سقوط قیمت بیت کوین

دلیل سقوط قیمت بیت کوین امروز چیست؟

قیمت بیت کوین امروز به دلیل عوامل متعددی به زیر 64 هزار دلار کاهش یافته است. از این دلایل می توان به کاپیتالاسیون ماینرها و کاهش ورودی ETF ها اشاره کنیم.

قیمت بیت کوین امروز کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است و سرمایه گذاران رویکرد محتاطانه ای را در بازار پر نوسان انتخاب کرده اند. جامعه کریپتو به دنبال درک دلایل کاهش اخیر قیمت بیت کوین است و در این مقاله به بررسی این عوامل میپردازیم.

خرید و فروش پرفکت مانی

دلایل کاهش قیمت بیت کوین

 بیت کوین

رکود اخیر در بازار کریپتوکارنسی قابل‌توجه بوده است، به‌طوری‌که ارزش کل بازار با اصلاح قابل‌توجه 1.77 درصد یا تقریباً 50 میلیارد دلار در 24 ساعت گذشته، ارزش کل را به 2.36 تریلیون دلار رساند. بیت کوین، پیشتاز بازار کریپتو از این فشار نزولی در امان نمانده است. 

قیمت بیت کوین 1.34 درصد کاهش یافت و در 63896.09 دلار به پایین ترین حد 24 ساعته معامله شد. این اقدام قیمت در میان حجم معاملات قابل توجه 30.784 میلیارد دلار رخ داده است که نشان دهنده فعالیت و علاقه قابل توجه بازار با وجود روند نزولی است. تحلیلگران بازار و کارشناسان چندین عامل کلیدی را در کاهش اخیر قیمت بیت کوین شناسایی کرده اند.

هیت مپ لیکوییدیشن BTC/USDT
چارت لیکوییدیشن BTC/USDT

کاهش قابل توجه جریان بیت کوین ETF، با کاهش جریان ورودی از 422 میلیون دلار به 53 میلیون دلار، نگرانی هایی در مورد ورود احتمالی بخش کوچکی از بیت کوین Gox به بازار ایجاد شده است که می تواند فشار فروش و تمرکز رو به رشد را افزایش دهد. اتریوم به دلیل راه اندازی ETF پیش بینی شده خود، توجه و سرمایه را از بیت کوین منحرف کرده است و باعث عملکرد ضعیف اخیر آن شده است.

جریان ETF بیت کوین

پویایی اخیر جریان‌های نقدی ETF بیت‌کوین نقش مهمی در شکل‌دهی احساسات بازار و عملکرد قیمت ایفا کرده است. پیش از این، بازار ارزهای رمزپایه با علاقه نهادی قوی تقویت شده بود، همانطور که با عملکرد چشمگیر 11 صندوق ETF که جریان خالص مجموعی 422.5 میلیون دلار را ثبت کرده بودند.

جریان هفتگی ETF های بیت کوین
جریان هفتگی ETF های بیت کوین

بر اساس داده‌ها این رقم بالاترین آمار یک روزه از 5 ژوئن را نشان می‌دهد و یک دوره هفت روزه برد را افزایش می‌دهد. با این حال، چشم انداز در روزهای اخیر به طرز چشمگیری تغییر کرده است. آخرین داده‌ها کاهش قابل توجهی در این جریان‌های ورودی را نشان می‌دهد، به طوری که جریان ETF بیت کوین به ۵۳ میلیون دلار کاهش یافته است.

انحلال و لیکویید شدن بیت کوین

پویایی مداوم لیکویید شدن پوزیشن های لانگ (خرید) و شورت (فروش) در چشم انداز آینده بیت کوین نگرش های ارزشمندی را در مورد احساسات تریدرها و جهت گیری بازار ارائه می دهد. در آخرین دوره گزارش، داده ها عدم تعادل قابل توجهی را بین این پوزیشن ها نشان میدهد، به طوری که پوزیشن های لانگ به طور قابل توجهی از پوزیشن های شورت یا فروش پیشی گرفته است.

طبق داده های بدست آمده، در 24 ساعت گذشته میزان لیکویید شدن بیت کوین به 27.75 میلیون دلار رسیده است، در حالی که نقدینگی کوتاه مدت 15.82 میلیون دلار است. این اختلاف نزدیک به 12 میلیون دلار به وضوح نشان دهنده یک سوگیری نسبت به احساسات نزولی در محیط فعلی بازار است.

چارت انحلال بیت کوین

غلبه بر لیکویید شدن های طولانی نشان می دهد که بسیاری از سرمایه گذارانی که خود را برای افزایش بیشتر قیمت ها آماده کرده بودند، به دلیل رسیدن به سطوح توقف ضرر یا معاملات مارجین ضرر کردند.

کاپیتولاسیون ماینر ها

مفهوم کاپیتولاسیون ماینر نقش مهمی در پویایی بازار بیت کوین ایفا می کند، به ویژه در رابطه با رویداد هاوینگ. از لحاظ تاریخی، پایان دوره های تسلیم شدن ماینرها پس از هاوینگ بیت کوین، پیش درآمدی برای افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین بوده است.

چارت ماین و استخراج بیت کوین
چارت ماین و استخراج بیت کوین

با این حال، در چرخه فعلی بازار، نشانه هایی وجود دارد که دوره فروش ماینرها هنوز به طور قطعی به پایان نرسیده است. این فروش مداوم می تواند به کاهش شدید دوره ای قیمت بیت کوین، مانند آنچه امروز مشاهده می شود، کمک کند.

  • این اصطلاح در تئوری به این معناست که استخراج کنندگان برای ادامه امکان استخراج خود و بروزرسانی دستگاه های خود و کسب پول نقد، مجبور به فروش بیت کوین هایی شده اند که از طریق استخراج به دست آورده اند.

تاثیر ETF های اتریوم روی بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر پر از پیش بینی در مورد راه اندازی ETF های اتریوم است، توسعه ای که می تواند پیامدهای گسترده ای برای کل اکوسیستم دارایی دیجیتال داشته باشد.

این هیجان پس از معرفی موفقیت‌آمیز ETF بیت‌کوین نقدی ایالات متحده در ژانویه رخ داد که نقطه عطفی در ادغام ارزهای دیجیتال در جریان اصلی مالی بود.

چارت میزان اعتماد سرمایه گذاران به ETF های اتریوم
چارت میزان اعتماد سرمایه گذاران به ETF های اتریوم

با این حال، توجه و هیجان پیرامون تأیید ETF اتریوم ممکن است تأثیر ناخواسته ای بر عملکرد بازار بیت کوین داشته باشد. این پیش‌بینی می‌تواند به تغییر تمرکز سرمایه‌گذار کمک کند و سرمایه از بیت‌کوین به اتریوم منحرف شود.

قیمت بیت کوین و چشم انداز بازار

در آخرین به روز رسانی بازار، بیت کوین (BTC) با قیمت 64897.95 دلار معامله می شود و حجم معاملات 24 ساعته این ارز دیجیتال به 26.5 میلیارد دلار رسیده است. بر اساس داده‌های به دست آمده، بهره باز بیت‌کوین ۲.۷۷ درصد کاهش یافته است و اکنون به ارزش ۱۸.۲ میلیارد دلار رسیده است.

طی 24 ساعت گذشته، بیت کوین با کاهش 0.63 درصدی مواجه شده است و محدوده معاملاتی آن بین 63976.36 دلار و حداکثر 65065.98 دلار بوده است. این محدوده معاملاتی نسبتاً فشرده نشان‌دهنده یک دوره تثبیت است که نه گاوها و نه خرس‌ها در کوتاه مدت مزیت قابل توجهی به دست نمی‌آورند.

نمودار ساعتی تکنیکال بیت کوین

از دیدگاه تحلیل تکنیکال، شاخص قدرت نسبی (RSI) برای بیت کوین اندکی از سطح 50 فراتر رفته و در حال حاضر در 53.76 قرار دارد. این شرایط نشان می‌دهد که بیت‌کوین در یک شرایط خنثی قرار دارد، که می‌تواند بسته به تغییرات آینده بازار، پتانسیل حرکت در هر جهت را نشان دهد.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments