کنفرانس بیت کوین و تاثیر روی قیمت

مصاحبه امروز ترامپ چه تاثیری روی قیمت بیت کوین و سایر آلت کوینها دارد؟

قیمت بیت کوین قبل از سخنرانی ترامپ در کنفرانس مربوط به BTC بهبود می یابد، اما برای قیمت بیت کوین پس از سخنرانی چه انتظاری باید داشت؟
قیمت بیت کوین بازگشت قابل توجهی داشته است و قبل از سخنرانی دونالد ترامپ در نشویل، به 67000 دلار بازگشت. این افزایش پس از یک هفته زیان قابل توجه در بازار ارزهای دیجیتال، ناشی از عوامل مختلف سفته‌بازی و اقتصاد کلان رخ می‌دهد. این سخنرانی چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد داشت؟

خرید و فروش پرفکت مانی

چه عواملی روی افزایش قیمت بیت کوین تاثیر میگذارد؟

در این بخش مقاله، عواملی را بررسی میکنیم که به بهبود قیمت بیت کوین کمک میکنند و به صورت جامع هر یک از موارد را توضیح میدهیم.

سخنرانی ترامپ

تریدرها به شدت چشم انتظار سخنرانی ترامپ هستند، با انتظارات زیادی که ترامپ ممکن است در مورد برنامه های استراتژیک بیت کوین، از جمله ذخیره ملی بیت کوین در صورت پیروزی در ریاست جمهوری صحبت کند.

زمان سخنرانی ترامپ در نشویل
زمان سخنرانی ترامپ در نشویل

تحلیلگران تاکید کردند که سرمایه گذاران فیوچرز برای بازکردن پوزیشن های شورت در بیت کوین مردد هستند، زیرا اگر ترامپ اعلامیه های قابل توجهی بدهد، از افزایش قیمت بیم دارند. این پیش بینی منجر به غلبه موقعیت های خرید در بازار شده است.

خرید عمده بیت کوین

شرکت ماراتن دیجیتال (Marathon Digital Holdings ) ضمن افزودن به شتاب مثبت، از خرید 100 میلیون دلار بیت کوین خبر داد و مجموع دارایی های خود را به بیش از 20000 بیت کوین افزایش داد. این شرکت همچنین قصد دارد تمام بیت کوین استخراج شده خود را حفظ کند و خریدهای بیشتری از بازار آزاد انجام دهد که نشان دهنده اعتماد قوی به ارزش آینده بیت کوین است.

هیت مپ خرید نهنگ های بیت کوین
هیت مپ خرید نهنگ های بیت کوین

پیشرفت ژاپن به سمت ETF بیت کوین

در یک تحول مهم برای بازار جهانی کریپتو، شرکت  SBI در حال آماده سازی برای راه اندازی صندوق های ETF بیت کوین در ژاپن با همکاری فرانکلین تمپلتون است. این اقدام به دنبال راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ETF بیت‌کوین در کشورهایی مانند کانادا، برزیل و ایالات متحده صورت می‌گیرد. معرفی این محصولات در ژاپن در انتظار تایید نظارتی است، اما انتظار می‌رود بازار را بیشتر مشروعیت بخشد و تقویت کند.

 بایننس: لانچ ETF های بیت کوین در ژاپن
بایننس: لانچ ETF های بیت کوین در ژاپن

جریان ورودی ETF بیت کوین

ETF های بیت کوین در ایالات متحده همچنان شاهد جریان های قابل توجهی بوده اند. به عنوان مثال، IBIT بلک راک اخیراً 70.7 میلیون دلار ورودی جذب کرده است که نشان دهنده علاقه روزافزون نهادی به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است.

جریان ورودی ETF های بیت کوین
جریان ورودی ETF های بیت کوین

پیش بینی کوتاه مدت قیمت بیت کوین 

بهبود قیمت بیت کوین نیز بخشی از کاهش گسترده احساس ریسک در بازارهای مالی جهانی است. بیت کوین پس از رسیدن به کمترین قیمت در حدود 63000 دلار در اوایل هفته، 4.2 درصد افزایش یافت و از 67 هزار دلار گذشت. این بهبود با کاهش فشار فروش و علاقه مجدد به دارایی های ریسک محور تقویت شد.

بهبود فقط به قیمت بیت کوین محدود نمی شود. آلتکوین‌های اصلی مانند اتریوم، کاردانو، ریپل و سولانا نیز با افزایش 2.9 درصدی اتر به3263.68 دلار رسیده‌اند. این تجدید حیات پس از راه‌اندازی صندوق‌های نقدی قابل معامله در بورس (ETF) در ایالات متحده و پیش‌بینی داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده و نشست فدرال رزرو رخ می‌دهد.

پیش بینی تحلیلگران: قیمت بیت کوین به ATH جدید میرسد!

در خوش‌بینی فعلی بازار و پیش از سخنرانی امروز ترامپ در کنفرانس BTC در نشویل، اکثر معامله‌گران و تحلیل‌گران افزایش مثبت بازار را پیش‌بینی می‌کنند، زیرا رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده همیشه از حامیان اصلی بیت‌کوین به‌طور خاص و ارزهای دیجیتال به‌طور کلی بوده است.

 با این حال، تا به امروز، قیمت بیت کوین هرگز بالاتر از 71 هزار دلار افزایش نیافته است، و اکثر تحلیلگران قبلاً افزایش قیمت بیت کوین را به بالاترین حد جدید پیش بینی کرده بودند، برخی حتی از 100 هزار دلار نیز فراتر رفتند، اما هدف بیشتر آنها برای بازه زمانی کوتاه مدت نیست. بسیاری تعجب می کنند که با رویدادهای اخیر، مانند انصراف بایدن و سخنرانی امروز ترامپ، ممکن است به زودی صعود به بالاترین سطح برای بیت کوین اتفاق بیفتد.

نمودار تاریخی قیمت بیت کوین
نمودار تاریخی قیمت بیت کوین

در یک تحلیل عمیق‌تر، قیمت بیت‌کوین سیگنال‌های صعودی نشان می‌دهد و عملکرد آن همیشه با یک افزایش مثبت همراه است، که این افزایش را در این آخر هفته بسیار ممکن می‌کند، اما همه اینها به سخنرانی و پیشنهادات یا بیانیه های جدید ارتباط دارد.

سطح مقاومت اصلی قیمت بیت کوین برای مشاهده این افزایش، ابتدا باید از سطح 69 هزار دلار و در مرحله بعد از 70 هزار دلار عبور کرد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، می توان اهداف قیمت جدیدی را برای قیمت بیت کوین تعیین کرد. روندهای فعلی بازار اکنون نشان می دهد که بیت کوین تا پایان سخنرانی بین 66 تا 68 هزار دلار ترید خواهد شد.

سخنرانی ترامپ در کنفرانس بیت کوین

دونالد ترامپ متعهد شد که گری جنسلر، رئیس SEC را در اولین روز ریاستش برکنار کند و از دستور کارش برای تبدیل ایالات متحده به یک “ابر قدرت بیت کوین” رونمایی کرد.

دونالد ترامپ قصد دارد در اولین روز ریاستش، گری جنسلر، رئیس SEC را برکنار کند.

رئیس جمهور سابق ایالات متحده قول داد که به “مخالفت ها علیه ارز دیجیتال” پایان دهد و پذیرش بیت کوین در ایالات متحده را ترویج کند. ترامپ از موضع قبلی خود عقب نشینی می کند و می گوید کریپتو دلار آمریکا را تهدید نمی کند.

مصاحبه ترامپ و برکناری گری جنسلر، رئیس SEC

سخنرانی دونالد ترامپ در کنفرانس بیت کوین 2024 مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال قرار گرفت. او از SEC ایالات متحده به دلیل هدف قرار دادن بیت کوین انتقاد کرد و به آن اشاره کرد که این بیت کوین از نفوذ بیش از حد دولت برخوردار نیست. ترامپ متعهد شد که به مخالفت ها علیه کریپتو پایان دهد و قول داد این قوانین سختگیرانه را کنار بزند. علاوه بر این، او تأیید کرد که در صورت انتخاب شدن، گری گنسلر، رئیس SEC را در روز اول ریاست جمهوری برکنار خواهد کرد. او همچنین گفت که یک رئیس جدید SEC را منصوب خواهد کرد.

در همین حال، دونالد ترامپ قصد خود را برای انتصاب یک رئیس SEC که از نوآوری و آینده آمریکا در فضای دارایی دیجیتال حمایت می کند، ابراز کرد. وی تاکید کرد:

من یک رئیس جدید SEC را منصوب می کنم که معتقد به ساختن آمریکا باشد و جلوی آینده را نگیرد. ترامپ با انتقاد از کامالا هریس، مدعی شد که جنسلر را به عنوان وزیر خزانه‌داری نمی‌خواهد و او را فردی با ضریب هوشی پایین و مخالف کریپتو توصیف کرد.

سخنرانی ترامپ در نشویل و تبدیل آمریکا به پایتخت کریپتو

چشم انداز ترامپ فراتر از تغییرات نظارتی است. او هدف خود را برای تبدیل ایالات متحده به “پایتخت کریپتو” و “ابر قدرت بیت کوین” اعلام کرد. ترامپ اظهار داشت: 

اگر قرار است از ارزهای دیجیتال در آینده استقبال شود، می‌خواهم در ایالات متحده استخراج شود. او از شعار ایلان ماسک استفاده کرد و گفت، ارزهای دیجیتال به ماه می روند و آمریکا پیشرو ترین کشور در این صنعت خواهد شد.

📌علاوه بر این، او پیش‌بینی کرد که بیت کوین از ارزش بازار نقره پیشی خواهد گرفت و در آینده نزدیک ممکن است از طلا نیز پیشی بگیرد. این نشان دهنده اعتقاد او به تسلط آینده کریپتو در میان سایر دارایی ها است.

دونالد ترامپ متعهد شد که عملیات Choke Point را تعطیل کند و از اجرای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در دوران ریاست جمهوری خود جلوگیری کند. او تاکید کرد: 

تا زمانی که من رئیس جمهور ایالات متحده هستم، هرگز CBDC وجود نخواهد داشت و من پای حرف خود ایستاده ام.

 ترامپ همچنین اعلام کرد که قصد دارد کمیته ای متمرکز بر ارزهای رمزپایه ایجاد کند که هدف آن تدوین مقررات آینده نگر برای ارزهای دیجیتال است. حمایت از رشد صنعت این حرکت به عنوان راهی برای تقویت نوآوری و اطمینان از باقی ماندن ایالات متحده در خط مقدم اقتصاد دیجیتال جهانی در نظر گرفته می شود.

سخنرانی ترامپ در مورد بیت کوین

اظهارات ترامپ در کنفرانس نشان دهنده تعهد او به یک دستور کار طرفدار رمزنگاری است. برنامه‌های او برای بازنگری کلی SEC و ارتقای بیت‌کوین هم مورد حمایت و هم انتقاداتی قرار گرفته است. حامیان معتقدند رویکرد او می تواند نوآوری و رشد اقتصادی را تقویت کند، در حالی که منتقدان آن را به عنوان یک استراتژی برای جلب رضایت رای دهندگان کریپتو می دانند.

در همین حال، رئیس جمهور سابق نیز از موضع قبلی خود مبنی بر اینکه بیت کوین تهدیدی برای دلار آمریکا است عقب نشینی کرد. ترامپ اکنون ادعا می کند که تهدید واقعی دلار نه از ارزهای دیجیتال، بلکه از خود دولت فعلی ایالات متحده سرچشمه میگیرد.وی گفت:

بیت کوین دلار را تهدید نمی کند، دولت فعلی، ایالات متحده دلار را تهدید می کند.

این تغییر دیدگاه نشان‌دهنده تغییر قابل فکر ترامپ در مورد ارزهای دیجیتال است و ممکن است به عنوان نشانه‌ای از نفوذ فزاینده جامعه کریپتو در سیاست ایالات متحده تلقی شود.

توصیه های ترامپ به سرمایه گذاران بیت کوین

علاوه بر این، دونالد ترامپ از مردم می خواهد که هرگز بیت کوین خود را نفروشند. علاوه بر این، او تأیید کرده است که رئیس جمهوری حامی نوآوری و بیت کوین ایالات متحده خواهد بود. در همین حال، دونالد ترامپ از یک طرح جسورانه ماینینگ کریپتو پرده برداری کرده است که متعهد شده است 100٪ از ذخایر بیت کوین ایالات متحده را به عنوان یک ذخیره استراتژیک حفظ کند. در صورت انتخاب شدن او همچنین متعهد شد که ایالات متحده را به یک نیروگاه استخراج بیت کوین تبدیل کند و نیاز ماینرها به نقل مکان به چین را از بین ببرد.

هدف این حرکت تقویت موقعیت کشور در اقتصاد دیجیتال جهانی و حمایت از رشد صنعت کریپتو است. موضع ترامپ در حمایت از رمز ارزها به عنوان تلاشی برای جلب نظر رای دهندگان کریپتو پیش از انتخابات 2024 تلقی می شود که نشان دهنده تغییر قابل توجهی در چشم انداز سیاسی پیرامون دارایی های دیجیتال است.

با نزدیک شدن به انتخابات 2024، وعده های جسورانه ترامپ زمینه را برای تغییر در سیاست ارزهای دیجیتال ایالات متحده فراهم می کند. اینکه آیا چشم انداز او به ثمر می رسد یا نه باید دید، اما اظهارات او بدون شک جامعه ارزهای دیجیتال را وسوسه کرده و بعد جدیدی به گفتمان سیاسی پیرامون دارایی های دیجیتال اضافه کرده است.

این الت کوین هارا بخرید: پس از سخنرانی ترامپ کدام ارزها ممکن است پامپ شوند؟

تحلیلگر Altcoin Buzz گفت که این هفته، نهنگ های رمزنگاری بی سر و صدا چندین آلتکوین را جمع آوری کرده اند که علیرغم افت عملکرد اخیر، به پتانسیل کوتاه مدت خود اطمینان دارند. در اینجا بهترین آلتکوین ها آمده است:

خرید آربیتروم

قیمت فعلی: 0.73

فعالیت نهنگ ها: با وجود کاهش قیمت سالانه، آربیتروم شاهد افزایش 87 درصدی در جریان تراکنش نهنگ ها در هفته گذشته بوده است. این نشان می‌دهد که نهنگ‌ها به پتانسیل بلندمدت توکن اعتقاد دارند. آربیتروم، یک بلاکچین لایه ۲ برای اتریوم، با هدف بهبود سرعت تراکنش و کاهش هزینه ها در شبکه اتریوم است. تجمع اخیر نهنگ می تواند نشان دهنده اعتماد به فناوری و پذیرش آینده باشد.

خرید ریپل

قیمت فعلی: 0.60 دلار

فعالیت نهنگ ها: طبق گفته سنتیمنت، تعداد آدرس‌هایی که بین 100 میلیون تا 1 میلیارد توکن XRP دارند از 23 جولای افزایش یافته است. این نشان می دهد که عرضه از 38 درصد به 40 درصد رسیده است که نشان دهنده اعتماد رو به رشد در بین دارندگان بزرگ است. ریپل از پیروزی های قانونی اخیر و احساسات بازار سود می برد و آن را به گزینه ای جذاب برای نهنگ ها تبدیل می کند.

خرید کاردانو

قیمت فعلی: 0.42 دلار

فعالیت نهنگ ها: کاردانو شاهد افزایش خیره کننده 10878 درصدی در جریان ورودی بزرگ نگهبانان در یک روز بوده است که از مرز 5 میلیارد عبور کرده است. این نشان دهنده سطح قابل توجهی از اطمینان در بین نهنگ ها به پتانسیل بازیابی ADA است. ارتقاهای اخیر و توسعه مداوم کاردانو با استقبال مثبت بازار روبرو شده است و به جذابیت آن کمک می کند.

خرید چین لینک

قیمت فعلی: 13.69 دلار

فعالیت نهنگ ها: چین لینک اخیراً پروتکل قابلیت همکاری متقابل زنجیره ای (CCIP) خود را با تروفای در سراسر پلتفرم های بلاک چین اتریوم و آربیتروم یکپارچه کرده است. تروفای که توسط کوین بیس و چین لینک پشتیبانی می‌شود، داده‌های مالی شفاف و بی‌درنگ را ارائه می‌کند و اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi) را تقویت می‌کند. این ادغام می تواند پذیرش و استفاده بیشتر از چین لینک را افزایش دهد و آن را به یک انتخاب محبوب در میان نهنگ ها تبدیل کند.

منبع: کریپتو تیکر

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments