هفته گذشته برای کریپتو

هفته ای که گذشت برای بازار کریپتو چگونه بود؟ (مرداد 1403)

در اینجا مجموعه‌ای کوتاه از برخی از داغ ترین اخبار بازار کریپتو برای این هفته، شامل بیت‌کوین، انتخابات ایالات متحده و تحولات اخیر ریپل بررسی کرده ایم.

  •  حرکت قیمت بیت کوین در هفته گذشته نگرانی شدید سرمایه گذاران را برانگیخت و به پایین ترین حد 49 هزار دلار رسید.
  •  حماسه دونالد ترامپ در برابر کامالا هریس جلوه جدیدی به خود گرفته است.
  •  ریپل موفقیت بزرگی را در شکایت خود با sec این هفته به دست آورد.

بازار کریپتو یک هفته دیگر با رویدادهای متعددی که در صنعت گسترده‌تر شاهد بودیم به پایان می‌رسد. قیمت بیت کوین (BTC) در هفت روز گذشته به 49 هزار دلار کاهش یافت که عمدتاً به دلیل سقوط بازار ژاپن است. علاوه بر این، انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده اخیراً به نفع دموکرات کامالا هریس تغییر کرده است. در همین حال، ریپل لحظه مهمی را رقم زد و این هفته شکایت خود را با SEC به پایان رساند.

خرید و فروش تتر پی98

بیت کوین (BTC) پس از سقوط کریپتو بهبود می یابد

قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته سطح 49 هزار دلار را تجربه کرد. این حرکت رو به کاهش در شرایطی است که بیش از 400 میلیارد دلار نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و با سقوط شاخص نیکی ژاپن که در اوایل این هفته نزدیک به 13 درصد سقوط کرد، همسو می‌شود.

با این وجود، ستاره ارزهای دیجیتال طبق باور و امیدواری برخی سرمایه گذاران، سطح 60 هزار دلار را پس گرفت و نشان دهنده بهبود قوی بود. در این میان، متا پلنت ژاپن از پیشنهادی 68 میلیون دلاری حق سهام برای تامین مالی خرید بیت کوین خبر داد.

📌اخبار مرتبط: پیش بینی احتمال یک سقوط دیگر برای بیت کوین در کوتاه مدت

علاوه بر این، این هفته همچنین شاهد بودیم که پیتر برانت، تحلیلگر مشهور، کاهش احتمالی قیمت بیت کوین را تا 40 هزار دلار پیش بینی کرد. این بیانیه به نوبه خود باعث گمانه زنی ها در مورد سقوط دیگری در بازار با افزایش نگرانی از رکود در ایالات متحده شده است. تحلیلگران برجسته در سراسر کشور پیش بینی می کنند که ایالات متحده وارد یک رکود شود که در درجه اول به دلیل داده های شغلی ضعیف و نرخ های بهره بدون تغییر و بسیاری از عوامل دیگر است.با این حال، لازم به ذکر است که بیت کوین با وجود ترس از رکود، فشار خرید قوی در ایالات متحده را تجربه کرد.

ترامپ در مقابل هریس

در همین حال، سر و صدای دیگری در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفت، حماسه دونالد ترامپ جمهوری خواه در مقابل کامالا هریس دموکرات. نکته جالب توجه این است که شانس برنده شدن این عضو حزب دموکرات از ترامپ بیشتر است، همانطور که نتایج نظرسنجی های اخیر و داده های پلی مارکت نشان داده است.

علی‌رغم نگرانی‌های شدید در سراسر کشور درباره موضع ضد ارز دیجیتال هریس، نتایج اخیر به نفع او توجه جهانی را به خود جلب کرده است.به‌علاوه، در میان مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری، کارآفرین آمریکایی، ایلان ماسک، روی صحنه رفته است تا حمایت خود و شرکت گوگل  را از ترامپ در برابر هریس مورد توجه قرار دهد. با این حال، لازم به ذکر است که هوش مصنوعی ایلان  ماسک، Grok، در بحبوحه انتخابات جاری ایالات متحده، با شکست قابل توجهی در انتشار اطلاعات نادرست مواجه شد.

برد بزرگ برای ریپل

در نهایت، یکی از مهم ترین تحولات این هفته، قضاوت نهایی برای جبران خسارت برای دعوی ریپل علیه SEC بود. شایان ذکر است، رای نهایی قاضی آنالیسا تورس با رد جریمه پیشنهادی 2 میلیارد دلاری SEC و در عوض تحمیل جریمه 125 میلیون دلاری، شرکت بلاک چین ریپل را به موفقیت رساند. علاوه بر این، قاضی همچنین در آخرین حکم خود دستور داد که ریپل هیچ گونه انحرافی نداشته باشد.البته گفتنی است دادگاه نیز 60 روز مهلت به طرفین برای اعتراض به این حکم داده است.

📌اخبار مرتبط: احتمال تارگت 1 دلاری ریپل با تمام شدن دعوای حقوقی

در همین حال، در میان شفافیت قانونی برای ارز ریپل، فرد ریسپولی، وکیل ریپل، به شرکت توییتر مراجعه کرد و از ایلان ماسک خواست تا XRP را در X Payments این هفته تبلیغ کند. علاوه بر این، شانس یک ETF برای ریپل به طور قابل توجهی پس از نتیجه گیری دادخواست افزایش یافته است.

منبع: کوین گیپ

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments