بزرگترین بازار NFT، اوپن سی خاطرنشان کرد که این حادثه را به مقامات اجرایی قانون گزارش کرده است و تحقیقات در حال انجام است.
اوپن سی، بزرگترین بازار توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) جهان توضیح داد که این نقض توسط خود OpenSea ایجاد نشده است. بلکه به خاطر یکی از کارمندان Customer.io، یک پلتفرم شخص ثالث بود که توسط OpenSea برای مدیریت ارتباطات رسانه های اجتماعی استخدام شده بود. این اولین باری نیست که پلتفرمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نشان میدهند که نقش مهمی در زره پلتفرمهای کریپتو و NFT دارند.
این نقض بر همه کاربرانی که ایمیل خود را برای ثبت نام وارد کرده اند، تاثیر گذاشته است. پس از این، OpenSea به مشتریان خود توصیه کرد که از تلاشهای احتمالی فیشینگ جلوگیری کنند.
بازار NFT روز پنجشنبه اعلام کرد که با مقامات اجرایی قانون تماس گرفته است و تحقیقات در حال انجام است.
جدیدترین نقض اطلاعات با اولین حمله بزرگ به اوپن سی و کاربران آن در سال جاری فاصله زیادی دارد. در ماه می، سرور Discord بازار محبوب NFT هک شد که منجر به سیل حملات فیشینگ شد. در این رویداد، کیف پول کاربران متعددی مورد حمله قرار گرفت و دارایی آنها به سرقت رفت. در ژانویه، این پلتفرم مورد یکی از شدیدترین حملات خود قرار گرفت، که در آن یک سوء استفاده به مهاجمان اجازه میداد تا NFTها را بدون اجازه بفروشند.
در ماه مارس، Hubspot، یک سرویس قابل مقایسه با Customer.io، هک شد و نام کاربری، شماره تلفن و ایمیل مشتریان را در BlockFi، Swan Bitcoin، NYDIG و Circle فاش کرد.
همچنین اوپن سی هشدار داد که هکرها ممکن است سعی کنند با مشتریان اوپن سی از طریق ایمیل هایی از دامنه هایی که شبیه OpenSea.io یا OpenSea.xyz به نظر می رسند، تماس بگیرند. کاربران توییتر از افزایش ایمیلهای اسپم، تماسهای تلفنی و پیامهای متنی خبر دادهاند.
منبع: کوین تلگراف
برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.