الت سیزن

تحلیل روندهای تاریخی بازار | آیا آلت سیزن 2024 نزدیک است؟

اگرچه سقوط اخیر قیمت بیت کوین، باعث افت ارزش 30 تا 70 درصدی چند آلتکوین شده است ولی به نظر میرسد هنوز هم امید هست.هاوینگ اخیر بیت کوین در ماه آوریل دقیقا همان چیزی است که بازار آلتکوین به آن نیاز دارد تا بهبود یابد و فراتر از بالاترین سطح خود حرکت کند.

خرید و فروش پرفکت مانی

تاثیر هاوینگ بیت کوین روی آلت سیزن

بیت کوین معمولاً هر چهار سال یک بار نصف می شود و این رویداد بزرگ پاداش بلاک را برای ماینرها به نصف کاهش می دهد. این کاهش عرضه معمولا باعث افزایش قیمت نه تنها برای بیت کوین بلکه برای بازار آلت کوین نیز شده است.

وایز ادوایس، تحلیلگر کریپتو، توضیح می دهد که پس از هاوینگ بیت کوین، پتانسیل قابل توجهی برای افزایش آلت کوین ها وجود دارد. این تحلیلگر به ویژه اعلام کرد:

من می دانم که فصل آلت کوین چه زمانی اتفاق می افتد و  همه چیز به هاوینگ بیت کوین بستگی دارد،درست مشابه روندهای تاریخی سال 2017،  وقتی هاوینگ اتفاق می افتد، بعد از 1 تا 1.5 سال، بیت کوین ATH یا اوج  جدید ثبت میکند واتریوم و دیگر آلت کوین ها را تحت تاثیر قرار میدهد.

از لحاظ تاریخی، این دوره هاوینگ شاهد انفجار قیمت آلتکوین ها بوده است که به دلیل نگرانی های سرمایه گذاران بیت کوین پس از این رویداد، قیمت آنها را بالاتر می برد.

بررسی روندهای تاریخی 2013-2017 آلت سیزن
بررسی روندهای تاریخی 2013-2017 آلت سیزن

به عنوان مثال، در هاوینگ قبلی بیت کوین در 9 نوامبر 2021، آلتکوین های پیشرو، از جمله: اتریوم(ETH) و سولانا(SOL)، پلکادات (DOT)، آوالانچ(AVAX) همگی رکورد جدیدی را ثبت کردند.

اتریوم در 10 نوامبر به 4800 دلار رسید، سولانا نیز با اوج جدید خود در 250 دلار 5 روز قبل، همانطور که توسط وایز ادوایز فاش شد، در بازار عملکرد خوبی نشان داد، در حالی که اوج قیمت برای پلکادات در 55 دلار در چهارمین روز آن ماه اتفاق افتاد، و اوج قیمت آوالانچ در 144 دلار بعدا در بیست و یکم اتفاق افتاد.

تاثیر فصل پس از هاوینگ روی آلت سیزن

همانطور که پست وایز ادوایز نشان می‌دهد، چنین الگوهایی بر یک موضوع تکراری تأکید می‌کنند: پس از هاوینگ، جریان پول از بیت‌کوین به آلت‌کوین‌ها سرازیر می‌شود و به طور قابل‌توجهی موقعیت آن‌ها را در بازار افزایش می‌دهد.

این تحلیلگر توضیح داد:

هر چه بیشتر بخرند قیمت بالاتر می رود. و باعث کسب سود برای سرمایه گذاران آلت کوین می شود. بخشی از آن را می فروشند و به اتریوم و توکن های دیگر می فرستند. ارزش بازار این محصولات بسیار پایین‌تر است، بنابراین حتی ورودی ۱۰۰ میلیون دلاری نیز می‌تواند تغییر بزرگی ایجاد کند.

(یک ماه قبل از ATH، بیت‌کوین MC ۲.۵ برابر بزرگ‌تر از اتریوم بود.) به همین دلیل است که اوج تاریخی قیمت سولانا و پولکادات ۴ تا ۵ روز بود. پس از این آلت کوین های اصلی سرمایه گذاران سراغ آلت کوین هایی با قیمت پایین تر می روند و این آلت کوین ها با پتانسیلی که دارند حتی بیشتر رشد میکنند. هرچه یک آلت کوین ثابت شده و با پتانسیل قیمت کمتری داشته باشد رشد بیشتری خواهد داشت.

مراحل شروع شدن آلت سیزن 2024
مراحل شروع شدن آلت سیزن 2024

تسلط بیت کوین و تاثیر آن روی آلت سیزن

قابل ذکر است، این تغییر اغلب به شاخص تسلط بیت کوین ربط دارد. معیاری که ارزش بازار بیت کوین را نسبت به کل بازار کل ارزهای دیجیتال اندازه گیری می کند. همانطور که پس ازهاوینگ مشاهده شد، کاهش این شاخص نشان دهنده علاقه روزافزون به آلت کوین ها است.

نشانه های نزدیک شدن به آلت سیزن و چرخش بازار
نشانه های نزدیک شدن به آلت سیزن و چرخش بازار

تسلط بیت کوین اکنون به 54.60 درصد رسیده است، یک کاهش جزئی از بالای 55 درصد. طبق گفته تریدینگ ویو در اوایل این ماه. قابل ذکر است، این واقعیت که این شاخص همچنان تا حدودی بالا است، زیرا هنوز بالای 50٪ است، نشان می دهد که بازار همچنان از بیت کوین حمایت می کند.

با این حال، کاهش اخیر می تواند نشانه های اولیه یک فصل آلتکوین در حال ظهور باشد. تحلیلگران به نکته مشابهی اشاره می‌کنند و شرایط کنونی بازار را با شرایط اواخر سال 2020 مرتبط می‌کنند که ارزهای کم قیمت تر و دارایی‌های پرریسک‌تر رونق گرفتند و به سمت یک فصل قریب الوقوع آلتکوین اشاره می‌کنند.

منبع: تریدینگ ویو

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments