5 ارز برتر هفته

5 ارز برتر هفته برای خرید در آستانه اوج تاریخی بیت کوین

ورودی های به ETF های بیت کوین نقطه ای منعکس کننده احساسات صعودی سرمایه گذاران است و این می تواند برخی ارزها را تحت فشار صعودی قرار دهد. بیت کوین به تدریج به سمت مرز 70000 دلار افزایش یافته است که نشان می دهد این احساسات مثبت باقی می ماند.

صندوق‌های نقدی مبادله بیت‌کوین مستقر در ایالات متحده در 19 ژوئیه شاهد ورود 383 میلیون دلار بودند. این باعث شد که مجموع جریان خالص ورودی به ETF ها از زمان راه اندازی آنها به بیش از 17 میلیارد دلار برسد.

از آنجایی که قیمت بیت کوین بالای 65000 دلار است، به نظر می رسد نهنگ های بیت کوین فروش خود را کاهش داده اند. تحلیلگر خولیو مورنو، در پستی در توییتر گفت:

 فروش توسط سرمایه‌گذاران بزرگ بیت‌کوین یا همان نهنگ ها کم شده است و معیارهای ارزش‌گذاری حاکی از حرکت مثبت و افزایش قیمت است. قدرت بیت‌کوین منجر به بهبود چندین آلت‌کوین شده است. بازارهای ارزهای دیجیتال ممکن است از راه اندازی ETF های اتریوم که انتظار می رود در 23 جولای شروع به ترید کنند، تقویت بیشتری دریافت کنند.

آیا بیت کوین می تواند بهبود خود را در کوتاه مدت افزایش دهد و خرید آلت کوین ها را افزایش دهد؟ اگر این اتفاق بیفتد، 5 ارز دیجیتال برتر که در نمودارها قوی به نظر می رسند کدامند؟

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین

بیت کوین در 19 جولای از میانگین متحرک ساده 50 روزه (63792 دلار) جهش کرد و از مقاومت 66128 دلار بالاتر رفت، که نشان می دهد بازیابی قیمت دست نخورده باقی مانده است.میانگین متحرک ساده 20 روزه (60827 دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) افزایش یافته است، که نشان می دهد گاوها در کنترل هستند. 

اگر قیمت بیت کوین بالای 66128 دلار باقی بماند، جفت ارز BTC/USDT می تواند به 70000 دلار برسد. انتظار می رود که خرس ها در منطقه 70000 تا 73777 دلاری دفاعی قوی داشته باشند.

نمودار روزانه جفت ارز USDT/BTC

سطح حمایت حیاتی که باید برای جلوگیری از کاهش قیمت آن را در نظر داشت میانگین متحرک ساده 50 روزه است. اگر این حمایت از بین برود، ممکن است جفت ارز به زیر میانگین SMA 20 روزه کاهش یابد. 

نمودار 4 ساعته جفت ارز USDT/BTC
نمودار 4 ساعته جفت ارز USDT/BTC

میانگین های متحرک در نمودار 4 ساعته شیب دار هستند که نشان دهنده مزیت برای خریداران است، اما RSI در حال ایجاد واگرایی منفی است که نشان دهنده تضعیف حرکت صعودی است. اگر قیمت به زیر 66128 دلار سقوط کند، ممکن است جفت ارز به زیر سطح میانگین متحرک 50-SMA و بعداً به 62350 دلار کاهش یابد.

در مقابل، اگر قیمت به 66128 دلار بازگشت، احتمال از سرگیری حرکت صعودی را افزایش خواهد داد. سپس این جفت ارز می تواند تا 70000 دلار صعود کند.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا

سولانا افزایش یافت و در 20 جولای بالای خط روند نزولی بسته شد و الگوی مثلث نزولی در حال توسعه را باطل کرد. شکست الگوی نزولی یک علامت صعودی است. افزایش میانگین متحرک 20 روزه (148 دلار) و RSI نشان می دهد که گاوها بازار را تحت کنترل دارند. اگر قیمت بالاتر از خط روند نزولی باقی بماند، جفت ارز SOL/USDT می‌تواند تا 189 دلار و متعاقباً به مقاومت سقف در 210 دلار صعود کند.

برعکس، اگر قیمت سولانا کاهش یابد و دوباره وارد مثلث شود، نشان می دهد که شکست ممکن است یک تله گاوی بوده باشد. این می تواند جفت ارز SOL/USDT را به زیر میانگین متحرک SMA 20 روزه برساند، که احتمالا به عنوان یک سطح حمایت قوی عمل می کند. 

نمودار روزانه جفت ارز SOL/USDT
نمودار روزانه جفت ارز SOL/USDT

هر دو میانگین متحرک در نمودار 4 ساعته شیب دار هستند، اما RSI واگرایی منفی نشان می دهد. این نشان می دهد که روند صعودی باقی می ماند، اما حرکت مثبت در حال کاهش است.میانگین متحرک ساده 20 روزه  سطح حمایت بسیار مهمی است که می‌توان آن را برای جلوگیری از کاهش قیمت در نظر گرفت. 

اگر قیمت از میانگین متحرک ساده عقب نشینی کند، این نشان می دهد که روند صعودی ممکن است به 189 دلار برسد.

نمودار 4 ساعته جفت ارز SOL/USDT
نمودار 4 ساعته جفت ارز SOL/USDT

اگر خرس‌ها بخواهند از حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 20 روزه برسانند. اگر آنها این کار را انجام دهند، فروش ممکن است افزایش یابد و این جفت ارز ممکن است به 155 دلار سقوط کند. شکستن زیر این سطح، مزیت را به نفع خرس‌ها متمایل می‌کند.

تحلیل قیمت اینترنت کمپیوتر

اینترنت کمپیوتر (ICP)

اینترنت کمپیوتر (ICP) در 15 ژوئیه بالاتر از خط روند نزولی شکست، که نشان می‌دهد خرس‌ها در حال از دست دادن قدرت خود هستند. میانگین‌های متحرک در آستانه یک متقاطع صعودی هستند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد و نشان می‌دهد که گاوها در حال حرکت هستند. 

در یک بازگشت خرس ها سعی کردند قیمت را به زیر سطح شکست 9.36 دلار در 19 ژوئیه برسانند، اما گاوها همچنان موضع خود را حفظ کردند. اگر قیمت افزایش یابد و بالای 10.50 دلار باقی بماند، جفت ارز ICP/USDT می تواند به 13 دلار و بعداً به 14 دلار صعود کند.

نمودار جفت ارز ICP/USDT
نمودار روزانه جفت ارز ICP/USDT

در همین حال، خرس ها احتمالاً برنامه های دیگری نیز خواهند داشت. آنها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر 9.36 دلار کاهش دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، ممکن است جفت ارز به زیر میانگین متحرک ساده 20  روزه سقوط کند. این یک سطح ضروری برای دفاع گاوها است زیرا اگر شکست بخورد، توقف بعدی می‌تواند 6 دلار باشد. 

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها تلاش می‌کنند تا بهبود را در 10.50 دلار متوقف کنند، اما گاوها اجازه نداده‌اند قیمت کاهش یابد. زیر 9.36 دلار این نشان می دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدتی بین 10.50 تا 9.36 دلار تثبیت شود.

نمودار 4 ساعته جفت ارز ICP/USDT
نمودار 4 ساعته جفت ارز ICP/USDT

اگر گاوها قیمت را به بالای 10.50 دلار برسانند، نشانه از سرگیری حرکت صعودی خواهد بود. ممکن است جفت ارز به 11.25 دلار و سپس 13 دلار افزایش یابد. از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر 9.36 دلار سقوط کند، ممکن است جفت ارز به 8.50 دلار و سپس 7 دلار سقوط کند.

تحلیل قیمت گرف

گرف

گرف در چند روز گذشته در محدوده بین 0.22 دلار و میانگین متحرک ساده 20 روزه (0.19 دلار) معامله شده است. بعید است که معاملات در این محدوده برای مدت طولانی در نوسان باشد. اگر خریداران قیمت را به بالای 0.22 دلار برسانند، جفت ارز GRT/USDT می تواند دیدگاه نزولی را باطل کند. 

خرس ها تلاش خواهند کرد تا رالی بهبودی را در این سطح متوقف کنند، اما اگر گاوها غالب شوند، این جفت ارز می تواند روند صعودی خود را تا 0.27 دلار و سپس به 0.32 دلار آغاز کند.

نمودار روزانه جفت ارز GRT/USDT
نمودار روزانه جفت ارز GRT/USDT

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک ساده 20 روزه سقوط کند، نشان می دهد که گاوها تسلیم شده اند. این ممکن است قیمت را به سطح حمایت بعدی در 0.15 دلار برساند.

 نمودار 4 ساعته نشان می دهد که خرس ها به شدت از مقاومت 0.22 دلار دفاع می کنند. سطح حیاتی برای جلوگیری از جریان نزولی میانگین متحرک ساده 50 روزه است. اگر قیمت به شدت از سطح 50-SMA افزایش یابد، چشم انداز صعود بالای 0.22 دلار را بهبود می بخشد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز ممکن است دیدگاه نزولی را باطل کند.

نمودار 4 ساعته جفت ارز GRT/USDT
نمودار 4 ساعته جفت ارز GRT/USDT

برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه سقوط کند، نشان دهنده این است که گاوها به سمت خروج عجله دارند. ممکن است این جفت ارز به 0.20 دلار و بعداً به 0.18 دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت بونک

بونک(BONK)

بونک(BONK) چند روزی است که در داخل الگوی مثلث متقارن ثابت مانده است، که نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس ها است. میانگین متحرک 20 روزه (0.000025 دلار) شروع به افزایش تدریجی کرده است، و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می دهد مزیت برای خریداران است. گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به 0.000036 دلار و بعداً به خط مقاومت مثلث برسانند. این سطح احتمالاً فروش خوبی را توسط خرس ها جلب می کند.

نمودار روزانه جفت ارز BONK/USDT
نمودار روزانه جفت ارز BONK/USDT

میانگین متحرک 20 روزه سطح حمایت مهمی است که باید برای جلوگیری از روند نزولی آن را در نظر گرفت. شکستن و بسته شدن در زیر آن می تواند جفت ارز BONK/USDT را به خط حمایت بکشاند. انتظار می‌رود خریداران در افت قیمت توکن بونک را بخرند.

 نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها تلاش می‌کنند تا حرکت صعودی را در $0.000032 متوقف کنند، اما خریداران زمین زیادی را به فروشندگان واگذار نکرده‌اند و در واقع خرس ها وگاوها در کشمکش هستند. اولین سطح حمایت 20-SMA و سپس 50-SMA است. اگر قیمت از میانگین‌های متحرک بازگردد، احتمال افزایش تا 0.000036 دلار و بعداً به 0.000042 دلار وجود دارد.

نمودار 4 ساعته جفت ارز BONK/USDT
نمودار 4 ساعته جفت ارز BONK/USDT

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه مدت باطل خواهد شد. این ممکن است فروش بیشتری را جذب کند و قیمت را به 0.000022 دلار و سپس به 0.000020 دلار برساند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments