علت سقوط بیت کوین

سقوط قیمت بیت کوین امروز، علت چیست؟

بازار کار ضعیف ایالات متحده، ترس از حباب قیمت ارز دیجیتال و اقدامات نظارتی عواملی هستند که باعث فروش بیت کوین شده اند. بیت کوین بین 4 تا 6 سپتامبر 8 درصد کاهش یافت و برای اولین بار در یک ماه گذشته به زیر سطح حمایت 54000 دلاری رسید. این اصلاح پس از انتشار داده‌های بازار کار ایالات متحده تسریع شد، اگرچه به دلیل جریان‌های خروجی مداوم از صندوق‌های نقدی قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) جریان نزولی پیش‌تر ایجاد شده بود. در این مقاله به صورت جامع و کامل بررسی کرده ایم که چرا قیمت بیت کوین امروز سقوط کرده است.

نرخ بیکاری آمریکا و تاثیر روی قیمت بیت کوین

ارزیابی اینکه چگونه داده های حقوق و دستمزد ایالات متحده ضعیف تر از حد انتظار بر استراتژی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بدون ایجاد رکود تاثیر می گذارد، سونو وارگزه، استراتژیست ارز دیجیتال گفت: 

داده‌های حقوق و دستمزد نشان می‌دهد که ریسک‌ها در حال افزایش هستند، زیرا بازار کار به وضوح در حال نرم شدن است و فدرال رزرو باید برای کاهش ریسک‌ وارد عمل شود.

با وجود این، هیچ اتفاق نظری در مورد اینکه آیا داده های مشاغل 6 سپتامبر احتمال اصلاح گسترده تر بازار سهام را افزایش می دهد یا خیر وجود ندارد. با این حال،داده های فد واچ نشان می دهد که احتمال کاهش 0.50 درصدی نرخ در سپتامبر افزایش یافته است. S&P 500 در مسیر افت هفتگی 4 درصدی قرار دارد که به طور بالقوه بدترین عملکرد پنج روزه خود در سال 2024 را نشان می دهد که عمدتاً ناشی از ضرر بازار سهام است.

شاخص s&p 500
شاخص s&p 500

امیلی رولاند، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری اظهار داشت: 

احساسات سرمایه گذاران بین خبر بد یا خبر خوب در نوسان است که ممکن است لاعث امیدواری نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شود. به طور خلاصه، تریدرها نگران خطرات رکود هستند اما نسبت به تغییر احتمالی به سمت یک سیاست پولی کمتر خوشبین هستند.

زک پاندل،خوش بینانه تر است. او خاطرنشان کرد: 

گزارش مشاغل آگوست به نقطه عطف شیرینی برای بیت کوین رسید. بازار کار کند شده است که به فدرال رزرو اجازه می دهد تا نرخ بهره را کاهش دهد، اما هیچ نشانه ای از رکود وجود ندارد. انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر و کسری بودجه ایالات متحدیک محیط مساعد برای پذیرش نهادی بیت کوین ایجاد می کند.

دیگر علت های سقوط قیمت بیت کوین

با توجه به عدم اطمینان کوتاه مدت در بازارهای سنتی، به ویژه بخش دیفای و سرمایه گذاری های هوش مصنوعی، واضح است که چرا سرمایه گذاران با وجود کاهش اخیر قیمت، تمایلی به خرید بیت کوین ندارند. علاوه بر این، شرکت وارن بافت، کاهش سهام خود در بانک آمریکا تنها به احساسات نزولی افزوده است.


📌خبر مرتبط: سپتامبر خونین برای بازار کریپتو | 5 نکته که تریدرهای بیت کوین بهتر است بدانند!


آخرین رکورد هفت روزه خروج خالص از ETF های بیت کوین نقدی در فهرست ایالات متحده، سؤالاتی را ایجاد کرده است. آنها اکنون در حال حدس و گمان هستند که آیا عملکرد فعلی قیمت بیت کوین منعکس کننده حرکت سرمایه گذاران باهوش است که نوسانات بیشتر را پیش بینی می کنند و احتمال آشفتگی در بازار پر ریسک کریپتو را افزایش می دهد. برخی معتقدند که ترس از “حباب قیمت ارزها” باعث افزایش تقاضا برای اوراق قرضه دولتی کوتاه مدت شده است، در حالی که برخی دیگر به ترس در بخش املاک تجاری اشاره می کنند.

اقدامات نظارتی و ترس از فروش بیت کوین

صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث می شود معامله گران ریسک گریز تر شوند، بازده دو ساله خزانه داری ایالات متحده به پایین ترین سطح خود در دو سال اخیر رسیده است. سرمایه گذاران مایلند در ازای ایمنی این اوراق، بازده کمتری را بپذیرند.


📌خبر مرتبط: ایا الان زمان مناسبی برای چیدن سبد آلت کوین است؟


حکم منفی اخیر در تلاش کوین بیس برای رد شکایتی که توسط سهامدارانش مطرح شده است، به جریان نزولی اضافه کرده است. شاکیان ادعا می کنند که این صرافی سرمایه گذاران را در مورد خطر اقدامات نظارتی و ضرر احتمالی دارایی ها گمراه کرده است. در حالی که این حکم ممکن است مستقیماً بر قیمت بیت کوین تأثیر نداشته باشد، انگیزه سرمایه گذاران نهادی را برای ورود به بازار کاهش می دهد.

جریان نقدی ماینرهای بیت کوین
جریان نقدی ماینرهای بیت کوین

سرمایه گذاران بیت کوین همچنین نگران هستند که ماینرها مجبور شوند برخی از دارایی های خود را بفروشند. طبق داده‌های گلس نود، ماینرها از 15 آگوست شروع به جمع‌آوری بیت کوین کرده‌اند، اما از آنجایی که قیمت آن زیر 60000 دلار باقی می‌ماند، فشار فروش از سوی ماینرها ممکن است افزایش یابد. به طور خلاصه، هم عوامل کلان اقتصادی و هم مسائل نظارتی، همراه با ترس از فروش ماینرها، به احساسات نزولی پیرامون بیت کوین کمک می کنند.

احتمال سقوط قیمت بیت کوین به زیر 52 هزار دلار

به نظر می رسد تریدرهای بیت کوین در حال کنار آمدن با این واقعیت هستند که قیمت بیت کوین ممکن است در کوتاه مدت به زیر 50000 دلار برسد. قیمت بیت کوین 10 درصد بالاتر از پایین ترین سطح هشت ماهه 49,577 دلاری که در 5 آگوست به دست آمد معامله می شود و معامله گران نگران هستند که قبل از بازگشت قیمت، پایین ترین سطح زیر 52,000 دلار رخ دهد.

نمودار روزانه جفت ارز BTC/USD
نمودار روزانه جفت ارز BTC/USD

در 6 سپتامبر، بیت کوین اصلاح را تمدید کرد و با افت بیش از 5.9 درصدی از بالاترین سطح 56984 به پایین ترین سطح روزانه 53613 رسید.


📌خبر مرتبط: احتمال رشد این ارزها علی رغم سقوط بیت کوین: چرا این 4 رمزارز استثنا هستند؟


با اقتباس از این عملکرد، تحلیلگران اکنون بر این باورند که خطرات نزولی برای بیت کوین باقی می ماند و سطح 52000 دلار یکی از سطوح کلیدی برای در نظر گرفتن است.

تریدر محبوب Jelle در پستی در 6 سپتامبر در X نوشت: 

بیت‌کوین به سمت پایین‌ترین سطح در 52000 دلار پیش می‌رود.

Jelle به کاهش شدید قیمت بیت کوین پس از انتشار داده های شغلی کمتر از حد انتظار در ایالات متحده پاسخ داد که سلامت بازار کار را با تردید مواجه کرد.

به گفته این تحلیلگر، فروش بیت کوین در چند روز گذشته شاهد کاهش آن به زیر سطوح حمایتی کلیدی از جمله سطح 58000 دلار بود که توسط میانگین متحرک ساده 200 روزه پذیرفته شد.

قیمت در حال حاضر زیر این منطقه معامله می شود و این تحلیلگر معتقد است که گاوها باید به شدت از پایین ترین سطح 5 جولای یعنی حدود 52000 دلار دفاع کنند تا از سقوط بیشتر بیت کوین جلوگیری کنند.

وضعیت تریدرهای فیوچرز بیت کوین

در همین حال، تحلیلگر دن تریدز، دو سناریو را بر اساس سطوح فیبوناچی ارائه کرد که از نوسان پایین 5 آگوست در 49,577 دلار به بالاترین سطح محلی در 65,103 در 25 آگوست رسید.

سناریو اول شامل جهش قیمت بیت کوین از 61.8٪ فیبوناچی بود. سطح اصلاحی در 54604 دلار.

چارت جفت ارز بیت کوین در فیوچرز، تارگت و سطوح کلیدی
چارت جفت ارز بیت کوین در فیوچرز، تارگت و سطوح کلیدی

دیدگاه دوم شامل شکست حمایت 54000 دلاری برای ادامه روند نزولی بود. این می تواند یک موقعیت عالی برای گرفتن پوزیشن لانگ درست زمانی که بیت کوین با قیمت 52,400 دلار، که توسط سطح اصلاحی 78.6٪ پذیرفته شده است، ارائه دهد.

مایکل ون د پوپ،  می‌گوید:

قیمت بیت‌کوین ممکن است قبل از ایجاد یک رالی صعودی  به سمت منطقه حمایت 53000 تا 54،000 دلاری کاهش یابد.برای اینکه این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین باید به سرعت سطح 56000 دلار را بازیابی کند.

 تاثیر UTXO های بیت کوین روی قیمت

تحلیلگر کایلی دوپس دیدگاه خود را به اشتراک می‌گذارد که نشان می‌دهد درصد خروجی‌های تراکنش مصرف‌شده بیت‌کوین (UTXO) را در سود ناشی از جولای کاهش یافته است که نشان‌دهنده فعالیت‌های سودآور است.

  • UTXO بیت کوین به مقدار ارز دیجیتالی که پس از تراکنش در شبکه باقی می ماند اشاره دارد. 

کایلی دوپس در پستی در 6 سپتامبر در توییتر توضیح داد: 

درصد UTXO های بیت کوین در سود به 68.5 درصد کاهش یافته است، که کمترین سطح در اکتبر 2023 است.این افت نشان دهنده فشار فروش بیت کوین است.

  • به طور کلی، کاهش UTXO های بیت کوین در سود، فضایی را برای بیت کوین فراهم می کند تا فشار فروش را افزایش دهد که در نتیجه باعث کاهش قیمت بیت کوین میشود.

آخرین باری که UTXOها در سود به چنین سطحی رسید در ژانویه 2023 بود، قبل از افزایش قیمت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ، با افزایش 273 درصدی از 26700 دلار به 73000 دلار. از نظر تاریخی، چنین کاهشی پیش از افزایش قابل توجه قیمت‌ها بوده است. قیمت بیت کوین قبلاً پس از کاهش مشابه 273 درصد افزایش یافت. 

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments