علت سقوط قیمت اتریوم

دلیل کاهش قیمت امروز اتریوم چیست؟

اتریوم (ETH) با وجود راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ای تی اف هایش، که دارایی‌های 10.2 میلیارد دلاری را جذب کرد و ورودی خالص 107 میلیون دلاری را شاهد بود، امروز، چهارشنبه 1.8 درصد کاهش یافت. دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار با مشکل مواجه است و به زیر سطوح حمایت مهم رسیده است. این سوال پیش می‌آید: آیا اتریوم آماده است تا سطح حمایت 3000 دلار را تا پایان ماه جولای مجدداً آزمایش کند؟

خرید و فروش پرفکت مانی

از نظر تاریخی اتریوم ابتدا سقوط و سپس صعود میکند!

طبق تحقیقات انجام شده، هیجان اولیه پیرامون راه‌اندازی ETF اتریوم از بین رفته است و منجر به آنچه از نظر تاریخی به سناریوی «فروش اخبار» تبدیل شده است. این روند در طی رویدادهای مشابه در دسامبر 2017، آوریل 2021، اکتبر 2021، ژانویه 2024 و اکنون ژوئیه 2024 مشاهده شده است. این الگو اغلب نشان می دهد که پس از هایپ یا همان هیجان لانچ شدن ETF، اصلاح قیمت بازار کریپتو شروع میشود.

نمودار تکنیکال روزانه اتریوم
نمودار تکنیکال روزانه قیمت اتریوم

چه چیزی باعث فشار فروش اتریوم می شود؟

این گزارش همچنین زمان‌بندی اشتباه راه‌اندازی ETF را نشان می‌دهد که همزمان با توزیع بیت‌کوین از مت گاکس (MtGox) بود. افزایش فشار فروش به بازار ارزهای دیجیتال، به علاوه، فصل درآمدهای فناوری ایالات متحده با فروش قابل توجهی از سوی شرکت هایی مانند آلفابت و تسلا ضعیف آغاز شده است. با توجه به اینکه 40 درصد از ارزش بازار هفته آینده گزارش می شود، چشم انداز محافظه کارانه به دلیل کاهش هزینه های مصرف کننده می تواند بر بازار تاثیر بیشتری بگذارد.

نمودار معاملات اتریوم و فشار خرید و فروش
نمودار معاملات اتریوم و فشار خرید و فروش

علاوه بر این، اتریوم در شرایط فعلی بازار آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد. اصول اساسی آن، از جمله رشد کاربران جدید و درآمد، راکد شده است. قبل از لانچ ETF اتریوم به‌عنوان الت کوینی که بیش از حد خرید میشود مشخص میشد و نشان می‌داد که برای ترید کوتاه مدت مناسب است.دیدگاهی که باعث کاهش چند درصدی در سطح حمایت اتریوم شد.

مدت زمان کاهش قیمت اتریوم و لیکویید شدن ETH

از روز چهارشنبه، اتریوم حدود 3,176.97 دلار معامله می شود که 7.84% درصد در روز گذشته کاهش یافته است. داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد 14.15 میلیون دلار در نمودار لیکویید شدن 24 ساعته، با احساسات نزولی حاکم است، همانطور که توسط پوزیشن های لانگ و شورت نسبت به 0.91 کاهش یافته است.

جفت ارز ETH/USDT و نمودار لیکوییدیشن اتریوم
جفت ارز ETH/USDT و نمودار لیکوییدیشن اتریوم

مشابه رفتار بیت‌کوین پس از راه‌اندازی، اتریوم ممکن است قبل از بازگشت احتمالی، کاهش مختصری را تجربه کند. در حال حاضر، سطح RSI در زیر خط وسط قرار دارد و نشان می دهد که خرس ها در کنترل روند فعلی مزیت دارند. شاخص های تکنیکال پیش از افزایش مقاومت به 3731 دلار، کاهش احتمالی به سمت سطح حمایت 3203 دلار را نشان می دهند.

اتریوم لبه پرتگاه است! احتمال کاهش تا مرز 3 هزار دلار

اتریوم ممکن است مقاومت 3400 دلاری را آزمایش کند، در صورتی که بازار دوباره شتاب بگیرد و احتمالاً در هفته های آتی اتریوم هدف قیمت 3730 دلار را هدف قرار دهد. برعکس، اگر روند نزولی ادامه یابد، اتریوم می‌تواند در این ماه به سطح حمایت حیاتی خود یعنی 3000 دلار سقوط کند.

منبع: کوین پدیا

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments