سقوط بیت کوین و الت کوینها

بیت کوین به 45 هزار دلار سقوط میکند و 100 هزار دلار رویاست؟ تحلیل جامع BTC

بیت کوین در حال حاضر در حال ورود به یک منطقه حمایتی مهم است که می تواند تعیین کند که آیا جایگاه خود را حفظ می کند یا بیش از این سقوط میکند. بازار شاهد بوده است که بیت کوین در چندین بازه زمانی وارد منطقه فروش بیش از حد شده است که نشان دهنده کاهش احتمالی قیمت است. با نزدیک شدن بیت کوین به پیوت پوینت‌، تحلیلگران به شدت این منطقه حمایتی نهایی را زیر نظر دارند.

به گفته جاش، تحلیلگر کریپتو ورلد:

جامع ترین تحلیل تکنیکال بیت کوین

اندیکاتور سوپر ترند که راهنمای قابل اعتمادی در تمام چرخه های بازار بوده در آستانه قرمز شدن قرار دارد. این نشان دهنده تغییر از بازار صعودی فعلی به فاز نزولی است. آخرین باری که این اندیکاتور قرمز شد در بازار نزولی سال 2022 بود و دقت آن در مشخص کردن روندهای بلندمدت این تغییر احتمالی را به ویژه قابل توجه می کند.

اندیکاتور سوپر ترند
اندیکاتور سوپر ترند

اقدام اخیر قیمت بیت کوین همچنین یک سری از اوج های پایین تر، یک الگوی نزولی کلاسیک را تشکیل داده است. برای اینکه بازار صعودی شانسی برای ادامه داشته باشد، بیت کوین باید بالای 56000 دلار نگه داشته شود. عدم انجام این کار می تواند منجر به رکود گسترده تری شود، تنها در صورتی که بیت کوین یک پرچم گاوی تشکیل دهد احتمال رالی بهبودی وجود دارد.

سطوح کلیدی قیمت بیت کوین

در کوتاه مدت، حمایت بیت کوین بین 56000 تا 57000 دلار بسیار مهم است. شکستن زیر 56000 دلار، که با بسته شدن کندل روزانه تأیید شد، می تواند منجر به سقوط سریع به منطقه حمایت بعدی بین 51،000 تا 53،000 دلار شود. با این حال بیت کوین همین حالا به زیر 52000 دلار کاهش یافته است.

نمودار 12 ساعته بیت کوین
نمودار 12 ساعته بیت کوین

در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر، مانند نمودار 12 ساعته، RSI بیت‌کوین در حال حاضر وارد منطقه فروش بیش از حد شده است، که ممکن است با تشکیل الگوی پرچم صعودی یک رالی بهبودی نزدیک باشد. با این حال، این یک بازگشت صعودی را تضمین نمی کند، زیرا روند کلی نزولی باقی می ماند.

عملکرد قیمت بیت کوین

با روی کار آمدن خرس‌ها، قیمت بیت‌کوین متحمل ضرر زیادی در قیمت شده و امروز تقریباً 13 درصد کاهش یافته است. در حال حاضر، بیت کوین با قیمت 52,743.68 دلار معامله می شود و با یک کندل نزولی زیر یک خط روند حمایتی قرار می گیرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USDT و RSI بیت کوین
تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USDT و RSI بیت کوین

کندل نزولی در قیمت بیت کوین، دامنه  را تضعیف می‌کند و یک فرصت فروش را نشان می‌دهد. علاوه بر این، الگوی پرچم صعودی با یک نتیجه نزولی امروز تضعیف شد.

چارت میزان کل لیکویید شدن پوزیشن های معاملاتی
چارت میزان کل لیکویید شدن پوزیشن های معاملاتی

بر اساس داده های به دست آمده، بازار ارزهای دیجیتال امروز 607 میلیون دلار از موقعیت های صعودی یا همان پوزیشن های لانگ خود را از دست داده و لیکویید کرده است. در 24 ساعت گذشته، کل لیکوییدیتی در بازار به ارقام چند میلیارد دلاری رسیده است که 90 درصد از پوزیشن های لانگ  را شامل شده است.

اندیکاتورهای تکنیکال بیت کوین

اندیکاتور قدرت نسبی: خط RSI روزانه یک معکوس سریع از مرز خرید بیش از حد به زیر خط مرزی اشباع فروش کاهش می دهد. بنابراین، اندیکاتور مومنتوم روند نزولی عظیم در قیمت بیت کوین را منعکس می کند.

میانگین های متحرک: شکست میانگین متحرک 200 روزه  منجر به یک روند نزولی در EMA های 50 روزه و 100 روزه می شود. با یک متقاطع در میانگین های متحرک 50 روزه و 100 روزه اولین سیگنال نزولی در نمودارها وجود دارد.

آیا قیمت بیت کوین به 45 هزار دلار سقوط میکند و بیت کوین 100 هزار دلاری رویاست؟

با غلبه خرس ها بر کنترل صعودی، بیت کوین نمی تواند الگوی پرچم صعودی را در نمودار روزانه حفظ کند. علاوه بر این، فشار فزاینده بر روی حمایت 50 هزار دلاری، هشدار دهنده کاهش طولانی مدت قیمت بیت کوین در این هفته است.

با سطوح حمایت بعدی در 47 هزار دلار و 43 هزار دلار، سقوط بیت کوین احتمالا شتاب بیشتری خواهد گرفت. با سقوط بازار جهانی، روند نزولی تقویت خواهد شد.

رویای 100 هزار دلاری بیت کوین در شرایط فعلی یک خیال باطل است، احساسات گسترده تر بازار مملو از ترس است و هیچ نشانه فوری بهبودی وجود ندارد. با این حال، اعلام نرخ بهره جدید در سپتامبر، در صورت اجتناب از رکود، می تواند احساسات صعودی مورد انتظار را به سرمایه گذاران برگرداند.

علت سقوط بازار کریپتو و چشم انداز نزولی آلت کوینها چیست؟

بازار کریپتو امروز سقوط کرده است. بیت کوین ستاره ارزهای دیجیتال، با فروش شدیدی مواجه شده است که در چند ماه گذشته دیده نشده است. کاهش بیش از 18 درصدی از ابتدای ماه نشان می دهد که حمام خون کریپتو مارکت، کل بازار را تکان داده است! دلایل زیادی ظاهر شده است که باعث ایجاد ترس در بین تریدرها و فعالان بازار شده است. بازار کریپتو در چند روز گذشته بیش از 500 میلیارد دلار از دست داد و تریدرها بسیار ضرر کردند.

فروش گسترده ارزهای دیجیتال

اخیراً، حمام خون در کریپتو ضربه سختی به تمام دارایی‌های ارزهای دیجیتال وارد کرده است، به طوری که بیت کوین از بالاترین قیمت 70000 دلاری خود نزدیک به 20 درصد کاهش یافته و بسیاری از آلت کوین‌ها 50 درصد یا بیشتر کاهش یافته‌اند. این کاهش شدید نتیجه چند عامل در کنار هم قرار گرفته و طوفانی کامل از مشکلات بازار را ایجاد می کند.

تنش های ژئوپلیتیک ایران و اسرائیل

تنش‌های ژئوپلیتیکی نیز قابل توجه است و درگیری‌های فزاینده بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر می‌گذارد. با تشدید مسائل ژئوپلیتیکی، چالش‌های بیشتری برای بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند که بر ثبات آن تأثیر می‌گذارد.

بازار درگیر ترس از رکود

ترس از رکود یکی دیگر از عناصر مهم است. از آنجایی که شاخص‌های اقتصادی حاکی از رکود است، سرمایه‌گذاران محتاط‌تر می‌شوند که منجر به فروش در طبقات مختلف دارایی، از جمله ارزهای دیجیتال می‌شود. شاخص رکود قانون سام (Rule Recession Indicator Sahm ) از آستانه 0.50 فراتر رفته است که از لحاظ تاریخی نشان دهنده آغاز رکود در اقتصاد ایالات متحده است.

نرخ بهره و بانک مرکزی ژاپن

در ادامه، کاهش اخیر در بازار کریپتو تا حدودی به تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای افزایش نرخ بهره از 0% به 0.25% مربوط می شود. این تغییر، اولین افزایش نرخ در سال‌های اخیر، هزینه نگهداری سرمایه‌گذاری‌های اهرمی تامین‌شده توسط ین ارزان را افزایش داده است. در نتیجه، سرمایه‌گذاران نقدینگی برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو ندارند، که باعث موج‌های بی‌ثباتی در بازارهای مالی، از جمله ارزهای دیجیتال می‌شود.

صرافی مت گاکس و توزیع بیت کوین

توزیع‌های Mt. Gox که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید، فشار بیشتری را بر بازار وارد می‌کند. از آنجایی که طلبکاران سابق شروع به دریافت پرداخت های خود می کنند، برخی ترجیح می دهند بیت کوین خود را بفروشند، عرضه را افزایش می دهند و به فشار نزولی بر قیمت ها کمک می کنند.

اصطلاحات بازار سهام

هنگامی که شاخص های نیکی و تاپیکس (TOPIX ) ژاپن هر کدام بیش از 8 درصد افت کردند که بدترین زیان بازار سهام از سال 1987 و کاهش 20 درصدی نسبت به اوج خود در ماه ژوئیه را رقم زد، بازار سهام این رکود  را احساس کرد. این سقوط به دنبال افت قبلی رخ می دهد که ناشی از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن و کاهش خرید اوراق قرضه دولتی بود.

افت شاخص تاپیکس بازار سهام
افت شاخص تاپیکس بازار سهام

کاهش شانس ریاست جمهوری ترامپ

یکی دیگر از عوامل سقوط کریپتو، شانس فزاینده ای است که کاملا هریس بتواند دونالد ترامپ را در انتخابات نوامبر شکست دهد. با جمع آوری بیش از 300 میلیون دلار و افزایش سرعت هریس، او 53 درصد شانس برای برنده شدن دارد. سرمایه گذاران که نگران تغییرات احتمالی سیاست هستند، در حال تعدیل موقعیت خود هستند و به بی ثباتی بازار می افزایند.

لیکویید شدن دارایی ها

افزایش اخیر قیمت‌های کریپتو باعث شد که بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید وارد بازار شوند، به امید سودهای مستمر. با این حال، با معکوس شدن بازار، این موقعیت های جدید لیکویید شدند، که حرکت نزولی را تشدید کرد و به بی ثباتی فعلی بازار کمک کرد.

سقوط قیمت آلتکوین ها و افزایش دامیننس بیت کوین

افزایش اخیر قیمت‌های کریپتو بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید را جذب کرد، اما با معکوس شدن بازار، این موقعیت‌ها درحال لیکویید شدن هستند و حرکت نزولی را بیشتر می‌کند. به‌علاوه، روند ادامه دار بیت‌کوین در سقوط و ثبت اوج های پایین تر، نشانه‌ای از کنترل نزولی است که الگوهای صعودی قبلی را تضعیف می‌کند. با وجود بیت کوین زیر میانگین متحرک 200 روزه، کاهش بیشتر امکان پذیر است و آلت کوین ها احتمالاً حرکات شدیدتری را تجربه خواهند کرد.

سقوط بازار جهانی سهام، دوشنبه سیاه یا قوی سیاه؟

 علاوه بر این، بازارهای جهانی نیز با تکرار الگوی یک سال پیش در آگوست 2023 متحمل زیان شدیدی شدند.

افزایش نرخ بهره ژاپن به میزان 25 واحد باعث افزایش ضرر در ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین و اتریوم شد که به ترتیب بیش از 12 و 22 درصد کاهش یافتند. ژاپن شاهد یکی از بدترین زیان‌ها از سال 1987 بوده است. شاخص نیکی در حال فروش دو برابر از اوج حباب املاک و مستغلات از 34 سال پیش است. این افت حتی بزرگتر از سقوط «دوشنبه سیاه» در سال 1987 است.

موجی از فروپاشی مالی در تمام بازارهای جهان رخ داده است که ما را وادار می کند تا به این فکر کنیم که آیا این یک رویداد قو سیاه است یا یک دوشنبه سیاه. علاوه بر این، کره جنوبی تمام سفارشات فروش را متوقف کرده است در حالی که سهام Magnificent 7 ایالات متحده یک شبه نزدیک به 500 میلیارد دلار کاهش یافته است. علاوه بر این، نرخ اشتغال در ایالات متحده نیز کاهش یافته است که به دلیل آن احتمال رکود در این ایالت به وجود آمده است.

آینده برای بازار کریپتو چگونه است؟ آیا بیت کوین بازیابی می شود؟

صرف نظر از ترس حاکم بر بازارها، گاوها و خرده‌فروشان فرصتی برای ورود پیدا می‌کنند. احساسات اجتماعی در بحث‌ها درباره زمان مناسب برای خرید در کف قیمت افزایش یافته است. با این حال، داده‌های سنتیمنت نشان می‌دهد که سطوح زیر حد لازم باقی می‌مانند و از این رو می‌توان انتظار داشت زمانی که بازارهای ایالات متحده دوباره فعال شوند، افت بیشتری داشته باشیم!

احساسات سرمایه گذاران بیت کوین و اتریوم
احساسات سرمایه گذاران بیت کوین و اتریوم

بحث‌ها در مورد خرید افزایش یافته است، اما نه به اندازه‌ای که ممکن است در مورد چنین کاهش چشمگیری فکر کنید. با بیدار شدن ایالات متحده برای شوک صبح دوشنبه خود، انتظار واکنش بزرگتری را داشته باشید. فروش از روی احساسات فقط زمان شروع رالی بازگشتی کریپتو را تسریع میکند.

شاخص ترس و طمع کریپتو روی ترس قرار گرفته است
شاخص ترس و طمع کریپتو روی ترس قرار گرفته است

احساسات کنونی بازار بسیار نزولی است، که در کاهش شاخص ترس و طمع نزدیک به 40 مشاهده می شود. از آنجایی که بازارها به طرز بی ساقه ای افت کرده اند، پس از افزایش احساسات از شدت نزولی به خنثی، بازگشت قیمت انتظار می رود. اگرچه خریداران در حال استفاده از این فرصت هستند، اما ممکن است بازارها برای مدتی  تحت تأثیر روند نزولی باقی بمانند.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments