همستر ممکن است لیست نشود

توکن همستر مرده است! ماجرای اختلافات تیم توسعه و کنسلی لیست شدن

همستر کامبت یک بازی تلگرامی تپ تو ارن که پس از نات کوین بسیار معروف شد و به عنوان رقیب نات کوین شناخته شد، بیش از 155 میلیون شرکت کننده ماهانه دریافت کرده است. بر اساس یک خبرگزاری روسی که اختلافات تیم توسعه همستر را پوشش داده است. اختلافات حقوقی، مالی ، مدیریتی مدیران پروژه همستر کامبت، میتواند آینده بازی همستر کامبت را به خطر می اندازد و برخی تحلیلگران پس از سقوط قیمت همستر در بازار پیش از عرضه، پیش بینی کرده اند که خبرهایی که از این دست به گوشتان برسد حقیقت دارد و توکن همستر ممکن است اصلا لیست نشود!

اختلاف تیم همستر کامبت و ارتباطش با لیست نشدن توکن همستر

برای اینکه داستان اختلاف تیم توسعه همستر را از ابتدا متوجه شوید، باید از مدیر اصلی پروژه همستر ادوارد گورینوویچ اطلاعاتی به شما بدهیم. این شخص برنامه نویس پروژه کار پرایس، پیش از اینکه همستر را راه اندازی کند، قصد داشت که پروژه ای تحت عنوان آرنوم (Arenum) در شرکت ای‌دی.آر‌یو (AD.RU) ثبت کند. این شرکت درخواست گورینوویچ را قبول کرد و سرمایه 600 هزار دلاری را در اختیار این شخص گذاشت به شرط  دریافت 18.6 درصد سهام پروژه.

پروژه ارنوم بهار امسال از همستر کامبت در کانال تلگرام خود تبلیغ کرد و از لانچ شدن این پروژه روی تلگرام خبر داد.با سرمایه گذاری 600 هزار دلاری و حمایت یک میلیون دلاری شرکت ای دی آریو و دستاورد های پروژه ارنوم، درآمد بازی نیز از طریق تبلیغات، از جمله همکاری با شرکت‌های شرط‌بندی و موتور جستجو و وب‌سایت محبوب روسی یاندکس (Yandex)، به سرعت افزایش یافت و به بیش از ۱۰ میلیون دلار رسید.

اختلاف سرمایه گذاران تیم همستر و به تعویق افتادن لیست شدن ارز همستر

ادوارد گورینوویچ کل سرمایه گذاری و کمک شرکت ای دی آریو را نادیده گرفت و گفت:

همستر کامبت ربطی به پروژه ارنوم و شرکای تجاری آرنوم ندارد، تیم شخصی من در روسیه شریک تجاری انحصاری همستر کامبت هستند.

آنتون گورشکوف (Anton Gorshkov)، مدیرعامل شرکت AD.RU در پاسخ به صحبت ادوارد در توییتر نوشت:

ما بیش از چهار سال در این پروژه مشارکت داشته‌ایم؛ نه فقط با پول، بلکه با توسعه مکانیسم‌ها و سازوکارهایی که بعداً در همستر کامبت استفاده شد.

اختلافات مالی و احتمال لیست نشدن ارز همستر کامبت

در سال 2021  پروژه آرنوم از طریق عرضه اولیه غیر متمرکز (IDO) موفق شد 10 میلیون دلار سرمایه کسب کند. شرکت ای دی آر یو مسئول بازاریابی و حمایت از پروژه بود. پروژه آرنوم 8 سهامدار از شرکت ای دی آر یو دارد و شرکت با پروژه آرنوم کاملا در امور مالی و تبلیغاتی و بازاریابی همکاری کرده است، در جلسه ای ادوارد اعلام کرده که سود سهامداران و اعضای شرکت را میپردازد ولی بعدا حرف خود را نادیده گرفته و اعلام کرده همستر کامبت ربطی به پروژه ارنوم ندارد!

اختلاف تیم همستر و با اینفلوئنسرها و ماجرای لیست نشدن توکن همستر کامبت

نیکیتا آنوفریف (Nikita Anufriev) یوتوبر و متخصص ارزهای دیجیتال قبول کرد تا در ازای سهام 25 درصدی به عنوان مدیر بازاریابی با همستر کامبت همکاری کند. آنوفریف با 200 ا اینفلوئنسر دیگر در حوزه ارز دیجیتال برای تبلیغات بازی همستر کامبت همکاری کرد و با برخی صرافی ها و پروژه های غیرمتمرکز دیگر شراکت کرد و همه اینها باعث دریافت سرمایه گذاری 450 هزار دلاری برای تیم توسعه همستر شد.نیکیتا آنوفریف حتی باعث شد که صرافی بینگ ایکس، به عنوان صرافی پیشرو در زمان لیست کردن توکن همستر نقش کلیدی داشته باشد.

 آنوفریف از پروژه خارج شده است و در مصاحبه ای گفت:

در حال حاضر از افشای جزئیات خروج از پروژه خودداری می‌کنم، اما ممکن است اگر شرایط تغییر نکند، در آینده نزدیک مجبور می‌شوم اطلاعاتی را به اشتراک بگذارم. این کار را می‌کنم تا کاربران، اینفلوئنسرها و سرمایه‌گذاران بتوانند تصمیمات آرام و مستقلی بگیرند.

آیا سرمایه گذاران و شرکای همستر کامبت حقیقت را میگویند؟

وبسایت روسی لنتا طبق بررسی هایی که انجام داده است که همستر کامبت از زیرساخت‌های آرنوم استفاده می‌کند. سرورهای بازی توسط همان سرویس هاستینگ شرکت آرنوم قرار دارند. دامنه‌های اینترنتی مرتبط با بازی، از جمله hamsterkombat.io و hamsterkombat.com، با ایمیل‌های شرکتی آرنوم ثبت شده‌اند و به الکساندر پاسچنیک، یکی از سهامداران آرنوم، مرتبط هستند.

شرکت آرنوم در قبرس به ثبت رسیده است و شرکای حقوقی و تجاری آن بسیار قدرتمندند اگر قرار به شکایت از تیم همستر کامبت باشد، مسائل و چالش های حقوقی و قضایی جدی بر سر راه پروژه همستر قرار خواهد گرفت.

چرا توکن همستر در صرافی های اسپات لیست نمیشود؟

تاخیر در لیست شدن توکن همستر در صرافی های اسپات باعث نگرانی شرکت کنندگان بازی و دارندگان توکن شده است، به خصوص آنهایی که پیش فروش توکن همستر را در صرافی های پری مارکت خریداری کرده اند.شرکت AD.RU اعلام کرده قصد دارد از طریق مراجع قانونی این مسئله را پیگیری کند. آنها یک اخطاریه پیش از دادرسی ارسال کرده‌اند و می‌خواهند حقوق خود را در چارچوب قانون پیگیری کنند. با این تفاسیر فعلا خبری از لیست شدن همستر در صرافی ها نیست و حتی صفحه احتمال لیست شدن همستر در بایننس هنوز خالی و بدون تغییر مانده است! 

الکس مالک پروژه Simple ادعا کرد توکن همستر مرده است و نوشت:

احتمال دارد لیست شدن توکن همستر کامبت به کلی کنسل شود! بیش از 200 میلیون کاربر منتظر لیست شدن ارز همستر هستند. اما این پروژه به دلیل اختلاف های داخلی همچنان نامعلوم مانده است! علی رغم قولی که سرمایه گذاران پروژه همستر نسب به سود 18.6 درصدی بازی همستر داشتند. سازنده بازی حرفش را پس گرفته است. شرکای تجاری همستر به دنبال شکایت و پیگیری این اختلاف ها از مراجع قانونی هستند. پروژه همستر کامبت اسکم و کلاهبرداری است. دزدی مالی، عدم به رسمیت شمردن سرمایه گذاری ها و شکستن قول های تیم توسعه به احتمال کلاهبرداری بودن همستر دامن زده است!

توییت الکس سیمپل: همستر کامبت کلاهبرداری و اسکم است!
توییت الکس: همستر کامبت کلاهبرداری و اسکم است!

آیا حواشی پشت صحنه باعث شده همستر لیست نشود؟ آیا شرکت کنندگان حق دارند نگران باشند؟ تکلیف سکه های استخراج شده و زمان شرکت کنندگان چه میشود؟ آیا تمام وقتی که روی بازی همستر گذاشته اید بیهوده بوده است؟

آیا با وجود اختلاف ها به لیست شدن توکن همستر امیدوار باشیم؟

آینده بازی همستر کامبت نامشخص است، فعلا تعداد کمی از شرکای تجاری همستر ابراز وجود کرده اند و ممکن است برخی شاکی های دیگر در این پروژه هم وجود داشته باشد که تا کنون ساکت بوده اند.با توجه به معیارهای سختگیرانه بایننس برای پذیرش توکن‌ها، از جمله «تعهد تیم به پروژه»، «سطح ارتباطات عمومی» و «رفتار اخلاقی» مشخص نیست آیا توکن همستر موفق به لیست شدن در بایننس خواهد شد یا خیر؟!

این یک هشدار برای کاربران تلگرامی است که تمام وقت خود را صرف پیدا کردن ایردراپ ها و به دست آوردن سکه هایی میکنند که سرنوشت لیست شدن آنها نامعلوم است!

رشد یک بازی در تلگرام و تعداد کاربران آن دلیلی بر لیست شدن توکن نیست و نیازمند تحقیقات است و نه صرفا تمایل به بازی، این بازی ها عموما محیط و گیم پلی جذابی به کاربران ارائه می کنند تا شرکت کنندگان را درگیر خود کنند. باید به شدت مراقب باشید که گول کلاهبرداران از این دست را نخورید و اصلا هم اهمیت ندارد چه مدت زمانی صرف این بازی کرده اید!

ممکن است اتفاقات همستر کامبت باعث قانونگذاری های سخت گیرانه نسبت به ایردراپ های تلگرامی و احراز هویت توسط پاول دورف مدیرعامل تلگرام شود که این قطعا به نفع علاقه مندان به بازی و حوزه web 3 است.

❌سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای افزایش آگاهی کاربران ارائه شده است.از این مقاله به عنوان مشاوره مالیاتی، سرمایه گذاری، یا سایر موارد استفاده نکنید. تصمیم گیری برای سرمایه گذاری روی یک ارز نیازمند مطالعه و تحلیل است و به عهده خود شخص میباشد، پی 98 در قبال سود و زیان و برداشت شما هیچ مسئولیتی ندارد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
لطف الله
لطف الله
27 روز قبل

بنظر من لیست نمیشه

آخرین ویرایش27 روز قبل توسط لطف الله
مصطفی
مصطفی
27 روز قبل

چند ماه است تمام وقت خود را صرف ایردراپ هایی کردم که لیست نشدند و حتی اگر لیست می شدند سودی جزئی داشتند. فرصت های زندگیم همه سوخت. اگر شما هم مثل من خسته شده آید گوشی های تان را کنار بگذارید وبه زندگی برگردید