سال 2025 برای کریپتو

تحلیل سیگنال های بازار و BTC: تاثیر ریاست جمهوری ترامپ روی بازار 2025 کریپتو

دیروز، دوشنبه بیت کوین یک روند صعودی را تجربه کرد، اما امروز ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال بیش از 2 درصد کاهش یافت و به حدود 2.5 تریلیون دلار در روز سه شنبه رسید. قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته نزدیک به 5 درصد کاهش یافت و در روز سه شنبه در معاملات اولیه به حدود 66392 دلار معامله شد. در نتیجه، بیش از 174 میلیون دلار که عمدتاً شامل سرمایه گذاری روی پوزیشن های لانگ است، از بازار مشتقات کریپتو در 24 ساعت گذشته لیکویید شده است.

اما با ریاست جمهوری ترامپ ورق بر میگردد! بازار کریپتو برای 3 ماهه سوم آماده می شود! فدرال رزرو احتمالاً نرخ‌ها را کاهش می‌دهد و انتشار ETF‌های اسپات برای اتریوم و سولانا در راه است، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران علاقه‌مند هستند و پذیرش جریان اصلی کریپتو در حال افزایش است. در مصاحبه اخیر با آلتکوین دیلی، راسل استار، رئیس بازار سرمایه در دیفای تاکید کرد که پیروزی ترامپ در سال 2024 می تواند بازار را که تحت حکومت بایدن و جنسلر تبدیل به یک بازار رنج شده بود، تغییر دهد. انتظار می‌رود با انتخابات نوامبر آمریکا، بازار رونق بگیرد.

خرید و فروش پرفکت مانی

برنامه ی ترامپ برای بیت کوین در سال 2025

پیتر شیف، یک سرمایه گذار سنتی در بورس طلا و منتقد سرسخت بیت کوین، در توییتر نظرات خود را در مورد بیانیه ای که دونالد ترامپ در سخنرانی اخیر خود در کنفرانس بیت کوین بیان کرد، به اشتراک گذاشت.

ترامپ گفته بود: 

اگر من انتخاب شوم، سیاست دولت من، این است که 100 درصد بیت کوینی را که دولت آمریکا در حال حاضر در اختیار دارد یا به دست می‌آورد، در آینده نگه دارم.

پیتر شیف نظرات خود را به اشتراک گذاشت که:

 اگر ترامپ واقعاً قصد استفاده از بیت کوین توقیف شده را برای ایجاد یک ذخیره استراتژیک داشت، قصد خود را تا زمانی که رییس جمهور میشد مخفی نگه می‌داشت. وی همچنین افزود که اکنون که دولت بایدن به برنامه او عاقلانه عمل کرده است، آنها مطمئن خواهند شد که هر ساتوشی را قبل از روی کار آمدن ترامپ می فروشند.

ساتوشی (Satoshi) کوچک‌ترین واحد  بیت کوین به‌شمار می‌رود؛ هر یک ساتوشی، یکصد میلیونیوم بیت کوین است

ترامپ تاکید کرد که:

بیت کوین به معنای آزادی، حاکمیت و استقلال از دولت و دوری از  اجبار و کنترل است.اگر من به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شوم. قول میدهم یک رئیس جدید SEC  جایگزین جنسلر کنم و به دولت ضد ارز دیجیتال بایدن-هریس پایان دهم.

تراکنش های مشکوک بیت کوین و تشدید حدس وگمانها

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) روز دوشنبه 29799.99 بیت کوین به ارزش 2 میلیارد دلار را به یک کیف پول 

ناشناخته به آدرس: Pay-to-Witness-Public-Key-Hash  منتقل کرد.

 بر اساس داده‌های آرکهام، علی‌رغم این انتقال، کیف پول دولت ایالات متحده هنوز دارای 183439 بیت کوین است که ارزش آن بیش از 12 میلیارد دلار است.

انتقال بیت کوین توسط ایالات متحده
انتقال بیت کوین توسط ایالات متحده

این انتقال 2 میلیارد دلاری BTC توسط دولت ایالات متحده در روز دوشنبه، حدس و گمان ها را تشدید کرده است. با این حال، جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ، پیش بینی کرده است که انتقال بیت کوین ممکن است به معامله ای بین مارشال سرویس (U.S Marshals Service ) و کوین بیس (Coinbase) مرتبط باشد.


💎 وضعیت بازار کریپتو و بیت کوین تا 48 ساعت آینده چه میشود؟ 💎


پس از این انتقال 2 میلیارد دلاری، آرکهام گزارش داد که وجوه به دو آدرس بیت کوین Bech32 تقسیم شده است: یکی با 10000 بیت کوین و دیگری با 19799.99 بیت کوین. این شرکت حدس می زد که 10000 بیت کوین ممکن است به یک سرویس نگهداری سازمانی ارسال شده باشد.

چشم انداز بازار آلتکوین ها در 2025

چشم انداز بازار کریپتو برای سال 2025 امیدوار کننده به نظر می رسد که ناشی از تغییرات نظارتی و افزایش پذیرش نهادی است. استار معتقد است که موضع ترامپ در حمایت از رمز ارزها می‌تواند عصر جدیدی را برای دارایی‌های دیجیتال به ارمغان بیاورد، به طوری که در صورت پیروزی ترامپ، بیت کوین به طور به 100 تا 150 هزار دلار خواهد رسید. 

چارت پیش بینی قیمت بیت کوین در 2025
چارت پیش بینی قیمت بیت کوین در 2025

استار استدلال می‌کند که انتخاب ترامپ احتمالاً به یک محیط نظارتی مطلوب‌تر برای ارزهای دیجیتال منجر می‌شود و جریان سرمایه قابل توجهی را به این فضا هدایت می‌کند. ممکن است تغییر قابل توجهی در سیاست های ایالات متحده ایجاد شود که می تواند بیت کوین و ارزهای دیجیتال را به ATH جدیدی برساند.

به علاوه، شرکت‌های نوآورانه‌ای مانند تکنولوژِ های دیفای، که کالاهای رمزنگاری مختلف و با بازدهی بالا را ارائه می‌کنند، در سطح جهانی در حال گسترش هستند که پتانسیل رشد را نشان می‌دهد. از آنجایی که بازارهای سنتی با تورم و عدم اطمینان اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، بخش امور مالی غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال ممکن است سرمایه بیشتری جذب کنند و سال‌های آینده را برای ترید به سالهای بهتری تبدیل کنند.

چشم انداز صعودی سولانا پس از ریاست جمهوری ترامپ

پس از بیت کوین، چشم اندازها برای سولانا نسبت به اتریوم امیدوارانه تر است، سولانا که بازدهی باورنکردنی را نشان داده و می تواند به سطوح قیمتی قابل توجهی مانند 500 یا 600 دلار برسد. عملکرد قوی سولانا و پتانسیل آن را به عنوان یکآلت کوین اصلی در فضای کریپتو برجسته است و SOL می‌تواند از اتریوم پیشی بگیرد.

پیش بینی قیمت سولانا در 2025
پیش بینی قیمت سولانا در 2025

تحلیل تکنیکال بیت کوین: واگرایی نزولی در نمودار 8 ساعته

نمودار 8 ساعته بیت کوین اخیراً یک واگرایی نزولی جدید را ثبت کرد. این واگرایی، که با افزایش قیمت و شاخص High / Low  در RSI مشخص می شود، نشان دهنده یک عقب نشینی کوتاه مدت است. آخرین واگرایی نزولی در این نمودار منجر به عقب نشینی کوتاه مدت قبل از از سرگیری روند صعودی شد. در حالی که این سیگنال به تنهایی معکوس شدن روند را تایید نمی کند، نشان می دهد که ممکن است یک شکست یا وقفه نسبت به اقدام اخیر صعودی قیمت نزدیک باشد.

چارت قیمت بیت کوین
چارت قیمت بیت کوین

سطوح کلیدی قیمت بیت کوین

هیت مپ لیکوییدیتی بیت کوین نقدینگی قابل توجهی را بین 70.3 تا 70.4 هزار دلار نشان می دهد، با بیش از یک میلیارد دلار پوزیشن های لانگ و شورت که اگر بیت کوین از 70.4 هزار دلار فراتر رود، می توانند لیکویید شوند. از جنبه منفی، نقدینگی قابل توجهی در حدود 63.4 تا 63.5 هزار دلار وجود دارد. در نظر گرفتن این سطوح ضروری است، زیرا می توانند بر حرکات کوتاه مدت قیمت بیت کوین تاثیر بگذارند.

سطوح حمایت/ مقاومت بیت کوین
سطوح حمایت/ مقاومت بیت کوین

تراکنش نهنگ های بیت کوین و ETF ها

در میان افزایش نگرانی‌ها در مورد اصلاح قیمت کریپتو در ماه آگوست، همانطور که با افت شاخص ترس و طمع بیت‌کوین نشان داده شد، سرمایه‌گذاران نهنگ بیشتری تراکنش انجام داده‌اند. به عنوان مثال، ETF های بیت کوین ایالات متحده در روز دوشنبه خروجی خالص نقدینگی حدود 81.49 میلیون دلار را ثبت کردند. هیچ یک از صادرکنندگان ETF بیت کوین در روز دوشنبه جریان نقدی خالص را ثبت نکردند.

هشدار نهنگ ها و تراکنش های روی زنجیره BTC
هشدار نهنگ ها و تراکنش های روی زنجیره BTC

در همین حال، دولت ایالات متحده نزدیک به 30000 بیت کوین به ارزش حدود 2 میلیارد دلار را در روز دوشنبه به دو آدرس مختلف منتقل کرد. این اقدام به دنبال تعهد دونالد ترامپ در آخر هفته برای محافظت از صنعت بیت‌کوین و کریپتو، از جمله فروش دارایی‌های بیت‌کوین این کشور صورت گرفت.

بیت کوین در دولت بایدن و اوج تاریخی BTC در دولت ترامپ

در سال‌های گذشته، دولت بایدن به دلیل مبارزه با صنعت کریپتو انتقادات زیادی را دریافت کرده است. انتقال اخیر پیرامون هولد کردن بیت کوین ایالات متحده باعث فشار فروش احتمالی مشابه با فروش ۲ میلیارد دلاری دولت آلمان شده است.

با کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری، کاملا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری، ظاهراً گری پیترز، سناتور ایالت میشیگان را به عنوان نامزد خود در نظر می گیرد. قابل ذکر است که پیترز یک قانونگذار ضد ارز دیجیتال بوده است که از دعوای حقوقی پولشویی ارز دیجیتال در سال 2023 حمایت مالی کرده است.

با توجه به اینکه رای دهندگان وابسته به رمزارز در ایالات متحده بیش از 50 میلیون نفر هستند، برخی کارشناسان می گویند که دموکرات ها به دقت در این شرایط هوشیار هستند.

جمع بندی

صنعت کریپتو در روزهای آینده با توجه به بیانیه های FOMC در 1 آگوست، نوسانات بیشتری را تجربه خواهد کرد. اگر گاوهای کریپتو کنترل خود را از دست بدهند، قیمت بیت کوین می تواند تا سطح 60 هزار دلار در هفته های آینده کاهش یابد و در ثبت اوج قیمت جدید تاخیر داشته باشد.

💡آیا فکر می کنید پیروزی ترامپ نقطه عطفی برای ارز دیجیتال خواهد بود؟

 نظرات خود را در بخش دیدگاه ها با سایر کاربران مطرح کنید.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments