علت سقوط ایردراپ همستر کامبت

چرا ایردراپ همستر کامبت پایان خوشی نداشت؟

در 26 سپتامبر 2024، همستر کامبت، یک بازی محبوب تپ تو ارن تلگرامی ، توکن همستر خود را در چندین صرافی بزرگ لیست کرد. در حالی که این رویداد بسیار پیش بینی شده بود، ایردراپ در نهایت بخش بزرگی از جامعه رمزنگاری را ناامید کرد.

  • رد صلاحیت‌های ناگهانی و جابه‌جایی‌های پاداش، شرکت‌کنندگان عادی را قبل از ایردراپ خشمگین کرد.
  • تاخیرها و تغییرات قوانین، از جمله توزیع توکن، باعث از بین رفتن اعتماد در جامعه همستر کمبت شد.
  • قیمت‌های نمادین پایین و مشکلات فروش، همراه با مسائل فنی، منجر به نارضایتی گسترده‌ای شد.

بسیاری بر این باورند که همستر کامبت یکی از بدترین ایردراپ‌های تاریخ کریپتو بود. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که چرا ایردراپ همستر کمبت نتوانست انتظارات را برآورده کند و پایان خوشی نداشت؟

خرید تون کوین

همستر با رویای موفق شدن مثل نات کوین، سقوط کرد!

ایردراپ های تلگرامی دقیقا پس از درخشش نات کوین یکی پس از دیگری در بازار عرضه شدند به امید اینکه بتوانند مثل نات کوین، در تاریخ کریپتو به عنوان برترین ایردراپ تاریخ ثبت شوند. همستر کامبت با میلیون ها شرکت کننده با رویای موفق شدن مثل نات کوین، سقوط کرد و بخش زیادی از شرکت کنندگان امیدوار به فصل جدید بازی همستر را هم از دست داد. در این مقاله بررسی میکنیم که چرا ایردراپ همستر نتوانست مثل نات کوین موفق شود.

 توزیع ناعادلانه توکن های همستر

قبل از ایردراپ، بسیاری از شرکت کنندگان به طور غیرمنتظره ای رد صلاحیت شدند. کسانی که روی افزایش امتیاز خود در سود ساعتی (PPH) برای جمع‌آوری توکن‌ها تمرکز می‌کردند، درست قبل از رویداد بن شدند. توسعه دهندگان یک سیستم جدید ضد تقلب را پیاده سازی کردند که بسیاری را غافلگیر کرد.

میزان توزیع توکن همستر
میزان توزیع توکن همستر

به گفته برخی ها، به نظر می رسد این حرکت به نفع اینفلوئنسرها بوده و مقدار قابل توجهی از توکن ها به جای بازیکنان معمولی به سمت آنها هدایت شده است. این تغییر قانون در آخرین لحظه باعث نارضایتی شرکت کنندگان همستر از توزیع ایردراپ شد.

به تعویق افتادن لیست شدن همستر و تغییر قوانین

در ابتدا، تیم همستر کمبت ایردراپ را برای جولای 2024 برنامه ریزی کرده بود، اما به دلیل عدم آمادگی فنی، این رویداد به تعویق افتاد. این به تعویق افتادن لیست شدن همستر بسیاری را که مشتاقانه منتظر پاداش خود بودند خشمگین کرد. همچنین اختلاف تیم پشت صحنه همستر با شرکای تجاری، باعث شد خیلی ها فکر کنند توکن همستر مرده است یا اسکم است!

لیست شدن همستر در صرافی های برتر
لیست شدن همستر در صرافی های برتر

در اواخر آگوست، تیم اعلام کرد که در نهایت لیست شدن همستر در سپتامبر اتفاق می افتد. به دلیل همین تعویق های مکرر در لیست شدن همستر اعتماد بسیاری از اعضای جامعه را از دست دادند.


مرتبط: همستر را بفروشیم یا نگه داریم؟ بررسی برنامه های آینده پروژه


بدتر از آن، درست قبل از ایردراپ، توسعه دهندگان اعلام کردند که شرکت کنندگان تنها 88.75 درصد از توکن های خود را دریافت خواهند کرد. 11.25٪ باقیمانده تا ژوئیه 2025 توزیع نمی شود. این تغییر غیرمنتظره قانون منجر به خشم شرکت کنندگان شد.

قیمت پایین همستر در صرافی ها

یکی از نگرانی‌های اصلی در ایردراپ، ارزش توکن همستر در هنگام لیست شدن بود. متاسفانه، این ترس ها زمانی که توکن با قیمت 0.01 دلار عرضه شد، محقق شد.

قیمت همستر در صرافی
قیمت همستر در صرافی

تقریباً بلافاصله، قیمت شروع به کاهش کرد. این افت شدید سرمایه گذاران بلندمدت و کوتاه مدت را که انتظار بیشتری از توکن پروژه داشتند، ناامید کرد.


مهم: چقدر احتمال دارد قیمت همستر بالا رود؟


یکی از کاربران توییتر نوشت: 

 آن یوتیوبرها و اینفلوئنسر هایی که به جامعه امید کاذب 0.10 یا 0.50 دلاری دادند کجا هستند؟ همستر کمبت بدترین ایردراپ در تاریخ کریپتو بوده است. که تقریبا 60 درصد از قیمت اولیه اش کاهش یافته است!

مشکلات فروش توکن های همستر

بسیاری از شرکت‌کنندگان پروژه پس از ماه‌ها تعامل با بازی، تنها با توکن‌های همستر به ارزش چند دلار مواجه شدند. بازیکنان شکایت داشتند که علیرغم زمان صرف شده برای فعالیت هایی مانند ضربه زدن روی صفحه برای کسب پاداش، پرداخت ها به طرز ناامیدکننده ای کم بود.

یکی از کاربران توییتر در این باره نوشت:

 همستر کمبت جامعه را فریب داده است. آنها بخش بزرگی از ایردراپ ها را به یوتیوبرها و اینفلوئنسرها برای ارجاع اختصاص داده اند. آنها بدون اطلاع جامعه، واگذاری را اجرا کرده اند. آن‌ها مردم را وادار کرده‌اند که، روز و شب برای جمع‌آوری کلیدهای بازی‌هایشان کار کنند و توکن‌های ۵ یا ۱۰ دلاری به آنها دادند.

علاوه بر این، کسانی که دارای مقادیر توکن اندک بودند، هنگام تلاش برای فروش با چالش‌های بیشتری مواجه شدند. برخی از صرافی‌ها، مانند بایننس، به حداقل ارزش تراکنش 5 دلاری نیاز دارند و این امر باعث می‌شود کاربرانی که موجودی توکن کوچک‌تری دارند، نتوانند همستر خود را نقد کنند.

قطع شدن کیف پول تلگرام

راه اندازی معاملات همستر با مشکلات فنی در کیف پول تلگرام که توسط بلاک چین TON اداره می شود، مصادف شد. به دلیل تراکنش های بیش از حد شبکه، بسیاری از کاربران خود را قادر به دسترسی یا معامله توکن‌های خود نمی‌دانستند، که باعث ناامیدی از ایردراپ همستر شد. حتی امروز هم برخی کاربران به دلیل خطاهای کیف پول تون کیپر و اختلالات شبکه TON توکن های همستر خود را دریافت نکرده اند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
نازنین
نازنین
3 روز قبل

کیف پولمو به همستر وصل کردم ولی هنوز نیومده به تون کیپر بعد اینهمه وقت توروخدا راهنمایی کنین