تحلیل قیمت همستر

تحلیل قیمت همستر و بررسی احتمال افزایش آن

ایردراپ مورد انتظار همستر کامبت سرانجام 26 سپتامبر اتفاق افتاد. در مجموع، این مینی اپلیکیشن تپ تو ارن 60 میلیون توکن را بین مدیر عاملان شرکت کننده در بازی توزیع کرد. توکن همستر کامبت (HMSTR) که اخیراً راه اندازی شده و بر روی بلاک چین TON ساخته شده است، در هفته گذشته با کاهش فاجعه بار قیمت مواجه شده است و بیش از 93 درصد کاهش یافته است. با این حال، به گفته بسیاری از بازیکنان، ایردراپ همستر کمتر از حد انتظارات بود و باعث شد که اکثر آنها به محض عرضه توکن را بفروشند. در این مقاله به تحلیل قیمت همستر پرداخته ایم.

خرید تون کوین

تحلیل قیمت همستر پس از لیست شدن

توکن همستر 3:30 عصر به وقت ایران  به تاریخ 5 مهر در چندین صرافی لیست شد. در حالی که جامعه ارزهای دیجیتال قبلاً روی قیمت حدس هایی می زد، در نهایت همستر با قیمت اولیه 0.014 دلار شروع به معامله کرد.

با این حال، در عرض چند دقیقه، قیمت همستر به دلیل فروش گسترده 20٪ کاهش یافت. این عملکرد در تضاد با قیمت ارزهای دیجیتال در بازار صعودی کریپتو است. سپس  قیمت همستر کامبت 0.0069 دلار ثبت شد که نشان دهنده کاهش 30 درصدی در 24 ساعت گذشته است.

حجم معاملات همستر
حجم معاملات همستر

اما برای توکن همستر، افزایش حجم به علاوه کاهش قیمت یک علامت نزولی است، زیرا نشان دهنده قدرت فشار نزولی توکن است. اگر این روند ادامه پیدا کند، قیمت ممکن است به کاهش ادامه دهد.

در همین حال، داده های کوین گلس نشان می دهد که توکن افزایش حجم مشتقات را تجربه کرده است. این افزایش قابل توجه نشان دهنده نوسانات توکن همستر است. با این حال، مانند حجم نقدی، افزایش بهره مشتقات در کنار کاهش قیمت یک سیگنال نزولی است.

حجم نقدینگی و بهره باز همستر
حجم نقدینگی و بهره باز همستر

علاوه بر این، بسیاری از بازیکنان ناامیدی خود را از ایردراپ همستر کامبت ابراز کردند، که برخی گفتند به طور متوسط ​​​​8 دلار ارائه می دهد. با این حال، این نتیجه تعجب آور نبود. علیرغم اینکه همستر کامبت از قبل 2.3 میلیون بازیکن را از واجد شرایط بودن ایردراپ همستر محروم کرده بود، تعداد زیادی از شرکت کنندگان همچنان زیاد بود و جوایز را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

سقوط شدید همستر از اولین حضور در بازار تا سقوط آزاد

کاهش قیمت همستر مدت کوتاهی پس از عرضه آن در بازار آغاز شد. در ابتدا با قیمت 0.081430 دلار معامله شد، توکن به سرعت علاقه خود را از دست داد و تنها در عرض چند روز به 0.012000 دلار کاهش یافت. این حرکت نزولی اولیه باعث ایجاد فشار فروش شد و همستر را به پایین ترین قیمت تاریخ 0.005630 دلار رساند.

  • قیمت همستر کمبت در 24 ساعت 30 درصد کاهش یافته و حجم آن از 1 میلیارد دلار فراتر رفته است.
  • افزایش حجم نشان دهنده افزایش قابل توجه فروش است زیرا بازیکنان واجد شرایط ایردراپ همستر، از ارزش همستر شکایت کردند.
  • قیمت همستر به حرکت خود ادامه می دهد، اما داده ها نشان می دهد که توکن می تواند دوباره به زیر 0.0065 دلار سقوط کند.

کاهش خیره کننده 93 درصدی ظرف یک هفته نشان دهنده فشار شدید فروش و عدم حمایت از سمت خرید است که نشان دهنده اعتماد پایین سرمایه گذاران به این دارایی است.

عوامل موثر در سقوط قیمت همستر

کاهش شدید قیمت همستر را می توان به عوامل مختلفی نسبت داد، از جمله:

 1️⃣تمرکز دارایی ها: با توجه به اینکه پنج کیف پول برتر 93.95 درصد از کل عرضه را در اختیار دارند، هرگونه حرکت از این کیف پول ها می تواند به طور قابل توجهی بر قیمت توکن تأثیر بگذارد. همانطور که در هفته گذشته مشاهده شد، توزیع متمرکز خطر نوسانات ناگهانی بازار را به همراه دارد.


بررسی دلایلی که ایردراپ همستر کامبت پایان خوشی نداشت


 2️⃣نقدینگی محدود: لیکویید شدن سریع توکن‌ها توسط نهنگ های همستر، بحران نقدینگی ایجاد کرده است و خروج سرمایه‌گذاران کوچک‌تر از موقعیت‌های خود بدون کاهش بیشتر قیمت را به چالش می‌کشد.

3️⃣ عدم اعتماد سرمایه‌گذاران: هیجان اولیه پیرامون راه‌اندازی توکن کاهش یافته است و بسیاری از سرمایه‌گذاران پایداری طولانی‌مدت پروژه را زیر سوال می‌برند. این تردید در کاهش شدید قیمت منعکس شده است.

پیش‌بینی قیمت همستر در کوتاه مدت

اگرچه ممکن است برای پیش‌بینی قیمت همستر خیلی زود باشد، این کاهش چشمگیر بخش قابل توجهی از ارزش بازار توکن را از بین برده است و منجر به نگرانی های گسترده در مورد چشم انداز آینده آن شده است. نمودار 5 دقیقه‌ای نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال در حدود 0.0067 دلار و 0.0069 دلار ثبات پیدا کرده است. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) در اطراف خط سیگنال خنثی 50.00 شناور است.

نمودار تکنیکال قیمت همستر
نمودار تکنیکال قیمت همستر

این بدان معناست که جریان قیمت همستر نسبتاً خنثی است. به این ترتیب، قیمت ممکن است در کوتاه مدت کاهش جزیی داشته باشد. در این صورت، سطح بعدی برای همستر می تواند حدود 0.0065 دلار باشد.


چقدر احتمال دارد قیمت همستر بالا رود؟


با این حال، در صورت کاهش فشار فروش، قیمت همستر ممکن است بازگشت قابل توجهی را تجربه کند. اگر فشار خرید در این دوره ظاهر شود، ارزش می تواند به 0.0080 دلار جهش کند. همچنین شایان ذکر است که همستر کامبت تا زمان نگارش این مقاله هنوز به نارضایتی کاربران پاسخ نداده است.

تحلیل قیمت همستر و فعالیت معاملاتی از ابتدا تا به امروز

آخرین اطلاعات قیمت، حجم معاملات بالای بیش از 12.89 میلیارد توکن را در هفت روز گذشته نشان می دهد که بر فعالیت شدید فروش تاکید می کند.با افزایش نگرانی های نقدینگی، استهلاک سریع توکن به دلیل توزیع متمرکز آن تشدید شده است.بالاترین کیف پول بیش از 61 درصد از کل عرضه را کنترل می کند و این نگرانی از دستکاری بیشتر قیمت و فروش را افزایش می دهد.

  •  قیمت اولیه: 0.081430 دلار
  •  قیمت فعلی: 0.005630 دلار
  •  درصد کاهش: 93.09٪
  •  حجم معاملات: 12.89 میلیارد توکن در 7 روز گذشته

چنین کاهش سریعی منجر به از دست دادن تقریباً تمام سودهای اولیه شده است، به طوری که توکن اکنون با کسری از ارزش اولیه خود معامله می شود.


همستر را بفروشیم یا نگه داریم؟


حجم معاملات بالا نشان می‌دهد که بسیاری از دارندگان، به‌ویژه آنهایی که موقعیت‌های بزرگ دارند، سهام خود را نقد می‌کنند و این امر بیشتر به افت توکن همستر کمک می‌کند.

آیا قیمت همستر میتواند بهبود یابد؟

آینده همستر کمبت نامشخص است. در حالی که مکانیک بازی و ادغام زیربنایی پروژه در اکوسیستم TON نویدبخش است، ثبات قیمت توکن به رسیدگی به مشکلات توزیع آن و بازگرداندن اعتماد سرمایه‌گذاران بستگی دارد.

گسترش پایگاه کاربران، بهبود نقدینگی و کاهش تمرکز دارایی‌ها برای همستر برای به دست آوردن فرصت های از دست رفته و اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران  بسیار مهم است.

در حال حاضر، توکن برای بازیابی از پایین ترین سطح اخیر خود با یک نبرد سخت مواجه است و تریدرها باید احتیاط کنند زیرا بازار همچنان به این تحولات واکنش نشان می دهد.

امتیاز شما به این نوشته چقدر است؟

برای آگاهی از آخرین نوشته ها، خبر ها و تحلیل های کوتاه به کانال تلگرام پی98 بپیوندید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حامد
حامد
3 روز قبل

با این اوضاع بالاتر که هیچی پایین تر هم اومده کلا دیگه امیدی به این ارز نیست.