پایان ایردراپ های تلگرام

آیا دوره ایردراپ های تلگرامی به پایان رسیده است؟

اینکه ایردراپ های تلگرام از کجا آمده اند و چرا معروف شده اند همه و همه به نات کوین برمیگردد، پروژه محبوب و موفق نات کوین باعث راه اندازی چندین ایردراپ تلگرامی شد. همستر کامبت هم با رویای نات کوین فعالیت خود را شروع کرد ولی سقوط کرد و همین باعث شد که تراکنش های شبک تون کاهش پیدا کند و اعتماد خیلی از کاربران تلگرام به ایردراپ ها از بین برود!

  • شبکه تون در تمام سال 2024 فقط به دلیل وجود ایردراپ ها که مبتنی بر بلاکچین آن بودند پا برجا بود.
  • کیف پول‌های فعال روزانه شبکه تون از زمان انتشار همستر کمبت 65 درصد کاهش یافته است.
  •  تعاملات قرارداد هوشمند TON در مدت مشابه 75 درصد کاهش یافته است.
  •  تلگرام و TON باید فراتر از بازی های تپ تو ارن ارتقا پیدا کنند تا کاربران خود را حفظ کنند.

کاهش فعالیت های شبکه تون

به طور گسترده ای کاهش اجتناب ناپذیری در استفاده از شبکه تون به دنبال لانچ شدن ایردراپ های تلگرام از قبیل همستر کامبت و راکی رابیت و کتیزن و …وجود دارد. اما به نظر می رسد این افت بدتر از آن چیزی است که بسیاری پیش بینی می کردند.

تون استات (TonStat) نشان می دهد که از 30 سپتامبر، تعداد کیف پول های فعال روزانه از حدود 1.47 میلیون به تنها 52951 در 7 اکتبر کاهش یافته است. این تقریباً کاهش 65 درصدی را نشان می دهد. ظاهراً بازیکنان به سرعت پول خود را نقد کردند و کیف پول تلگرام را به کلی رها کردند.این کاهش درست پس از لیست شدن توکن همستر اتفاق افتاد.

چارت 6 ماهه آمار کیف پول های فعال تون
چارت 6 ماهه آمار کیف پول های فعال تون

با نشان دادن نشانه‌های بزرگ‌تری از بی‌علاقگی، فعال‌سازی کیف پول‌های زنجیره‌ای در روز 75 درصد کاهش یافته است، از 284246 در اوج خود در 19 سپتامبر به تنها 70704 مورد کاهش یافته است. برای انتقال توکن های ایردراپ های تلگرامی به کیف پول و استفاده از آن در صرافی ها نیاز به انجام تراکنش تون کوین دارید و میتوانید هر زمان که تون نیاز داشتید اقدام به خرید تون کوین در مقدار کم کنید.


معرفی 5 پروژه رو به رشد در شبکه تون برای سرمایه گذاری آینده دار


طبق داده‌های کریپتو متیوس (Cryptometheus)، پیشرفت‌های شبکه تون و اکوسیستم به شدت کاهش یافته است، که نشان‌دهنده مشکل بزرگ‌تری است که TON با آن مواجه است و آن پایداری است.

فرصت درآمدزایی ایردراپ های تلگرام با وضعیت شبکه تون تقریبا از بین رفته است!

اکنون که جوامع ده‌ها میلیون نفری بازیکنان ایردراپ های تلگرامی از بین رفته‌اند، بازی‌های هیجان‌انگیز P2E تلگرام ممکن است برای به دست آوردن مجدد آن سطوح مشارکت تلاش مضاعف کنند.


آیا واقعا از ایردراپ های تلگرام میتوان پولی به جیب زد؟ راز پشت پرده بازی های تلگرام


همانطور که آلوین کان، مدیر اجرایی کیف پول بیت‌گت، به CCN توضیح داد:

 در حالی که ایردراپ ها می توانند باعث ایجاد علاقه کوتاه مدت شوند، کاهش فعالیت کیف پول، محدودیت های تعاملی صرفاً مبتنی بر انگیزه را نشان می دهد. زمانی که ارزش عمیق تری فراتر از پاداش های یکباره وجود داشته باشد، احتمال بازگشت کاربران بیشتر است.

فعالیت های آن چین کیف پول در تایم فریم یکماهه
فعالیت های آن چین کیف پول در تایم فریم یکماهه

مدل P2E و موفقیت آن همیشه بر این اساس بود که آیا بازیکنان پاداش کافی برای سرمایه‌گذاری زمان و پول خود دریافت کرده‌اند یا خیر. همانطور که با واکنش شدید و نارضایتی کاربران همستر و کتیزن روبه رو شده ایم و کاهش شدید فعالیت TON مشهود است، بازیکنان محرومی که منتظر دریافت ایردراپ بودند مدت‌هاست که از یاد رفته‌اند. آلوین کان افزود:

 اتفاقات پیرامون ایردراپ ها باعث کاهش اعتماد بازیکنان و کاربران تلگرام شده است، اما تلاش‌های آینده باید بر ایجاد تجربیات روان‌تر متمرکز شود و در عین حال فراتر از انگیزه‌های کوتاه‌مدت گسترش یابد.

مسلماً موفقیت‌های گسترده بلاکچین تون (TON) در سال 2024 ناشی از نوآوری نبود، بلکه توسط بازی‌های کریپتو مبتنی بر موبایل و این دسته از بازی های اعتیاد آور تپ تو ارن جدید بوده است که موجی از سرمایه را وارد شبکه تون کرده اند و با به پایان رسیدن علاقه به این ایردراپ ها این سرمایه هم  از بین می رود.

شبکه تون باید تصمیمی فراتر از ایردراپ ها برای پایدار ماندن بگیرد!

این بدان معنا نیست که TON برای نوآوری یا توسعه در شبکه خود کار نمی کند. البته، هدف هر اکوسیستم بلاک چین این است که از طریق ارائه های ویژگی های جدید و بی شمار خود، پایدار شود.


ایردراپ های تلگرامی که در ماه مهر لیست میشوند کدامند؟


کان توضیح می‌دهد که TON نیاز دارد اکوسیستم‌های مالی پایدار بیشتری را در تلگرام توسعه دهد و به کاربرانش موارد استفاده عملی و کاربردی بدهد. این شامل ایجاد تعاملات اجتماعی با جوامع نشانه‌دار یا خدمات همتا به همتا (P2P) است.به گفته کان، این لایه‌های تعامل، کاربران را فعال نگه می‌دارد و قطعا برای دریافت بیشتر این خدمات به بلاک چین های محبوبشان باز میگردند.

پروژه های روی بلاکچین تون
پروژه های روی بلاکچین تون

اما، با کاهش فعالیت کاربر، توسعه‌دهندگان شبکه TON، برای ایجاد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، صرافی (DEX)، سازمان مستقل (DAO)، بازی‌ها و سایر سرویس‌های Web3 که برای جذب و حفظ کاربران نیاز دارد، مبارزه خواهد کرد.


کدام بازی تلگرام میتواند نات کوین بعدی باشد؟


با نگاهی به آینده، کان فکر می‌کند که TON می‌تواند پیشرفت‌های بزرگی در زمینه‌های دیگر داشته باشد و به CCN گفت:

پتانسیل بلندمدت TON در ترکیب شدن با خدمات مالی در تلگرام نهفته است، مانند وی چت پی (WeChat Pay) و علی پی (Alipay) که تعاملات یکپارچه بین ارتباطات و امور مالی ایجاد می کنند.

این کمی متناقض است، هرچند غیرممکن نیست. باز هم تقریباً 1 میلیارد نفر از تلگرام استفاده می کنند. همانطور که با تعداد رکورد شکنی افرادی که به بازی همستر کامبت هجوم آوردند، نشان داده شد، به وضوح شبکه بلاکچین  تون پتانسیل ارائه دیگر ویژگی های کریپتو و فناوری های وب 3 را دارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

4.5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Alizade2434
Alizade2434
5 روز قبل

بیشتر ایردراپ ها لیست شدن ایدراپ جدیدی معرفی شده؟