2024 موکول شده است. انتظار می رود در این جلسه درباره تسویه حساب های احتمالی بحث شود.

تحلیلگران معتقدند که تسویه حساب مطلوب می تواند قیمت ریپل را افزایش دهد. علاوه بر این، احتمال تایید ETF های ریپل باید علاقه سرمایه گذاران و ارزش قیمت را در بازار کریپتو افزایش دهد.

شاخص های صعودی ریپل
شاخص های صعودی ریپل

با وجود این نشانه های خوش بینانه، برخی کارشناسان حقوقی همچنان محتاط هستند.

مارک فاگل، وکیل سابق SEC، نسبت به احتمال توافق ابراز تردید کرد و پیشنهاد کرد که پرونده ممکن است از طریق روند قانونی ادامه یابد. با این حال، برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل ریپل، خوشبین است که می تواند قبل از پایان تابستان 2024 به یک راه حل برسد.

هدف قیمت 8 دلاری ریپل

از سوی دیگر، تحلیل آرماندو پانتوجا، تحلیلگر، دیدگاه دیگری را اضافه می کند. قابل ذکر است که در یک پست توییتر در 21 ژوئیه، پانتوجا مشاهده کرد که سرمایه گذاران تقریباً 250 میلیون توکن ریپل از ابتدای ژوئن جمع آوری کرده اند.

در این راستا، این کارشناس خاطرنشان کرد که ریپل می تواند تا 8 دلار افزایش یابد در حالی که سرمایه گذاران را ترغیب می کند که به سطح مقاومت 0.70 تا 0.75 دلار توجه کنند. در واقع، بهبود ریپل باعث شد که معامله توکن در هفته گذشته بالاتر از سطح 0.60 دلار باشد.  این آلتکوین اخیراً برای بالاترین سود هفتگی خود در سال 2024، بیش از 40 درصد، خبرساز شد.

تارگت قیمت ریپل
تارگت قیمت ریپل

قابل توجه است که دستاوردهای اخیر با افزایش گمانه زنی ها در مورد پایان شکایت بین ریپل و کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) همزمان شده است. براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل اشاره کرد که نبرد حقوقی طولانی مدت شرکت می تواند در طی یک جلسه خصوصی با SEC در 25 جولای حل شود. در طول شکایت، گارلینگ هوس اظهار داشت که ریپل یک توکن امنیتی نیست و این کشمکش های کمیسیون بیهوده است.

دلایل ادامه رالی صعودی ریپل XRP 

علیرغم شرایط نزولی فعلی برای برخی آلت کوین ها در لیست ارزهای دیجیتال، ریپل همچنان صعودی باقی می‌ماند، با پتانسیل بازیابی سطوح از دست رفته و رسیدن به اوج‌های سالانه جدید.

قیمت ریپل در حال نزدیک شدن به یک شکست بحرانی است که با یک الگوی مثلث متقارن در نمودار هفتگی از اوایل سال 2018 مشخص شده است. این الگو خطوط روند همگرا و آزمایش مقاومت بالایی را نشان می دهد. برای هدف قرار دادن سطح اصلی بعدی در حدود 1 دلار، ریپل باید ابتدا بر سد 0.86 دلاری غلبه کند که در اوایل سال 2022 و اواسط سال 2023 قابل توجه بوده است.


🪙پیشی گرفتن ریپل در سوددهی نسبت به اتریوم و بیت کوین🪙


شاخص های فنی از این چشم انداز مثبت حمایت می کنند. شاخص قدرت نسبی هفتگی (RSI) از 50 بازگشته است، که شتاب خرید رو به رشد را نشان می‌دهد و فعالیت های معاملاتی نیز افزایش پیدا کرده اند.

راه اندازی ETF های ریپل

پس از حل و فصل شدن ماجرای شکایت، ریپل می تواند معاملات فیوچرز خود را در صرافی های بزرگ مانند کوین بیس فهرست کند. این توسعه نقدینگی و دید ریپل را افزایش می دهد و آن را برای سرمایه گذاران نهادی جذاب تر می کند. بازار فیوچز تنظیم‌شده همچنین می‌تواند راه را برای لانچ شدن ای تی اف های ریپل هموار کند و یک وسیله سرمایه‌گذاری جدید و تنظیم‌شده برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و نهادی ارائه دهد.

استیبل کوین ریپل
استیبل کوین ریپل

چشم انداز یک IPO ریپل

پیشنهاد عمومی اولیه ریپل (IPO) یکی دیگر از تغییرات بالقوه بازی است. در حالی که شرایط نظارتی فعلی یک IPO را غیر عملی می کند، تغییر در محیط نظارتی، احتمالاً تحت تأثیر یک دولت مطلوب، می تواند این امر را به واقعیت تبدیل کند. براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل به این احتمال اشاره کرده است که می تواند استراتژی و ارزش شرکت را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

پیشنهاد مدیر ریپل درمورد IPO
پیشنهاد مدیر ریپل درمورد IPO

احساسات سرمایه گذاران ریپل

علیرغم شک و تردیدهای قبلی، سرمایه گذاران و تحلیلگران اکنون به ماهیت بیش از حد فروش ریپل به دنبال تاخیر در تسویه حساب ریپل-SEC اذعان دارند. این احساس توسط اعضای جامعه صعودی که افزایش قابل توجه قیمت را پیش‌بینی می‌کنند تکرار می‌شود. اگرچه تجزیه و تحلیل انتظارات را خنثی می کند، که هدف متوسط ​​تری را نزدیک به 1 دلار نشان می دهد، احساسات کلی بازار همچنان مثبت است.

احساسات صعودی سرمایه گذاران ریپل
احساسات صعودی سرمایه گذاران ریپل

روندهای فعلی بازار ریپل

قیمت ریپل اخیراً علائم مثبتی را نشان داده است و از سطح مقاومت 0.5880 دلار عبور کرده و بالای 0.600 دلار معامله می شود. قیمت اکنون به راحتی بالاتر از میانگین متحرک ساده 100 ساعته است که نشان دهنده یک روند صعودی قوی است. یک خط روند صعودی کلیدی شکل گرفته است که سطح حمایت 0.600 دلار را در نمودار ساعتی جفت ارز XRP/USD ارائه می کند.

نمودار جفت ارز XRP-USDT
نمودار جفت ارز XRP-USDT

سطوح مقاومت ریپل 

برای اینکه ریپل به مسیر صعودی خود ادامه دهد، باید سطح مقاومت 0.6240 دلاری را کنار بزند. مقاومت های اصلی بعدی در 0.6350 دلار و 0.6550 دلار هستند که در صورت تداوم حرکت، احتمال صعود به سطح 0.700 دلار وجود دارد.

3 ماه اخر 2024 برای ریپل صعودی است
3 ماه اخر 2024 برای ریپل صعودی است

سطوح حمایت ریپل

در صورت نزول، حمایت اولیه در حدود سطح 0.600 دلار است و با نزدیکی 0.5920 دلار دنبال می شود. شکستن زیر این سطوح می تواند منجر به آزمایش مجدد سطح حمایت 0.5450 دلار در کوتاه مدت شود.

پیش بینی الگوهای تاریخی ریپل
پیش بینی الگوهای تاریخی ریپل

شاخص های تکنیکال ریپل

  •  MACD ساعتی: افزایش سرعت در منطقه صعودی.
  •  RSI ساعتی: بالاتر از سطح 50، نشان دهنده حرکت صعودی است.
  •  سطوح حمایت اصلی: 0.6000 دلار و 0.5920 دلار.
  •  سطوح مقاومت اصلی: 0.6240 دلار و 0.6350 دلار.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments