پامپ ریپل

تحلیل تکنیکال XRP : پامپ باور نکردنی قیمت ریپل در بازار کریپتو (27 تیر 1403)

در میان جریان‌های مثبت مداوم به سمت ETF‌های بیت‌کوین، قیمت دارایی پایه به بهبودی خود ادامه می‌دهد و برای اولین بار در حدود یک ماه قبل از امروز به 66000 دلار رسید.
قیمت ریپل در دو روز گذشته به طور مداوم در حال افزایش بوده است و باعث خوشحالی سرمایه گذاران ریپل شده است. اکنون به نظر می رسد روند نزولی که در 12 مارس برای ریپل آغاز شده بود ممکن است به پایان برسد. در دو روز گذشته، قیمت ریپل 48٪ افزایش یافته است.

افزایش قیمت ریپل در جریان سبز بازار

ریپل در چند روز گذشته در حال افت بوده است و قیمت آن در مقیاس هفتگی بیش از 40 درصد افزایش یافته است. در 24 ساعت گذشته تقریباً 14 درصد افزایش یافته است و برای اولین بار در بیش از سه ماه گذشته از مرز 0.61 دلار عبور کرده است. ارزش بازار دارایی از 34 میلیارد دلار فراتر رفت، سطحی که آخرین بار در ابتدای آوریل مشاهده شده بود. بنابراین، ریپل با تغییر لیدو استیک اتر (STETH) و تتر(USDC) به ششمین ارز دیجیتال بزرگ تبدیل شد. رتبه پنجم متعلق به سولانا(SOL) است که ارزش بازار آن در حال حاضر تقریباً 75 میلیارد دلار است.

وضعیت امروز بازار کریپتو
وضعیت امروز بازار کریپتو

افزایش قیمت ریپل همزمان با رشد گسترده تر بازار دارایی های دیجیتال و احیای مجدد برخی از شاخص های مهم بخشی از اکوسیستم ریپل است. برخی از نمونه ها تعداد کل تراکنش های انجام شده و میانگین تعداد تراکنش ها در هر دفتر است که هر دو به بالاترین سطح شش ماهه رسیده اند.

این افزایش قیمت را می‌توان به افزایش انتظارات مبنی بر اینکه دعوای حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ممکن است در چند ماه آینده رسماً پایان یابد، نسبت داد. فرد ریسپولی، وکیل آمریکایی، حدس می‌زند که توافق می‌تواند در اوایل این ماه اتفاق بیفتد، در حالی که جرمی هوگان فکر می‌کند که این اختلاف احتمال بیشتری دارد تا قبل از پایان تابستان به پایان برسد.

شانس یک رالی صعودی تر برایXRP 

یک سرمایه گذار ارز دیجیتال، در توییتر با تقریباً 350,000 فالوور ادعا کرد که ریپل در سال گذشته یک کانال خوب در مقاومت ایجاد کرده است و پیش‌بینی صعود احتمالی آن تا 1 دلار است.

یک تحلیلگر دیگر به نوبه خود صعود ریپل به بالای 0.75 دلار را در صورتی که قیمت از مرز 0.65 دلار فراتر رفت، پیش بینی کرد. 

نمودار قیمت 7 روزه ریپل
نمودار قیمت 7 روزه ریپل

کریپتو مایکل و آرماندو پانتوجا تحلیلگران ارزهای دیجیتال بسیار دیدگاه صعودی داشتند و استدلال کردند که ریپل پس از شکستن بالاتر از سطح مقاومت اصلی 0.56 دلار می تواند به “یکی از بزرگترین پامپ های سال” تبدیل شود. قیمت تنها چند ساعت پس از پیش بینی از سطح پیش بینی شده فراتر رفت.

افزایش قیمت XRP

ریپل تحت حمایت ریپل لبز بین 5 ژوئیه و 17 جولای بیش از 50 درصد افزایش یافته است. این آلتکوین با سرمایه بزرگ، با ارزش کاملاً کاهش یافته حدود 60 میلیارد دلار و میانگین حجم معاملات روزانه حدود 3.3 میلیارد دلار، در آستانه صعود به بالاترین حد خود قرار دارد. از منظر تکنیکال، قیمت XRP به کاهش مقاومت هفتگی لگاریتمی پس از پامپ اخیر نزدیک شد. به گفته یک تحلیلگر محبوب رمزارز، کاپیتان فایبیک، اگر حرکت صعودی در هفته های آینده ادامه یابد، قیمت ریپل حداقل 330 درصد افزایش خواهد یافت.

توییت کپتین فایبیک درمورد پامپ ریپل
توییت کپتین فایبیک درمورد پامپ ریپل

الگوهای تاریخی برای ریپل

در دسامبر 2020، SEC شکایتی علیه ریپل لبز تنظیم کرد. در 13 جولای سال گذشته، زمانی که دادگاه حکم داد که ریپل نقض امنیتی انجام نداده است، ریپل یک پیروزی قابل توجه به دست آورد. داده های تاریخی نشان می دهد که پس از این حکم، توکن XRP 100٪ افزایش یافت. همچنین در سالگرد این حکم، این سکه مجدداً با افزایش 48 درصدی مواجه شده است.

نمودار جفت ارز USDT/XRP
نمودار جفت ارز USDT/XRP

تحلیل تکنیکال و احساسات مثبت برای ریپل

شاخص‌های فنی نیز تمایل صعودی را برای XRP نشان می‌دهند. نشانگر MACD نشان می دهد که خط MACD از خط سیگنال در 0.01284 عبور می کند، در حالی که خط سیگنال در 0.00281 است. اگر این پیش‌بینی درست شود، به زودی روند صعودی ریپل را نشان می‌دهد.

نمودار روزانه جفت ارز USDT/XRP

تحلیلهای نمودار نشان می دهد که آخرین حمایت ریپل در منطقه 0.54900 – 0.55800 دلار است، با مقاومت اصلی 0.65 دلار. اگر XRP از این مقاومت عبور کند، می تواند به صعود خود به سمت 1 دلار ادامه دهد.

چارت تکنیکال جفت ارز USDT/XRP
چارت تکنیکال جفت ارز USDT/XRP

یک نکته مهم در اینجا این است که نمودار هفتگی نشان می دهد که اگر XRP در چند روز آینده از 0.65 دلار عبور کند، به روند صعودی باز می گردد و از خط روند هفتگی حمایت می کند.

ریپل یک دارایی سودآور در طول سال گذشته بوده است. از پایین ترین نقطه خود در طول روند نزولی در 0.122 دلار (13 مارس 2020)، 377.56٪ افزایش یافته است. با این حال، هنوز 82.28٪ پایین تر از قیمت بالای تاریخ خود یعنی 3.29 دلار (4 ژانویه 2018) است.

قیمت های تاریخی ریپل
قیمت های تاریخی ریپل

پلتفرم اطلاعاتی سنتیمنت توییتی را به اشتراک گذاشت که منطقه تجمع نهنگ‌های XRP را نشان می‌دهد و بیان می‌کند که نهنگ‌ها از این افزایش قیمت حمایت می‌کنند.

تحلیل سنتیمنت درمورد افزایش قیمت XRP
تحلیل سنتیمنت درمورد افزایش قیمت XRP

جمع بندی

در حال حاضر، همه شاخص‌ها از نمودارها و داده‌های زنجیره‌ای از افزایش قیمت XRP پشتیبانی می‌کنند، اما جامعه ارز دیجیتال منتظر پیروزی ریپل در پرونده SEC است. کارشناسان معتقدند زمانی که ریپل بر این دعوا غلبه کند، هیچ چیز نمی تواند مانع رسیدن آن به 10 دلار شود. علاوه بر این، بسیاری از موسسات ممکن است شروع به پذیرش ریپل کنند، و پس از ETF سولانا، می‌توانیم شاهد یک ETF ریپل نیز باشیم.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4.3 3 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments