واچ لیست ارزهای مناسب خرید در مهرماه

واچ لیست ارز دیجیتال این هفته (9 مهر)| کدام ارزها ارزش خرید دارند؟

بیت کوین در مسیر قفل شدن در عملکرد ماهانه تاریخی است که می تواند مسیر صعودی را برای آلت کوین های منتخب ایجاد کند. بیت کوین پس از شکست بیش از 65000 دلار نتوانسته است بیشتر صعود کند، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها زمین زیادی را رها نکرده اند. این نشان می دهد که خریداران در حال حفظ موقعیت خود هستند زیرا آنها انتظار دارند روند صعودی بیشتر شود. آیا خریداران می توانند حرکت صعودی را حفظ کنند و روی آلت کوین ها سرمایه گذاری کنند؟ بیایید 5 ارز دیجیتال برتر را که در نمودارها قوی به نظر می رسند را مطالعه کنیم.

خرید تتر از پی 98

چه عواملی باعث احساسات صعودی بازار شده است؟

صندوق‌های نقدی مبادله بیت‌کوین مستقر در ایالات متحده هفته گذشته شاهد ورود ۱.۱ میلیارد دلاری بودند که بزرگترین جریان هفتگی از ۱۵ تا ۱۹ جولای است. این نشان می دهد که این احساسات مثبت شده است. این تراکنش ها، شاخص ترس و طمع کریپتو را در 63 در 29 سپتامبر به حرص و طمع سوق داد.

چارت ETF بیت کوین
چارت ETF بیت کوین

یکی دیگر از نشانه‌های ورود تریدرهای خرده‌فروشی به بازار کریپتو، افزایش دانلود برنامه رسمی کوین بیس در فروشگاه اپل است. در 28 سپتامبر، این برنامه سیصد و هشتاد و پنجمین برنامه پر بارگیری بود که بسیار بالاتر از رتبه 500 و پویایی است که با بازارهای نزولی مطابقت دارد.


📌همچنین بخوانید: ارز برتر این هفته که با بهبود بیت کوین بالا میروند


شاخص حرص و طمع امروز
شاخص حرص و طمع امروز

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین بالاتر از سطح شکست 65000 دلار باقی مانده است که نشان می دهد گاوها عجله ای برای بستن موقعیت های خود ندارند. میانگین متحرک نمایی 20 روزه (62650 دلار) شیب داشته است و شاخص قدرت نسبی (RSI) مثبت است. بازار بیت کوین فعلا گاوی است. در صورت افزایش قیمت از سطح فعلی، احتمال افزایش تا 70000 دلار وجود دارد. انتظار می رود فروشندگان به شدت از این منطقه بین 70000 تا 73777 دلار دفاع کنند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC)

از جنبه نزولی، خرس ها باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند تا نشان دهند که حرکت صعودی در حال تضعیف است. سپس جفت ارز BTC/USDT می تواند به میانگین متحرک ساده 50 روزه (60206 دلار) کاهش یابد.


📌همچنین بخوانید: بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای خرید در ماه مهر


نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین
نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین (BTC)

هر دو میانگین متحرک در نمودار 4 ساعته شیب دار هستند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. اگر قیمت به بالای 66500 دلار برسد، این جفت ارز ممکن است تا 70000 دلار افزایش یابد.در مقابل، شکستن زیر 20-EMA نشان می دهد که تریدرهای روزانه درحال کسب سود هستند. سطح حمایت بعدی در سمت نزولی در 50-SMA است. شکستن زیر این حمایت می تواند قیمت را تا سطح شکست 61200 دلار کاهش دهد.

تحلیل قیمت ریپل (XRP)

ریپل یک الگوی مثلث صعودی را تشکیل داده است که با بسته شدن بالای 0.64 دلار تکمیل می شود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز XRP/USDT می تواند به سمت 0.74 دلار صعود کند. ثابت شده است که این سطح برای چندین ماه یک مانع مهم  بوده است. از این رو، خرس ها دوباره سعی می کنند از آن دفاع کنند. با این حال، اگر گاوها غالب شوند، این جفت ارزمی تواند به هدف الگوی 0.90 دلار برسد.

نمودار روزانه قیمت ریپل
نمودار روزانه قیمت ریپل (XRP)

برعکس، اگر قیمت به شدت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر 0.64 دلار برسد، نشان می دهد که شکست ممکن است یک تله گاوی بوده باشد. سپس این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.58 دلار) کاهش یابد. نمودار 4 ساعته نشان می دهد که گاوها مقاومت 0.64 دلاری را پشت سر گذاشته اند، که نشان دهنده خرید قوی در سطوح بالاتر است. اگر قیمت بالای 0.64 دلار باقی بماند، ممکن است جفت ارز به سمت 0.74 دلار حرکت کند.

نمودار 4 ساعته قیمت ریپل
نمودار 4 ساعته قیمت ریپل (XRP)

در همین حال، خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری نیز خواهند داشت. آنها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر 0.64 دلار برگردانند و ریپل را وارد کانال نزولی کنند. سپس این جفت ارز می تواند به 20-EMA کاهش یابد. اگر خریداران بخواهند حرکت صعودی را ادامه دار نگه دارند، باید از این سطح دفاع کنند.

 تحلیل قیمت بیت تنسور (TAO)

رالی بیت تنسور شروع شد و در 23 سپتامبر بالای مقاومت 530 دلاری بسته شد، اما گاوها نتوانستند بهبودی را بیش از 600 دلار گسترش دهند. یک علامت مثبت به نفع گاوها این است که آنها اجازه نداده اند قیمت به زیر سطح حمایت در 530 دلار بسته شود. اگر قیمت به بالاترین حد خود ادامه دهد و به بالای 600 دلار برسد، نشانه از سرگیری روند صعودی خواهد بود. جفت ارزTAO/USDT می تواند تا 640 دلار و سپس تا 720 دلار حرکت کند.

نمودار روزانه قیمت بیت تنسور
نمودار روزانه قیمت بیت تنسور (TAO)

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر 530 دلار برسد، حمایت بعدی در 489 دلار است. انتظار می رود خریداران به شدت از این منطقه دفاع کنند. اگر خرس ها این جفت ارز را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه قرار دهند، روند قیمت بیت تنسور نزولی میشود.


📌همچنین بخوانید: 5 آلت کوینی که اسمشان را نشنیدید ولی در رالی گاوی مهرماه ممکن است پامپ شوند!


گاوها به شدت از منطقه 489 تا 535 دلاری دفاع می‌کنند که نشان‌دهنده خرید در کاهش قیمت است. اگر قیمت بالاتر از 563 دلار باقی بماند، این جفت ارز می تواند سطح 600 دلار را دوباره آزمایش کند. این مقاومت مهمی است که خرس‌ها باید از آن محافظت کنند، زیرا شکست در بالای آن ممکن است شروع مرحله بعدی روند صعودی باشد.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت تنسور
نمودار 4 ساعته قیمت بیت تنسور (TAO)

در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 489 دلار برسد، شروع یک اصلاح عمیق تر را نشان می دهد. این جفت ارز ممکن است به 450 دلار و پس از آن به 400 دلار سقوط کند. هرچه سقوط عمیق تر باشد، زمان بیشتری برای از سرگیری روند صعودی لازم است.

تحلیل قیمت ثور چین (RUNE)

ثور چین در 26 سپتامبر به بالای مقاومت 5 دلاری رسید و نشان دهنده شروع یک حرکت صعودی جدید بود. میانگین های متحرک صعودی و RSI نزدیک به منطقه اشباع خرید نشان می دهد که خریداران در بازار فعال اند. عقب نشینی جزئی به سطح شکست 5 دلار را نمی توان رد کرد. اگر قیمت با قدرت از 5 دلار بازگردد، چشم انداز صعود به بالای 6 دلار را بهبود می بخشد. ممکن است جفت ارز RUNE/USDT به 7 دلار برسد.

نمودار روزانه قیمت ثور چین
نمودار روزانه قیمت ثور چین RUNE

اگر خرس‌ها بخواهند جلوی صعود را بگیرند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.66 دلار) بکشند. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست ممکن است یک تله گاوی بوده باشد. سپس این جفت ارز می تواند به SMA 50 روزه (4.11 دلار) برسد. این جفت ارز به 20-EMA در نمودار 4 ساعته بازگشته است.


📌همچنین بخوانید: انتخاب آلت کوین های پر سود 2024


نمودار 4 ساعته قیمت ثور چین
نمودار 4 ساعته قیمت ثور چین RUNE

اگر این سطح حمایت شکسته شود، اصلاح می تواند به سطح شکست 5 دلار برسد. انتظار می رود خریداران به شدت از حمایت 5 دلاری دفاع کنند.از سوی دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر 5 دلار برسد، این نشان می‌دهد که گاوها عجله دارند و در حال کسب سود هستند. این می تواند یک اصلاح عمیق را به سمت حمایت مهم بعدی در 4.40 دلار آغاز کند.

تحلیل قیمت سی (SEI)

ارز سی بالاتر از مقاومت سقف 0.43 دلار در 24 سپتامبر افزایش یافت، که نشان می دهد گاوها در حال تلاش برای بازگشت هستند. اگر بازگشت به 0.43 دلار ادامه یابد، این نشان می دهد که گاوها سطح مقاومت را به حمایت تغییر داده اند. که امکان ادامه حرکت صعودی را افزایش می دهد. جفت ارز SEI/USDT می تواند تا 0.60 دلار و متعاقباً به 0.70 دلار افزایش یابد.

نمودار روزانه قیمت سی
نمودار روزانه قیمت سی SEI

برعکس، اگر حمایت 0.43 دلار شکست بخورد، این جفت ارز ممکن است تا EMA 20 روزه سقوط کند. خرس‌ها باید برای به دست آوردن کنترل مجدد، قیمت را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه پایین بیاورند. اگر قیمت بالای 0.46 دلار باقی بماند، گاوها تلاش خواهند کرد مقاومت سقف را در 0.50 دلار دوباره آزمایش کنند. استراحت و بسته شدن بالاتر از این سطح نشان دهنده از سرگیری حرکت صعودی است.

نمودار 4 ساعته قیمت سی
نمودار 4 ساعته قیمت سی SEI

در صورتی که قیمت کاهش یابد و به زیر 50-SMA برسد، این دیدگاه خوشبینانه در کوتاه مدت باطل خواهد شد. سپس این جفت می تواند به 0.36 دلار کاهش یابد، جایی که انتظار می رود خریداران وارد عمل شوند. 

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
همایون
همایون
5 روز قبل

ریپل که توی 1 ساعت گذشته %-0.03 کاهش قیمت داشته. احتمالااز این هم پایین تر بیاد.