5 نکته که در مورد عملکرد این هفته بیت کوین باید بدانید! | بررسی سایر داده ها

5 نکته که در مورد عملکرد این هفته بیت کوین باید بدانید! | بررسی سایر داده ها

بسته شدن هفتگی صعودی باعث می شود بیت کوین با قیمت واقعی مقابله کند در حالی که تحلیلگران در مورد نوسانات عمده در روزهای آینده گمانه زنی می کنند.
بیت کوین (BTC) یک هفته مهم را در یک پایه محکم آغاز می کند زیرا گاوها موفق می شوند هفته ها ضرر را از بین ببرند.
پس از بسته شدن آخرین کندل هفتگی با قیمت 21800 دلار که بالاترین قیمت از اواسط آگوست است، BTC/USD به عنوان یک شرط طولانی در رادار بازگشته است.
پایان یک دوره طولانی نزولی همراه با اقدامات جانبی قیمت، اکنون کاملاً در پایان به نظر می رسد و انتظار می رود که نوسانات در روزهای آینده موضوع اصلی را تشکیل دهد.
در واقع، چند هفته در تاریخ بیت‌کوین به اندازه‌ای که احتمالاً این هفته وجود دارد، پرتلاطم بوده است.
علاوه بر ادغام اتریوم (ETH) در 15 سپتامبر، نرخ تورم ایالات متحده در 13 سپتامبر با انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اوت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بنابراین دستور العمل غیرقابل پیش بینی وجود دارد.

⁉️بیت کوین چگونه طوفان را پشت سر می گذارد؟ در حالی که با افزایش ارزش دلار، تصویر کلان برای دارایی‌های ریسکی مبهم به نظر می‌رسد، داده‌های زنجیره‌ای همچنان به پایین بودن و ساخت کف قیمت اشاره می‌کنند.

علاوه بر این، بنیادهای شبکه بیت‌کوین در این هفته به بالاترین حد خود می‌رسند، که بر انعطاف‌پذیری و بازیابی ماینرها، همراه با اعتقاد به سودآوری تاکید می‌کند.
کوین تلگراف نگاهی به چندین حوزه اصلی برای تماشا می‌اندازد، زیرا بیت‌کوین به «Septembear» یا همان سپتامبر خرسی معروف است.

لیکویید شدن قرارداد های آتی فروش (Short) بیت کوین 

آخرین بسته شدن هفتگی تسکین بسیار مورد نیاز برای گاوهای بیت کوین را فراهم کرد. داده‌های TradingView نشان می‌دهند که پس از هفته‌ها عملکرد بد، BTC/USD سرانجام موفق شد سودهای هفته متقاعدکننده‌ای را امضا کند، به این صورت که حتی از اصلاح لحظه آخری در بسته شدن کندل اجتناب کرد.

چارت هفتگی بیت کوین

به این ترتیب، با قیمت بالای 21800 دلار، رویداد 11 سپتامبر به دلیل نوسانات قابل توجه، پایه محکمی را برای یک هفته تشکیل داد.

در زمان نگارش این مقاله، آن سطح در حال تشکیل یک منطقه تثبیت است که همزمان با یک خط روند مهم در قالب قیمت واقعی بیت کوین است. با توجه به شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای Glassnode، این قیمت در حال حاضر تقریباً 21770 دلار است.

قیمت واقعی بیت کوین

بیت کوین هنوز نتوانسته است با سطوح نزولی قابل توجهی که به دلیل حمایت ماه گذشته از دست رفته است مقابله کند، که در میان آنها میانگین متحرک 200 هفته ای که اکنون نزدیک به 23330 دلار است، مهم است.

با این وجود، افزایش قیمت در صرافی بیت استمپ به 22350 دلار یک شبه توجه معامله گران را به خود جلب کرد و درخواست های موجود برای ادامه روند صعودی را افزایش داد.

حساب کاربری محبوب توییتر Il Capo of Crypto در یکی از چندین به روز رسانی اخیر نوشت: “این فقط عرضه اولیه در 22300 بود.”

هنوز فکر کردن به 23 هزار محتمل است. سپس ما شاهد یک روند معکوس هستیم.

با این وجود، یک توییت بیشتر هشدار داد که «مقاومت‌های بزرگ» اکنون در بین بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها وارد عمل شده‌اند.

به نظر من، ما به زودی شاهد افزایش 5-7 درصدی هستیم.

در نشانه ای از آغاز نوسانات آینده، معامله گر همکار Cheds خاطرنشان کرد که بیت کوین باند Bollinger بالایی خود را در بازه های زمانی روزانه برچسب گذاری می کند، باندها اکنون به آرامی گسترش می یابند تا راه را برای محدوده معاملاتی وسیع تری باز کنند.

چارت روزانه بیت کوین

کاهش قیمت دلار در راستا اعلام نرخ تورم

یکی از دو نکته اصلی هفته در مورد قیمت بیت کوین از منبعی آشنا می آید: فدرال رزرو ایالات متحده.

داده‌های CPI برای ماه آگوست منتشر می‌شوند و امیدها بر روند کاهشی تورم استوار است که پس از آن که چاپ ماه ژوئیه نشان داد که اوج شکل گرفته است، ادامه دارد.

توییت

اگر چنین باشد، برای دارایی‌های ریسکی که به‌ شدت از افزایش دلار آمریکا رنج می‌برند، موهبتی خواهد بود.

با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، کمیته بازارهای آزاد فدرال رزرو با این وجود احتمالاً در جلسه سپتامبر هفته آینده خود، نرخ بهره را 75 واحد افزایش خواهد داد.

شاخص FedWatch

با این حال، برای ناظران دلار، دلایلی وجود دارد که باور کنند بازگشت دارایی های ریسکی باید در روزهای آینده خود را تقویت کند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) که تازه از بالاترین سطح بیست سال گذشته است، تنها در چهار روز نزدیک به 2.7 درصد کاهش یافته است.

توییت

مارک کالن، تحلیلگر، خالق منبع تجاری AlphaBTC، فاش کرد: یک موردی که باعث می‌شود به طور کلی پس از ادغام ETH، به تعصب منفی خود برای بیت‌کوین و کریپتو شک کنم، DXY است.

ما می‌بینیم که پتانسیل 3 درایو واگرایی [خرس] در RSI شکل می‌گیرد و FOMC سپتامبر چهارشنبه آینده است. نمی‌دانم که آیا شاخص DXY کاهش می یابد و دارایی‌های ریسکی افزایش می یابد یا خیر!

در همین حال، دونالد پوند، مدیر اجرایی فینیکس مس، نمودار USD و DXY را “مهم ترین آنها” خواند.

او در توییتر خود نوشت: “دلار بسیار قوی است و همه چیزهای دیگر را از بین برده است.”

طی چند روز گذشته به سرعت کاهش یافته است، اما همچنان در یک روند صعودی قوی است. بدون جهش پایدار برای بازارها تا زمانی که روند شکسته شود.”

چارت روزانه شاخص دلار

بروز رسانی ادغام اتریوم 

تکمیل داده‌های تورم تشویق‌ کننده یک محرک قیمت صرفاً داخلی است- نکته لازم به ذکر ادغام اتریوم است که در حدود 15 سپتامبر انجام می‌شود.

این رویداد که اکنون قرار است پس از ماه‌ها عدم قطعیت به واقعیت تبدیل شود، اتریوم را به عنوان یک الگوریتم هش کردن شبکه از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) می‌بیند.

هیجان در رسانه های اجتماعی و فراتر از آن ایجاد شده است، و اکنون، تحلیلگران از خود میپرسند که عواقب آن چه خواهد بود – به ویژه، اینکه آیا سرمایه گذاران «اخبار را می فروشند» و بازارها را بلافاصله پس از تکمیل ادغام پایین می آورند.

در یک به‌روزرسانی اختصاصی که در 10 سپتامبر منتشر شد، پلتفرم معاملاتی Decentrader بر نیاز به احتیاط و اجتناب از طرز فکر «فقط بالا» تأکید کرد.

مهم است که به یاد داشته باشید که اخبار منفی بالقوه متعددی وجود دارد که می‌تواند همه چیز را به نفع خرس‌ها تغییر دهد، از جمله باگ‌هایی در کد ادغام، بخش قابل توجهی از شبکه اتریوم به سمت انشعابی حرکت می‌کند که با آن ارزش بازار را به همراه دارد، و همچنین تاثیرات منفی داده‌های CPI اوت ایالات متحده در هفته آینده که منتشر می شود.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که به طور کلی، ریسک سیستماتیک کلان و ژئوپلیتیکی وجود دارد که ممکن است صعودی ترین روایت برای اتریوم را متوقف کند. بیایید ببینیم آیا قیمت می تواند نگه داشته شود، پس از ادغام.

Decentrader مقایسه هایی را با هارد فورک های بیت کوین انجام داد که در نیمه دوم سال 2017 و بعد از آن اتفاق افتاد. اکنون، مانند آن زمان، خطر حواس پرتی همچنان وجود دارد.

در پایان به‌روزرسانی آمده است: «در درازمدت، ادغام تغییرات اساسی دارد که ما آن‌ها را به‌عنوان صعودی برای اتریوم تفسیر می‌کنیم، اما بدون شک با توجه به اینکه بازار بین روایت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، رویداد واقعی بی‌ثبات خواهد بود».

به شدت مراقب کلاهبرداری ها، توکن های فورک و غیره باشید، ما قبلا چندین بار در اطراف فورک های Merge و ETHPoW دیده ایم.

ارز اتریوم در زمان نگارش این مقاله برای دومین روز متوالی روند نزولی داشت و پس از رسیدن به بالاترین سطح محلی 1790 دلار، به 1760 دلار چشم دوخت.

مبانی شبکه بیت کوین اخیراً نزولی بوده است و این هفته، این روند به اوج خود ادامه می دهد.

چارت 1 ساعت اتریوم

صعودی شدن سختی شبکه و هش ریت

هم سختی استخراج بیت کوین و هم نرخ هش به بالاترین حد خود رسیده یا قرار است در 48 ساعت آینده از 12 سپتامبر به بالاترین حد خود برسند.

بر اساس تخمین‌های منبع نظارتی BTC.com، در تنظیم مجدد خودکار بعدی، سختی 3 درصد افزایش می‌یابد و در مجموع 31.91 تریلیون به بخش ناشناخته ارسال می‌شود.

این به دنبال تعدیل قبلی 9.26 درصدی دو هفته پیش است که بزرگترین افزایش از سال 2021 را تشکیل می دهد و همچنین به عنوان یک سیگنال محکم عمل می کند که رقابت ماینرها سالم تر از همیشه است.

هش ریت بیت کوین و سختی شبکه

در واقع، از زمانی که آخرین مرحله «کاپیتولاسیون» آنها در ماه گذشته به پایان رسید، طبق داده‌های زنجیره‌ای، ماینرها برای افزودن قدرت هش به عملیات خود رقابت می‌کنند. این امر با نرخ هش – قدرت هش ترکیبی تخمینی شبکه بیت کوین – به سطوحی رسیده است که قبلاً در روزهای اخیر سابقه نداشته است.

طبق گزارش MiningPoolStats، این افزایش در 5 سپتامبر رخ داد و شامل رسیدن کوتاه به 298 اگزاهش در ثانیه (EH/s) بود. نرخ هش در حال حاضر کمتر از 250 EH/s است.

در همین حال، پلتفرم تحلیلی TheTIE در واکنش به این موضوع اشاره کرد که افزایش نرخ هش زمان رویداد بعدی نصف شدن پاداش بلاک بیت کوین را به جلو برده است.

از آنجایی که هش ریت بیت کوین به بالاترین حد خود می رسد، یک اثر مرتبه دوم مهم وجود دارد که باید به خاطر بسپارید: هاوینگ. پیش از این، برای سال 2024 انتظار می رفت، اما اکنون تاریخ پیش بینی شده برای نصف شدن بعدی پاداش بیت کوین به Q4’23 منتقل شده است.

حکم فرمایی ترس شدید

همانطور که داده‌ها و تحلیل‌ها صعودی به نظر می‌رسند، بازار کلی ارزهای دیجیتال هنوز نمی‌تواند حس پیشگویی را کاملاً از بین ببرد.

شاخص ترس و طمع

«ترس شدید» جایی است که ایندکس بیشتر سال 2022 را سپری کرده است، از جمله طولانی‌ترین دوره متوالی خود که بیش از دو ماه طول کشیده است.

برای Santiment، پلتفرمی که به تجزیه و تحلیل احساسات کریپتو اختصاص داده شده است، دلیلی برای محتاط بودن به لطف فعالیت سودآوری در بیت کوین و اتریوم وجود داشت.

به طور خلاصه، بیت کوین امروز برای اولین بار در 3 هفته گذشته به بالای 22 هزار دلار رسیده است.

اوج تاریخی هش ریت و سختی شبکه بیت کوین

نسبت تراکنش‌های سود به زیان دلار بیت‌کوین در بالاترین حد خود از ماه مارس است و به نظر می‌رسد که بسیاری این جهش ملایم را به‌عنوان محرکی برای معامله مجدد در نظر گرفته‌اند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments