علت سقوط آلت کوین ها

تحلیل تکنیکال بازار آلت کوین ها | سقوط ادامه دارد؟

🔺ارزش بازار آلت کوین به دلیل ضعف بازار و عدم اطمینان ETF اتریوم 2.4 درصد کاهش می یابد.

 🔺انتشار آتی CPI و جلسه FOMC باعث اصلاحات فعلی بازار می شود.

 🔺کاهش بالقوه نرخ بهره فدرال رزرو و تایید ETF اتریوم می تواند بازار آلت کوین را تقویت کند.

هنگامی که قیمت بیت کوین تمایل به کاهش دارد، از ارزش قیمت سایر آلت کوین ها نیز کاسته میشود. در حال حاضر، ارزش بازار بیت کوین 1.33 تریلیون دلار است که 55.62 درصد از ارزش کل بازار را تشکیل می دهد.

این افزایش تسلط بیت کوین، سرمایه گذاران را به سمت بیت کوین به عنوان یک پناهگاه امن در میان شرایط نوسان بازار می کشاند و باعث سقوط آلت کوین ها می شود.

خرید و فروش تتر پی98

علت سقوط آلت کوین ها

در هفته گذشته، بازار آلتکوین به طور قابل توجهی اصلاح شده است و ارزش بازار خود را با 2.4 درصد کاهش به 254.943 میلیارد دلار رسانده است. این کاهش به دلیل ضعف کلی بازار و عدم اطمینان پیرامون راه‌اندازی ETF اتریوم است و بسیاری متعجب هستند که چرا آلت‌کوین‌ها به طور قابل توجهی سقوط می‌کنند.

نمودار ارزش قیمت آلت کوین ها
نمودار ارزش قیمت آلت کوین ها

از نظر تاریخی، بازارهای کریپتو در انتظار چنین رویدادهایی حرکت نزولی داشته اند. به عنوان مثال، اظهارات گذشته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اغلب به اصلاحات قابل توجهی در بازارهای کریپتو منجر شده است.

محرک اصلی اصلاح بازار فعلی، انتشار آتی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و نشست فدرال رزرو است که برای روز چهارشنبه برنامه ریزی شده است.

برترین ارزها با بازدهی بالا
برترین ارزها با بازدهی بالا

دو جلسه قبلی FOMC منجر به کاهش بیش از 10 درصدی بیت کوین در هفته قبل از رویدادها شد و آلت کوین ها مانند ماه مارس حتی بیش از 20 درصد سقوط کردند.

تاثیر سهام گیم استاپ

عکس کوین گیم استاپ

یک رویداد کلیدی که بازار را تحت تاثیر قرار داد، حماسه رورینگ کیتی یا همان سهام گیم استاپ بود که قیمت آلتکوین ها را پایین آورد. اصلاح در گیم استاپ از جمعه گذشته منجر به اصلاح بازار گسترده‌تر شد و برخی آلت‌کوین‌ها بیش از 20 درصد کاهش یافتند.

نمودار سهام گیم استاپ
نمودار سهام گیم استاپ

علاوه بر این، قدرت دلار آمریکا و سیاست پولی سخت گیری یا انقباض کمی (QT) بیشتر باعث تضعیف رشد آلت کوین شده و منجر به ادامه روند نزولی می شود.

با وجود احساسات منفی فعلی، نشانه هایی از بازگشت احتمالی وجود دارد. از نظر تاریخی، پس از جلسات فدرال رزرو (FOMC) برخی آلت کوین ها در لیست ارزهای دیجیتال به سرعت رالی بازگشتی طی کرده اند. اتریوم پس از این جلسات حدود 20 درصد افزایش داشته است و بیت کوین از آخرین جلسه فدرال رزرو بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

پیش بینی رالی بعدی بازار آلتکوین ها 

سرمایه گذاران از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارند زیرا بدهی فزاینده دولت ایالات متحده و داده های اقتصادی ضعیف تر حکایت از کاهش احتمالی نرخ بهره دارد.

سناتور الیزابت وارن و همکارانش نامه ای به جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نوشتند و خواستار کاهش نرخ بهره شدند تا بار مالی بر دوش آمریکایی های شاغل که با هزینه های بالای مسکن و بیمه مواجه هستند، کاهش یابد.

نرخ بیکاری در حال افزایش است و بانک مرکزی اروپا (ECB) قبلاً کاهش نرخ ها را آغاز کرده است. این عوامل نشان می دهد که FED ممکن است در نهایت نرخ های خود را کاهش دهد تا از رکود بازار جلوگیری کند.

منبع: کوین پدیا

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments