افزایش قیمت ریپل در بول ران

تاثیرات رالی گاوی روی افزایش قیمت ریپل، آیا XRP به 1 دلار میرسد؟

پس از یک هفته صعودی، قیمت XRP با مقاومت مواجه شد و عقب نشینی کرد در حالی که قیمت بیت کوین، از سوی دیگر، در آستانه شکستن به یک ATH جدید است.

  •  وکیل ریپل می گوید: این پرونده ممکن است تا پایان ژوئیه 2024 پایان یابد.
  •  جلسات ریپل و Sec در تاریخ 25 جولای برگزار خواهد شد.
  •  میانگین کارمزد تراکنش بیت کوین به کمترین میزان خود در 6 ماه گذشته رسیده است.

تحلیل تکنیکال ریپل 

ریپل

قیمت ریپل کمتر از 12 ساعت پس از اعلام انصراف بایدن از انتخابات 2024، 4.5 درصد افزایش یافت. با این حال، این خبر باعث کاهش جزیی قیمت بیت کوین شد. جفت ارز XRP/BTC در روز یکشنبه 0.79 درصد کاهش یافت، اما در روز دوشنبه 2.74 درصد افزایش یافت. در همین حال، جلسه خصوصی ریپل و sec که برای 18 جولای برنامه ریزی شده بود، اکنون در 25 جولای، مصادف با شروع کنفرانس بیت کوین 2024 برگزار می شود. فعالان بازار حدس میزنند که ممکن است این تغییر در زمان جلسه باعث بهتر شدن اوضاع و رسیدن به راه حل جدیدی شود.

نمودار تکنیکال جفت ارز BTC/XRP
نمودار تکنیکال جفت ارز BTC/XRP

ریپل همچنان به افزایش قیمت ادامه میدهد!

نمودار قیمت جفت ارز XRP/BTC از ژانویه کاهش یافته است. با این حال، دارایی در ماه ژوئن به پایین ترین سطح خود رسید که پس از بهبود عمومی بازار افزایش یافت. روند صعودی کوتاه مدت اخیر نشان دهنده یک معکوس قیمت است زیرا قیمت ریپل از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) بالاتر رفته است.

تحلیل ریپل نشان می دهد که این دارایی در منطقه حمایتی در حدود 0.0000665 است و یک شکست کمتر از این می تواند احساسات غیر صعودی را برای این جفت ارز را تقویت کند. افزایش اخیر قیمت ریپل در برابر قیمت بیت کوین در SMA 200 روزه (0.0000971 BTC) قبل از بهبود مجدد، با مقاومت رو به رو شد. مقاومت بیشتر نیز در اطراف قیمت فعلی (0.0000882 BTC) وجود دارد.

میزان خرید و فروش بیت کوین
میزان خرید و فروش بیت کوین

نمودار جفت ارز XRP/USD نیز گرایش‌های صعودی را نسبت به روند دارایی بالاتر از SMA 50 روزه و 200 روزه نشان می‌دهد. قیمت ریپل به منطقه مقاومت در حدود 0.65 دلار می رسد و شکستن بالاتر از آن می تواند آن را به 0.75 دلار و سپس به 0.93 دلار برساند.

علت افزایش قیمت بیت کوین و ریپل چیست؟

افزایش اخیر قیمت با افزایش حجم معاملات همراه شد که نشان دهنده علاقه خرید قوی است. با این حال، حجم در طول تجمیع اخیر اندکی کاهش یافته است که نشان دهنده نیاز به فشار خرید بیشتر برای عبور از SMA 200 روزه است.

قیمت جفت ارز BTC/USD در حال افزایش است و هدف آن 72000 دلار است، زیرا داده ها نشان می دهد که میانگین کارمزد تراکنش در زنجیره به پایین ترین حد خود در شش ماه گذشته رسیده است.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین با روندی بالاتر از SMA 50 روزه و 200 روزه، حرکت صعودی قوی را در بازار کریپتو نشان می‌دهد زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) به منطقه بیش خرید (OB) نزدیک‌تر می‌شود.

هفته پیش رو پر از رویدادهایی است که ممکن است منجر به نوسان قیمت شود.

  •  23 ژوئیه : ETF های نقطه ای اتریوم شروع به معامله می کنند که حجم زیادی را به خود اختصاص داده و احساسات صعودی را در بازار عمومی ایجاد می کند.
  •  25 تا 27 جولای: کنفرانس بیت کوین 2024 در 25 جولای در نشویل آغاز می شود. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در آخرین روز در این نشست سخنرانی خواهد کرد.
  •  25 ژوئیه: جلسه خصوصی ریپل و Sec در این روز برگزار می شود. وکیل XRP می گوید: این پرونده ممکن است تا پایان ژوئیه 2024 پایان یابد.
  •  25 جولای: تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) اعلام خواهد شد که وضعیت اقتصاد ایالات متحده را نشان می دهد. داده های قبلی 1.4 درصد بود و تحلیلگران انتظار دارند که 1.9 درصد (رشد اقتصادی) باشد.

انتظار می‌رود این هفته، این رویدادها باعث شروع بول ران کریپتو را در سال‌های 2024-2025 آغاز کنند.

جمع بندی

جفت ارز XRP/BTC وارد دوره عدم اطمینان می شود زیرا مهلت پرونده ریپل و Sec  تا 25 ژوئیه تمدید می شود. این تاخیر همزمان با کاهش فشار نزولی بر بیت کوین است و یک پویایی بازار جذاب ایجاد می کند. شکست واضح بالای 0.0000971 BTC ممکن است روند صعودی بلند مدت را تایید کند. نتیجه مراحل قانونی و رفتار بازار بیت کوین در شکل دادن به نسبت XRP/BTC در هفته های آینده بسیار مهم است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments